طراحی نقشه

طراحی پلان ویلا

آیا می‌دانید در طراحی پلان ویلا باید به چه فاکتورهایی توجه نمود؟ آیا اصول و ویژگی‌های یک پلان استاندارد را می‌شناسید؟ ما در ادامه مطلب، به مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای طراحی پلان ویلا دوبلکس، تریبلکس و یک طبقه اشاره خواهیم کرد. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همچنین شما می‌توانید طراحی پلان ویلای مورد نظر خود را، به مهندسان با تجربه و حاذق مجموعه بناباما بسپارید. ما بر اساس موقعیت ویلا، سلیقه شما و همچنین اصول و قواعدی که در این زمینه وجود دارد، بهترین پلان را طراحی و در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی پلان ویلا

این روزها بسیاری از مردم شهرهای بزرگ، برای فرار از دود و دم و همچنین هیاهوی شهر، به مکان‌های دنج و خلوت پناه می‌برند. چقدر خوب است که در چنین فضاهایی، یک ویلای کوچک و زیبا داشته باشیم تا بتوانیم در کنار دوستان و خانواده، اوقات خوشی را سپری نماییم. اما ساخت ویلا چالش‌های خاص خود را دارد و باید به روشی کاملاً اصولی و دقیق طراحی شود. قدم اول برای رسیدن به چنین هدفی، طراحی پلان ویلا است. شما قرار است سال‌های سال در ویلای خود، با آرامش و بدون هیچ دغدغه‌ای زندگی کنید؛ بنابراین باید طراحی پلان اولیه آن را به افراد کارآزموده و حرفه‌ای بسپارید.

پلان ویلا همچون طراحی نمای ویلا باید بر اساس سبک و سلیقه شما طراحی شود تا بتوانید یک عمر با آسایش و فراغت خاطر، لحظات زیبایی را در آن سپری کنید. یک پلان استاندارد و دقیق برای ویلا، همان چیزی است که مهندسین تیم بناباما، در اختیار شما قرار خواهند داد؛ پس با ما تماس بگیرید و اولین قدم را برای ساخت ویلای دلچسب و زیبای خود بردارید.

طراحی پلان ویلا
طراحی پلان ویلا در بناباما

مدت زمان تخمینی مطالعه: 15 دقیقه

طراحی پلان ویلا به چه معناست؟

همان گونه که می‌دانید، ویلا یکی از ساختمان‌هایی است که از چهار طرف (و گاهی از دو طرف) کاملاً آزاد است. ساختمان‌های ویلایی دارای محوطه و حیاط هستند و نسبت به ساختمان‌های مسکونی، متراژ بالایی دارند. ویلاها به اشکال گوناگونی ساخته می‌شوند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می توان به ویلای دوبلکس و تریبلکس اشاره نمود. برای ساخت یک ویلا نیز نیاز به طرح و نقشه اولیه داریم.  در طراحی پلان ویلا، مواردی مانند تعداد طبقات، نحوه چیدمان، تقسیم بندی فضاها و حتی محل قرار گرفتن ستون‌ها تعیین می‌شود. در طراحی پلان برای یک ساختمان ویلایی، مواردی مانند شرایط اقلیمی، متراژ ویلا، سلیقه کارفرما و نوع کاربری ویلا، تاثیر بسزایی دارند.

فاکتورهای کلیدی که در طراحی پلان ویلا باید به آن توجه نمود

بدون شک مهم‌ترین قسمت ساخت یک ویلا، طراحی نقشه می‌باشد. بر اساس یک نقشه اصولی و حساب شده است که ما می‌توانیم به این موضوع پی ببریم که برای هر قسمت از ویلا، به چه میزان فضایی نیاز داریم؟ اگر شما یک ویلای زیبا و با شکوه را مشاهده می‌کنید و نمی‌توانید از آن چشم بردارید، مطمئن باشید که نقشه اولیه و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، به صورت دقیق، استاندار و حساب شده طراحی شده است. همچنان با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در طراحی نقشه ویلا باید به آن توجه نمود اشاره کنیم:

  • ویلا ساختمانی است که باید به بهترین شکل ممکن از نور طبیعی روز برخوردار باشد. بنابراین طراحی پلان آن باید به گونه‌ای انجام شود که بتوان از نور محیط، حداکثر استفاده را نمود.
  • ویلا باید با مناظر و چشم اندازهایی که در محیط اطراف آن وجود دارند، ارتباط نزدیکی داشته باشد.
  • تقسیم بندی فضاهای داخلی ویلا باید به گونه‌ای انجام شود که ساکنین آن، نهایت آسایش و راحتی را تجربه کنند.
  • طراحان نقشه ویلا، نباید فضاهای بلا استفاده و غیر کاربردی را برای آن طراحی نمایند.
  • در طراحی پلان ویلا، باید به آب و هوای منطقه و تغییرات جوی آن توجه فراوانی نمود.
  • ابعاد پنجره‌ها، ابعاد فضای باز و جهت آفتابگیر بودن ویلا نیز از جمله مواردی هستند که در طراحی نقشه ویلا اهمیت بسزایی دارند.
سفارش طراحی پلان ویلا در بناباما

مهم‌ترین اصولی که در طراحی پلان ویلا دوبلکس باید رعایت کنید

ویلاهای دوبلکس، به ساختمان هایی گفته می‌شوند که دارای دو واحد فضای نشیمن هستند و این دو، بر روی همدیگر قرار گرفته‌اند. ارتباط میان این دو فضا، از طریق راه پله‌ای برقرار می‌شود که داخل ساختمان قرار گرفته است. برای طراحی پلان ویلا دوبلکس، اصول ثابتی وجود دارند که همواره باید در نظر گرفته شوند. ممکن است این نکات بسیار ساده و جزئی باشند، اما تاثیر بسزایی در ایجاد حس آرامش و شادی در وجود ساکنین دارند. در ادامه مطلب، برخی از این اصول را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.

طراحی پلان ویلا دوبلکس
طراحی پلان ویلا دوبلکس در بناباما

به جهت ویلای دوبلکس توجه کنید

در طراحی پلان ویلا دوبلکس، باید به جهت ویلا توجه فراوانی نمایید. بهترین مکان برای چنین ویلایی، شمالی‌ترین قسمت زمین است؛ چرا که نور و انرژی طبیعی خورشید را با خود به همراه می‌آورد. خورشید از سمت مشرق طلوع نموده و متمایل به جنوب است و به سمت غرب حرکت می‌کند. زمانی که جهت ویلای دوبلکس شمالی باشد، از نور کافی خورشید در طول روز برخوردار خواهید شد.

بهره مندی از نور کافی

ویلای دوبلکس خود را مانند آپارتمان طراحی نکنید

به طور کلی ویلاها، تفاوت بسیار زیادی با آپارتمان‌ها دارند. بسیاری از محدودیت‌هایی که در هنگام طراحی پلان آپارتمان وجود دارد، برای ویلا مطرح نیست. شما می‌توانید شرایط دریافت نور طبیعی را برای ویلا فراهم نموده و فضاهای داخلی آن را گسترده‌تر از یک آپارتمان طراحی کنید. یکی از مزایای طراحی پلان ویلا دوبلکس این است که می‌توان به صورت دلخواه، فضاها را تقسیم بندی نمود و برای هر کدام از آن‌ها ابعاد و اندازه خاصی در نظر گرفت.

در طراحی پلان ویلا دوبلکس، محل قرارگیری پله‌ها مهم است

بدون شک یکی از نکات طلایی در هنگام طراحی نقشه برای ویلاهای دوبلکس، توجه به محل قرارگیری راه‌پله است. پله‌ها باید در فضایی قرار بگیرند که به هیچ عنوان، جلوی نور طبیعی خورشید را نگیرند. همچنین آن‌ها نباید فضای زیادی را اشغال کنند؛ علاوه بر این تمامی ساکنین، باید از هر دو طبقه به پله ویلا دسترسی آسانی داشته باشند.

محل قرارگیری پله‌ها

ارتفاع سقف ویلای دوبلکس

طراحان با تجربه پلان‌های مسکونی، عقیده دارند که ارتفاع سقف یک ویلای دوبلکس، می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی سایر قسمت‌های ویلا داشته باشد. بهتر است که در تعیین ارتفاع سقف ویلای خود، تا آن جایی که اصول و قوانین به شما اجازه می‌دهند، آن را بلند در نظر بگیرید.

سادگی و زیبایی دو روی یک سکه‌اند

هرگز فراموش نکنید که سادگی در زیبایی است. بنابراین طراحی ویلای دوبلکس خود را شلوغ و پر هیاهو نکنید. تجربه نشان دهنده آن است که ویلاهای شلوغ و پر از جزئیات، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، باعث خستگی چشمان ساکنین می‌شوند. بنابراین تا آن جایی که می‌توانید، سادگی را چاشنی کار خود کنید.

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی پلان ویلا دوبلکس خود می‌گردید؟

طراحی پلان ویلا تریبلکس و هر آن‌چه باید در مورد آن بدانید

ویلای تریبلکس به ساختمان‌هایی گفته می شود که در یک واحد آن‌ها، سه طبقه مجزا وجود دارد. معمولاً این طبقات با استفاده از یک راه پله در میان یا گوشه فضا به همدیگر متصل می‌شوند. این طبقات فضا بسیار زیادی را در اختیار ساکنین ویلا قرار داده و باعث راحتی آن‌ها می‌شوند. این روزها بسیاری از کسانی که قصد ساخت یک ویلا را دارند، به دنبال طراحان و مهندسانی هستند که با اصول و قواعد کامل، اقدام به طراحی پلان ویلا تریبلکس نمایند.

اگر به ویلاهای تریبلکسی که در برخی از شهرهای کشورمان وجود دارند و زیبایی آن‌ها مثال زدنی است دقت کنیم، سادگی را به عنوان یکی از اصول اصلی ویلا مشاهده خواهیم نمود. در طراحی نوع مدرن این ویلاها، طبقات به صورت L و پوسته آن‌ها به شکل U طراحی می‌شوند. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر روی طراحی پلان ویلا تریبلکس تاثیرگذار هستند و ما در این قسمت، به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از درب و پنجره‌های زیاد در طراحی پلان ویلا تریبلکس
  • به کار گیری متریال‌های مختلف برای افزایش زیبایی و شکوه آن
  • رعایت تناسب میان رنگ‌ها
  • استفاده از متریال‌ شیشه به گونه‌ای که نمای داخلی ویلا از بیرون مشاهده شود.
  • توجه به تو رفتگی‌ها و بیرون رفتگی‌های ویلا که نمای آن را به صورت سه بعدی نمایش می‌دهند.
  • توجه به جزئیات ویلای تریبلکس

ویژگی‌های بهترین طراحی پلان ویلا یک طبقه

یکی از پرطرفدارترین پلان‌های معماری، طراحی پلان ویلا یک طبقه است. این ویلاها به سبب این که هیچ گونه پله‌ای در فضای داخلی خود ندارند، بسیار ساده و کاربردی می‌باشند. در این ویلاها همه چیز در دسترس وجود دارد و پلان های آن باز و وسیع هستند. از جمله مهم‌ترین ویژگی های یک طراحی اصولی و استاندارد برای ویلای یک طبقه، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

  1. وجود خطوط افقی در طراحی نمای ویلا و همچنین کوتاه و عریض بودن خطوط، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک ویلای یک طبقه به شمار می‌رود.
  2. به سبب این که در این ویلاها راه پله وجود ندارد، بنابراین باید تمامی سطح آن، در یک فضا با همدیگر ارتباط داشته باشند.
  3. به علت این که تمامی فضاهای مورد نیاز ساکنین، باید در همان طبقه اول در دسترس آن ها قرار بگیرد، بنابراین برای طراحی و اجرای یک ویلای یک طبقه، باید مساحتی نسبتاً وسیع در اختیار داشته باشیم.
  4. در طراحی پلان ویلا یک طبقه، باید به نور پردازی آن توجه فراوانی نمود. البته به سبب این که تمامی فضاهای ویلا، باید در همان یک طبقه طراحی شوند، ممکن است برخی از قسمت‌های ویلا از نور طبیعی خورشید محروم شوند. در چنین شرایطی می‌توان با قرار دادن پنجره‌های بزرگ در اطراف ویلا، این کمبود نور را به خوبی جبران کرد.
  5. در طراحی پلان ویلا یک طبقه، باید به صرفه جویی انرژی و عدم اتلاف آن توجه فراوانی نمود. باید از المان‌هایی در طراحی و اجرای ویلا استفاده کرد که حرارت و انرژی را در خود نگه دارند و به این صورت، باعث ایجاد صرفه‌جویی انرژی در فصول مختلف سال شوند.
طراحی پلان ویلا یک طبقه
ویلا یک طبقه

طراحی پلان ویلا مدرن و محبوبیت فراوان آن

این روزها بسیاری از افراد دوست دارند طراحی پلان ویلای خویش را به سبک مدرن انجام دهند. معمولاً در طراحی پلان برای ویلاهای مدرن، ایده‌های خلاقانه و منحصر به فردی مشاهده می‌کنیم که زیبایی و شکوه ویلا را بیش از پیش افزایش داده‌اند. همچنین در طراحی نقشه برای ویلاهای مدرن، خبری از جزئیات و پیچیدگی‌های زیاد نیست. آن چه در نگاه اول، باعث جلب توجه ما می‌شود، سادگی بسیار زیبایی است که این ویلاها دارند. همین سادگی است که زیبایی آن را دو چندان نموده است.

زندگی در چنین ویلاهایی، ساعات و لحظات خوشی را برای ما به ارمغان می‌آورد. بدون شک زمانی که طراحی پلان ویلا مدرن بر اساس اصول و قواعد خاص خود صورت گرفته باشد، ساکنین از حضور در آن مکان، احساس شادی و آرامش فراوانی خواهد داشت. معمولاً فضاهای یک ویلای مدرن شامل تراس بزرگ، لابی، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق مهمان، آشپزخانه، پنتری و سالن پذیرایی است.

طراحی پلان ویلا مدرن در بناباما

سفارش طراحی پلان ویلا در بناباما

زمانی که بحث طراحی پلان می‌شود، به این نتیجه می‌رسیم که باید آن را به یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای بسپاریم. بدون شک بسیاری از کارفرمایان، طرح‌ها و نقشه‌های فراوانی در ذهن خود برای ساخت ویلای محبوب خویش دارند. برخی از این طرح‌ها چندان واقع بینانه نیست و از اصول و قواعد خاصی پیروی نمی‌کند. اما برخی دیگر از طرح‌ها، با وجود این که کاملاً خلاقانه هستند، می‌توان در مورد آن‌ها فکر کرد و برای اجرای آن‌ها تلاش کرد. در چنین شرایطی، یک تیم قدرتمند متشکل از مهندسین و طراحان حرفه‌ای و با تجربه، می‌توانند به ما کمک کنند تا یک طرح و نقشه بر اساس اصول این کار و همچنین خلاقیت خود طراحی کنیم.

تیم مهندسین بناباما، سال‌هاست که در زمینه طراحی پلان ویلا و سایر ساختمان‌ها و مجتمع ها، به فعالیت مشغول هستند. آن ها بهترین کسانی هستند که می‌توانند در طراحی یک پلان کاربردی، منحصر به فرد و اساسی به شما کمک کنند. پس با ما تماس بگیرید و از دانش و تجربه متخصصان تیم ما، نهایت استفاده را ببرید.

طراحی پلان ویلا خود را به بناباما بسپارید

سخن پایانی

از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم که وقت ارزشمند خود را به ما اختصاص دادید و مقاله طراحی پلان ویلا را مطالعه کردید. ما در این مقاله تلاش کردیم در مورد اصول اصلی و قوانین طراحی پلان برای ویلاهای یک طبقه، دوبلکس و تریبلکس صحبت کنیم. همچنین در قسمتی از مقاله، به  پلان ویلای مدرن و علت محبوبیت آن اشاره کردیم. در نهایت باید بگوییم که ویلاها، ساختمان‌هایی هستند که قرار است آسایش، آرامش و راحتی فراوانی را برای شما به ارمغان آورند. قرار است شما در این فضا، ساعاتی را به دور از شلوغی و هیاهوی شهر به استراحت بپردازید و تجدید قوا کنید. بنابراین طراحی پلان آن را به یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای بسپارید تا آن را به بهترین شکل ممکن برای شما طراحی و آماده نمایند.

سوالات متداول

هزینه طراحی پلان ویلا چقدر است؟

هزینه‌ای که برای طراحی نقشه ویلا باید صرف شود، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر ویلای شما دوبلکس یا تریبلکس باشد، قیمت طراحی پلان آن بیشتر از ویلاهای یک طبقه است. همچنین تجربه و مهارت طراحان و مهندسانی که برای طراحی پلان ویلای خود بر روی آن‌ها حساب کرده‌اید، نقش موثری در این زمینه ایفا می‌کند.

مهم‌ترین مراحل طراحی پلان ویلا چیست؟

برای این که بتوانیم یک پلان عالی و ایده‌آل برای ویلای خود طراحی کنیم، باید مراحلی را سپری نماییم. از جمله این مراحل می‌توان به این 7 مورد اشاره کرد: 1-محل قرارگیری راه پله، 2-تقسیم بندی فضاهای داخلی عمومی و خصوصی، 3-مشخص کردن محل درب ورودی و آشپزخانه ویلا، 4-تعیین محل قرارگیری اتاق‌های خواب، حمام و سرویس بهداشتی، 5-تعیین محل پارکینگ، 6-توجه به جزئیات و ریزه‌کاری‌های قسمت داخلی و خارجی ویلا، 7-مبلمان کردن فضای داخلی ویلا.

سایر خدمات پیشنهادی بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید