طراحی نما

طراحی نما نئوکلاسیک

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی طراحی نما نئوکلاسیک، مشخصات نمای نئوکلاسیک، قیمت اجرا و طراحی نمای نئوکلاسیک ساختمان میپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای نئوکلاسیک ساختمان خود میگردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نما نئوکلاسیک
طراحی نما نئوکلاسیک ساختمان

طراحی نما نئوکلاسیک مختص افرادیست که به طور مشترک به سبک های مدرن و کلاسیک علاقه دارند. این سبک از معماری توانسته تلفیق مناسبی از دو سبک مدرن و کلاسیک را به وجود آورد. در نمای نئوکلاسیک هسته اصلی به شکل مدرن طراحی شده و سبک کلاسیک مانند یک پوسته خارجی بر روی آن پیاده سازی می شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه طراحی نمای نئوکلاسیک و مشخصات این نوع نمای ساختمانی، با ما همراه باشید.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای نئوکلاسیک ساختمان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

معرفی نمای نئوکلاسیک

به طور حتم نمونه هایی از نمای نئوکلاسیک را در پیرامون خود دیده اید. این دسته از نما ها از ترکیب متعادل سبک مدرن و کلاسیک ساخته اند. اما در نگاه اول شباهت بسیاری به سبک کلاسیک دارند. اگر در خصوص طراحی نما کلاسیک اطلاعات کافی داشته باشید، متوجه می شوید که در نمای نئوکلاسیک سمبل های سبک کلاسیک به خوبی رعایت شده، اما از تزئینات فاخر و مجلل خبری نیست.

در واقع سبک نئوکلاسیک شکل متواضعانه تری از سبک کلاسیک است. طوریکه تزئینات گران قیمت را کنار زده و به ساده سازی روی آورده است. گاهی برخی طراحان، در طراحی نما نئوکلاسیک از متریال های مدرن در قالب سبک کلاسیک استفاده می کنند. این خط شکنی موجب ایجاد یک نمای خاص و متفاوت می شود. طوری که مصالح سبک مدرن همچون چوب، بتن، شیشه، فولاد و سنگ در بطن سبک کلاسیک به کار گرفته می شود.

پیداست که این سبک معماری می تواند شلوغی های سبک کلاسیک و بی آلایشی سبک مدرن را به خوبی پوشش دهد. به همین دلیل است که امروزه نمای نئوکلاسیک ساختمان به یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی تبدیل شده است.

نمای نئوکلاسیک - یناباما
نمای نئوکلاسیک

مشخصات نمای ساختمان نئوکلاسیک

عموم سبک های معماری با چند مشخصه بارز و آشکار شناخته می شوند. سبک نئوکلاسیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر تصمیم به طراحی نما نئوکلاسیک گرفته اید، لازم است با مشخصه های اصلی این نوع نمای ساختمانی آشنا شوید. به کارگیری و رعایت این مولفه ها، نمای طراحی شده را به سبک نئوکلاسیک نزدیک می سازد.

نمای نئوکلاسیک ساختمان

از ترکیب مصالح مختلف استفاده کنید

اگرچه نمای نئوکلاسیک نوعی نمای رومی و یونانی است. اما به واسطه مدرن شدن، امکان استفاده از چند متریال را فراهم کرده است. شما می توانید در طراحی نماهای نئوکلاسیک از انواع متریال های آجر، سنگ، چوب، بتن، شیشه و فولاد استفاده کنید. ترکیب متعادل این متریال ها نمای زیبا و جذابی خلق می کند.

تزئینات اضافه نمای کلاسیک را کاملاً حذف کنید

در طراحی نما نئوکلاسیک می توانید از سمبل های نمای کلاسیک استفاده کنید. اما به هیچ وجه مجاز به استفاده از تزئینات اضافه همچون برج و گنبد نیستید. به خاطر داشته باشید سبک نئوکلاسیک اقدامی هوشمندانه علیه تزئینات مجلل و گرانقیمت بوده است. برای حفظ اصالت این سبک و ایجاد ساده سازی، لازم است از عناصر تزئینی چشم بپوشید.

از سبک کلاسیک و سمبل های آن الهام بگیرید

هنگامی که به نمای ساختمان نئوکلاسیک نگاه میکنیم، ممکن است به اشتباه بیوفتیم. چرا که از سمبل های سبک کلاسیک بهره مند شده است. اساساً چند مشخصه از سبک کلاسیک در نمای نئوکلاسیک دیده می شود.

  • استفاده از ستون های بلند در نما به سبک دوریک
  • استفاده از نقش های هندسی یونانی در بدنه نما
  • استفاده از سردردهای بزرگ و زیبا
  • ایجاد نظم و تقارن کلی در نما
مشاوره با تیم مهندسین بناباما

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای ساختمان خود می‌گردید؟

قیمت اجرای نما نئوکلاسیک

طراحی نما نئوکلاسیک و اجرای اصولی آن در مقایسه با اجرای سبک کلاسیک هزینه کمتری ایجاد می کند. در این سبک از معماری از تزئینات کمتر استفاده میکنیم. تنوع متریال نیز از سوی دیگر باعث کاهش قیمت اجرای نمای نئوکلاسیک شده است.

اساساً در برآورد هزینه اجرای نما، چند عامل مهم تأثیرگذارند. برای اینکه بتوانید قیمت تقریبی اجرای نمای ساختمان نئوکلاسیک را تخمین بزنید، لازم است چند مولفه مهم را در نظر بگیرید.

  • متراژ نمای ساختمان: به طور معمول هر چقدر ساختمان شما از متراژ نمای بیشتری برخوردار باشد، هزینه طراحی و اجرای آن بیشتر خواهد شد.
  • نوع متریال: در اجرای سبک کلاسیک مقید به استفاده از سنگ های گرانقیمت هستید. این در حالیست که در سبک نئوکلاسیک می توانید از متریال های ارزان قیمت تر همچون چوب، آجر و فولاد نیز استفاده کنید. ایجاد تنوع در متریال موجب کاهش هزینه اجرا و طراحی نما نئوکلاسیک می شود.
  • تعداد طبقات: بالطبع افزایش تعداد طبقات هزینه اجرای نمای را افزایش می دهد.
  • جنس المان ها: در صورت استفاده از المان های تزئینی، قیمت متریال مصرفی آنان نیز به هزینه های اجرای نما اضافه می شود.
  • نیروی کار: اجرای ساختمان های چند طبقه، نیاز به نیروی کار بیشتری خواهد داشت. همچنین استفاده از المان های تزئینی نیز نیاز به مهارت نیروی کار زبده خواهد داشت.
  • نوع نمای نئوکلاسیک: در برخی نما میزان ساده سازی به حدی می رسد که سبک کلاسیک به طور کامل کمرنگ می شود. این در حالیست که در برخی نماها مشخصات سبک کلاسیک بیش از سبک مدرن دیده می شود. هرچقدر نمای ساختمان شما به سبک کلاسیک نزدیکتر باشد، هزینه طراحی و اجرای آن بیشتر خواهد بود. به طور عکس قرابت نما به سبک مدرن، موجب کاهش هزینه ها می شود.
طراحی نمای نئوکلاسیک ساختمان - بناباما

هزینه طراحی نما نئوکلاسیک ساختمان

هزینه طراحی نمای نئوکلاسیک ساختمان ارتباط مستقیم با عوامل زیر دارد:

  • مساحت سطح مورد نظر جهت طراحی
  • شرایط جغرافیایی و اقلیمی محل
  • تعداد طبقات

با توجه به هر کدام از موارد اشاره شده و همچنین بودجه و سلیقه کارفرما می توان طرح های متفاوتی را پیشنهاد داد. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم ثبات قیمت ها و با توجه به اینکه بخش عمده هزینه ها در تهیه مصالح و اجرا آن می باشد، ما به شما طرح هایی را پیشنهاد می دهیم که از هر نظر اقتصادی و بهینه باشند.

سخن پایانی

نمای نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی است که توانسته با حفظ شکوه نمای کلاسیک، سادگی و بی آلایشی نمای مدرن را نیز به نمایش بگذارد. در صورتی که به دو نمای ساختمانی مدرن و کلاسیک علاقه مند باشید، این سبک از نما مختص شما خواهد بود.

نمای ساختمان نئوکلاسیک

ثبت سفارش طراحی نمای نئوکلاسیک در بناباما

تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده طراحی نما نئوکلاسیک ساختمان شما می باشد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم ثبت سفارش را تکمیل کنید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. همچنین میتوانید برای مشاوره رایگان و دریافت نمونه کارها با ما در ارتباط باشید.

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و سلایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلایق کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
مشاوره با تیم مهندسین بناباما

طراحی نمای نئوکلاسیک ساختمان خود را به بناباما بسپارید

پرسش های متداول

سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک تلفیقی متعادلی از سبک های مدرن و کلاسیک است.

متریال رایج در سبک نئوکلاسیک چیست؟

خوشبختانه در اجرای این سبک از نما، محدودیتی در انتخاب متریال نخواهید داشت. شما می توانید از یک یا چند متریال مختلف در بدنه نما استفاده کنید. آجر، چوب، بتن و سنگ از جمله رایج ترین متریال های این سبک هستند.

هزینه اجرای سبک نئوکلاسیک چقدر است؟

اساساً نمی توان یک هزینه مشخص برای اجرای نما در نظر گرفت. اما می توان گفت به طور معمول هزینه اجرای این نوع نما کمتر از نمای کلاسیک و بیشتر از نمای مدرن است.

مهم ترین ویژگی طراحی نما نئوکلاسیک چیست؟

مهم ترین مشخصه نماهای نئوکلاسیک استفاده از نظم و تقارن، ساده سازی تزئینات و حفظ ارزش های سبک کلاسیک در ترکیب با سبک مدرن است. 

سایر خدمات پیشنهادی بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید