طراحی نما

طراحی نمای ساختمان دو طبقه

در این مقاله به بررسی طراحی نمای ساختمان دو طبقه بر اساس سبک و مصالح خواهیم پرداخت. همچنین قصد داریم برخی از انواع محبوب این ساختمان ها را به شما عزیزان معرفی نماییم؛ خوشحال می شویم اگر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. شما می توانید برای طراحی انواع نمای ساختمان، با کارشناسان ما در تیم بناباما تماس گرفته و بهترین طراحی را برای بنای خود انجام دهید. نما یکی از مهم‌ ترین قسمت های ساختمان است که هویت و شخصیت آن را بیان می کند. بنابراین هر چقدر به شیوه ای اصولی و زیبا ساخته شود، تاثیرات بسیار خوبی بر روح و جان مخاطب می گذارد.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه
طراحی نمای ساختمان دو طبقه

مدت زمان تخمینی مطالعه: 15 دقیقه

طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه چه اهمیتی دارد؟

در زمان های نه چندان دور، آن قدر که به طراحی داخلی یک بنا اهمیت می دادند، نمای بیرونی آن چندان اهمیتی نداشت. اما به مرور زمان افراد متوجه شدند که نمای بیرونی یک ساختمان تا چه میزان می تواند بر روی زیبایی، جذابیت و گیرایی آن تاثیر گذار باشند. از آن زمان است که ما شاهد طراحی و اجرای انواع نماهای زیبا و چشم نواز در گوشه و کنار شهر خود هستیم. نما در واقع معرف یک ساختمان است و اگر به شیوه ای زیبا و اصولی طراحی شده باشد، بدون شک اثرات ماندگاری بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت. یکی از ساختمان های مسکونی که این روزها در بسیاری از کوچه و خیابان های شهر به چشم میخورد ساختمان دو طبقه است.

بدون شک طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه نیز به اندازه سایر ساختمان ها دارای اهمیت می باشد. طراحی چنین ساختمانی، نه تنها باید با بافت شهر و منطقه هماهنگی داشته باشد، بلکه باید در نوع خود نیز کاملاً منحصر به فرد باشد.‌ این کار تنها از عهده یک تیم تخصصی و حرفه ای بر می آید و طراحان مجموعه بناباما، همان کسانی هستند که در این زمینه می توانند به شما کمک فراوانی نمایند.‌ برای طراحی نمای ساختمان دو طبقه، می توان از انواع سبک های مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و مینیمال استفاده نمود. این موضوع بستگی به سلیقه کارفرما، بودجه پروژه و بافت منطقه دارد. ما در ادامه مطلب، انواع سبک‌ ها و مصالح پر طرفدار برای طراحی نمای چنین ساختمانی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای ساختمان دو طبقه

طراحی نمای ساختمان دو طبقه بر اساس سبک

ساختمان دو طبقه از آن دسته بناهایی است که می توان هر سبک مدرن و سنتی را برای آن طراحی نمود. هر کدام از این سبک ها، اصول و قوانین خاص خود را دارند و زیبایی چشم نوازی برای بنای شما به وجود می آورند. به شرط آن که بتوانید تشخیص دهید که برای ساختمان شما بر اساس منطقه و کاربری بنا، چه سبکی مناسب تر است. با ما همراه باشید تا در مورد محبوب ترین سبک ها را برای طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه برای شما بیشتر بگوییم:

1. طراحی نمای ساختمان دو طبقه به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک را ما به عنوان سبک رومی نیز می شناسیم. این سبک از زمان های بسیار قدیم برای طراحی نمای بیرونی بسیاری از ساختمان ها کاربرد داشت. حتی این روزها که نماهای مدرن و امروزی در بسیاری از کشورهای جهان باب شده اند، هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند نمای ساختمان دو طبقه خود را به سبک کلاسیک طراحی کنند. در این سبک، تمامی اجزا با همدیگر در تقارن و هماهنگی به سر می برند. همچنین به جزئیات و تزئینات اهمیت بسیار زیادی داده می شود. در این سبک زیبا شاهد وجود کتیبه، سر ستون، قاب، قوس و انواع حکاکی ها هستیم. مصالحی که برای طراحی این سبک مورد استفاده قرار می گیرد معمولاً از میان سنگ هایی مانند مرمر، گرانیت، تراورتن و… انتخاب می شود.

نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک
نمای ساختمان دو طبقه کلاسیک

2. طراحی نمای ساختمان دو طبقه مدرن

اگر بخواهیم به یکی از جدیدترین و در عین حال محبوب ترین سبک ها برای طراحی نمای ساختمان دو طبقه اشاره کنیم، بدون شک از سبک مدرن نام خواهیم برد. اگر به نمای ساختمان دو طبقه مدرن نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که جزئیات حذف شده است و در آن بر روی سادگی تاکید بسیار زیادی وجود دارد. در این سبک (برخلاف سبک کلاسیک که همه چیز از قبل تعیین شده است) دست معمار و طراح برای ایجاد طرح های جدید و منحصر به فرد، کاملاً باز است. هر چند سبک مدرن، از تمامی قوانین معماری پیروی می کند، اما خلاقیت نیز در آن نقش بسیار مهمی دارد. بسیاری از طراحان برای این که جذابیت ساختمان را افزایش دهند، از ریتم عمودی، افقی و همچنین زاویه دار برای طراحی این نمای زیبا استفاده می کنند.

نمای ویلای دو طبقه مدرن
نمای ویلای دو طبقه مدرن

3. طراحی نمای ساختمان دو طبقه نئوکلاسیک

در این سبک زیبا و منحصر به فرد، شاهد تلفیقی از سبک معماری کلاسیک و مدرن هستیم. در شهرهای بزرگ برای طراحی نمای بیرونی ساختمان های بزرگ و عمومی، از سبک نئوکلاسیک استفاده می کنند. البته این روزها شاهد ساخت و اجرای بسیاری از ساختمان های دو طبقه با این سبک زیبا هستیم. در این سبک نه تنها سادگی سبک مدرن را مشاهده می کنیم، بلکه تزئینات نیز به عنوان بخش مهمی از طراحی نمای بیرونی مطرح شده اند.‌ در سبک نئوکلاسیک، تزئینات مسطح تر هستند و معمولاً در حاشیه کار قرار می گیرند. این موضوع سبب می شود که سادگی نمای مدرن، به عنوان یک المان شاخص و مهم در نظر گرفته شود.

طراحی نمای ساحتمان 2 طبقه نئوکلاسیک
طراحی نمای ساحتمان 2 طبقه نئوکلاسیک

طراحی نمای ساختمان دو طبقه بر اساس مصالح

یکی دیگر از مهمترین مواردی که در طراحی نمای ساختمان دو طبقه، اهمیت بسیار زیادی دارد، مصالحی است که در آن به کار می روند. معمولاً مصالح چنین بنایی، بر اساس سبک، بودجه کارفرما و شرایط اقلیمی منطقه تعیین می شود. ما در این قسمت، قصد داریم برخی از پرکاربردترین مصالح برای طراحی نمای ساختمان دو طبقه را برای شما عزیزان معرفی کنیم؛ پس همچنان با ما همراه باشید:

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با سنگ

در میان انواع و اقسام مصالحی که این روزها برای طراحی نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، سنگ همواره محبوبیت فراوانی دارد. این روزها در طراحی نمای ساختمان های دو طبقه، شاهد استفاده از سنگ های زیبایی مانند مرمر، گرانیت، کوارتزیت و تراورتن هستیم. این سنگ ها نه تنها شکوه و جلوه بی نظیری دارند، بلکه دوام و استقامت بنا را نیز بیش از پیش افزایش می دهند. در حال حاضر بسیاری از کسانی که دوست دارند نمای ساختمان آن ها بسیار لوکس و با شکوه باشد، سنگ را به عنوان مصالح اصلی طراحی نمای ساختمان خویش انتخاب می کنند. به طور کلی سنگ برای طراحی نمای ساختمان، انتخاب بسیار خوبی به شمار می رود. چرا که نه تنها طول عمر و ماندگاری بالایی دارد، بلکه در برابر آلودگی صوتی و آتش نیز مانند یک عایق قدرتمند عمل می کند.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با سرامیک

سرامیک از آن دسته مصالحی است که در طول سال های اخیر، طرفداران بیشماری پیدا کرده است. به گونه ای که این روزها در صنعت طراحی و اجرای نما، به عنوان یکی از متریال های اصلی مطرح می باشد. این روزها در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشورمان، شاهد طراحی نمای ساختمان دو طبقه با سرامیک هستیم. اما چرا سرامیک در طراحی نمای خارجی ساختمان ها، تا این میزان محبوب و پرطرفدار است؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد:

  • سرامیک در برابر تغییرات جوی، دوام و استقامت بالایی دارد.
  • سرامیک از آن دسته مصالحی است که در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم است.
  • سرامیک ها از نظر ابعاد، اندازه، طرح و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی هستند.
  • هزینه اجرای نمای ساختمان دو طبقه با سرامیک بسیار مناسب است.
  • سرامیک ها بر خلاف ظاهر خود، وزن سبکی دارند و هیچ بار سنگینی را به ساختمان اضافه نمی کنند.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با آجر

آجر از آن دسته مصالحی است که از سال‌ ها و قرن های بسیار دور تاکنون، به عنوان نمای بیرونی بسیار از ساختمان ها کاربرد دارد. این روزها آجرها در ابعاد و رنگ های گوناگونی تولید می شوند. بنابراین استفاده از آن ها جلوه بی نظیری برای نمای بیرونی ساختمان دو طبقه به وجود می آورد. نماهایی که با آجر ساخته می شوند از نظر استقامت و دوام، در درجه بسیار بالایی قرار دارند. بنابراین سال های سال عمر می کنند و ما می توانیم از زیبایی بی نظیر آن ها برخوردار شویم. علاوه بر این، آجر در برابر آتش بسیار مقاوم است و به عنوان یک عایق حرارتی قدرتمند نیز شناخته شده است.

طراحی نمای ساختمان 2 طبقه آجری
طراحی نمای ساختمان 2 طبقه آجری

نمای ساختمان دو طبقه با پارکینگ

این روزها بسیاری از افرادی که در مناطق مختلف زندگی می کنند، از یک وسیله نقلیه برای سفرهای درون و برون شهری برخوردار هستند. برای چنین اشخاصی بسیار مهم است که در خانه ای زندگی کنند که دارای یک پارکینگ نیز باشد. به همین سبب است که بسیاری از طراحان و معماران، بر طراحی نمای ساختمان دو طبقه با پارکینگ تاکید بسیار زیادی دارند. چنین بنایی، نه تنها آسایش و آرامش فراوانی برای ساکنین خانه به وجود می آورد، بلکه یک پارکینگ امن و مطمئن برای پارک کردن خودرو نیز در اختیار شما قرار می دهد.

نمای دو طبقه با پارکینگ
نمای دو طبقه با پارکینگ

ابعاد و اندازه پارکینگ، بر اساس نیاز و سلیقه شخصی کارفرما تعیین می شود. برخی از افراد دوست دارند فضای بزرگی را برای پارکینگ خود اختصاص دهند و برای برخی دیگر، فضایی به اندازه یک یا دو ماشین، کفایت می کند. لازم به ذکر است که طراحان حرفه ای و با تجربه، به طراحی نمای پارکینگ نیز به همان میزان نمای بیرونی ساختمان اهمیت می دهند. بنابراین شما با مشاهده یک ساختمان دو طبقه، نه تنها یک نمای زیبا و چشم نواز بیرونی را مشاهده می کنید، بلکه از طراحی ساده و زیبای پارکینگ و فضای داخلی آن نیز به شگفت زده خواهید شد.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با بناباما

این روزها تمامی معماران و کارفرمایان از این موضوع آگاهی دارند که یک طراحی اصولی و زیبا، بیش از پیش بر ارزش ساختمان می افزاید. به همین سبب است که همواره سعی می کنند، برای طراحی نمای ساختمان خود، سنگ تمام گذاشته و از افراد حرفه ای و با تجربه کمک بگیرند. فراموش نکنید که طراحان و مهندسان ما در مجموعه بناباما، همواره آماده هستند تا به شما در جهت طراحی نمای ساختمان دو طبقه کمک کنند. تیم ما از مهندسان و طراحان بسیار حرفه ای و متخصص تشکیل شده است. آن‌ ها به سبب دارا بودن سال ها دانش و تجربه در زمینه طراحی ساختمان های مختلف، می توانند به شما در زمینه انتخاب بهترین سبک و مصالح برای طراحی نمای مورد نظر، به شما مشاوره دهند. پس با ما تماس بگیرید و اولین قدم را در جهت طراحی نمای ساختمان خود، قرص و محکم بردارید.

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما

طراحی نمای ساختمان دو طبقه خود را به بناباما بسپارید

سخن پایانی

از شما همراهان عزیز و نازنین، بسیار سپاسگزاریم که با ما تا انتهای این مطلب همراه بودید؛ ما با ارائه این مقاله تلاش کردیم شما را با طراحی نمای ساختمان دو طبقه آشنا کنیم. در مورد محبوب ترین سبک ها و بهترین مصالحی که برای طراحی چنین ساختمانی کاربرد دارند، به نکات مهمی اشاره کردیم. همچنین نمای ساختمان دو طبقه با پارکینگ را به صورت کوتاه و مختصر بررسی نمودیم.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که یک بنای مسکونی، باید جایگاه امن و مطمئنی برای زندگی ما باشد. زمانی که خسته از هیاهوی شهر به خانه می رسیم، باید در فضای آرامش بخش و دلنشینی زندگی کنیم. پارامترهای مختلفی دست به دست هم می دهند تا چنین فضایی را برای ما آماده کنند. بدون شک، یکی از مهم ترین پارامترهای مطرح شده در این زمینه، طراحی نمای بیرونی ساختمان است. بنابراین طراحی و اجرای آن را بر عهده یک تیم متخصص قرار دهید تا یک نمای دلنشین، چشم نواز و زیبا برای خانه خود رقم بزنید.

سوالات متداول

هزینه طراحی نمای ساختمان دو طبقه، بر چه اساسی تعیین می شود؟

پارامترهای مختلفی در زمینه تعیین قیمت طراحی نما برای چنین ساختمانی موثر هستند. از جمله آنها می توان به سبک نما، مصالح کاربردی، سلیقه کارفرما، متراژ و ارتفاع ساختمان اشاره نمود.

برای طراحی نمای ساختمان دو طبقه، باید به چه مواردی توجه نمود؟

از جمله مهمترین مواردی که در طراحی نمای اصولی برای ساختمان دو طبقه مطرح می باشند شامل بافت منطقه، موقعیت و مکان بنا، قوانین و ضوابط شهری، بودجه کارفرما و… هستند.

مطلب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید