طراحی نما

طراحی نمای کامپوزیت

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی طراحی نمای کامپوزیت، اجزای تشکیل دهنده آن، معرفی انواع نمای کامپوزیت، تفاوت نمای کامپوزیت ساختمان با سایر نماها، علت محبوبیت، جنس، قیمت، چند ایده جالب برای طراحی نما کامپوزیت، نحوه محاسبه، مزایا، معایب، توصیه هایی برای نصب و ویژگی های نمای کامپوزیت میپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی نمای کامپوزیت در بناباما
طراحی نمای کامپوزیت

نمای ساختمان، بیانگر هویت اصلی آن است و در نگاه اول، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. علاوه بر استحکام و مقاومت فراوان، آن چه بیش از پیش بر ارزش یک بنا می‌افزاید، نمای آن است. بنابراین این روزها بسیاری از افراد سعی می‌کنند نمای خارجی بنای خود را، که در واقع فلسفه وجودی هر ساختمانی است، به بهترین شکل ممکن طراحی نمایند. یکی از جدیدترین شیوه‌هایی که در حال حاضر بسیاری از معماران و طراحان از آن برای زیبایی نمای خارجی ساختمان استفاده می‌کنند، نمای کامپوزیت ساختمان است. در ادامه به بررسی کامل نمای کامپوزیت ساختمان میپردازیم. با ما همراه باشید.

همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای کامپوزیت ساختمان خود میگردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای کامپوزیت ساختمان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 24 دقیقه

فهرست مطالب

نمای کامپوزیت چیست؟

یکی از مهم‌ترین مراحل اجرای نمای ساختمان، انتخاب مصالحی است که نه تنها دارای کیفیت بالایی باشند، بلکه بتوان آن‌ها را با سرعت و دقت بالایی اجرا نمود. بسیاری از افرادی که علاوه بر زیبایی نمای خارجی، به دوام و استقامت آن نیز توجه ویژه‌ای دارند، از طراحی نمای کامپوزیت ساختمان استفاده می‌کنند. پنل‌های کامپوزیت از ترکیب دو لایه ورق آلومینیوم و یک لایه مواد پلی اتیلنی ساخته شده‌اند. لایه قدرتمند پلی اتیلن که در ساختار این نوع مصالح وجود دارد، به عنوان هسته مرکزی کامپوزیت به شمار می‌رود که در میان دو لایه از آلومینیوم قرار گرفته است. پنل‌های کامپوزیت دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند و تمامی سلایق را در بر می‌گیرند.

طراحی نمای کامپوزیت ساختمان در بناباما
نمای کامپوزیت ساختمان

اجزای تشکیل دهنده نمای کامپوزیت ساختمان

  • ورق آلومینیوم
  • لایه پلی اتیلن
  • لایه رنگ پلی استر
  • چسب
  • رنگ نانو
  • پوشش محافظ
  • لایه چسب ضد خش

معرفی انواع نمای کامپوزیت

ورق‌های کامپوزیت از آن دسته مصالحی هستند که دارای تنوع بسیار زیادی در ساختار و شکل ظاهری خود می‌باشند. بنابراین می‌توان توسط آن‌ها طرح‌های خلاقانه و زیبایی در نمای خارجی ساختمان اجرا نمود. طراحی نمای کامپوزیت ساختمان، جلوه بصری بی‌نظیری برای بنا به وجود می‌آورد، البته به شرط آن که انواع نمای کامپوزیت را بر اساس فرم و ساختار بنا انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی برخی از متداول‌ترین ورق‌های کامپوزیت که این روزها در نمای خارجی بسیاری از ساختمان‌ها به کار می‌روند می‌پردازیم.

انواع نمای کامپوزیت - بناباما
انواع نمای کامپوزیت

آلومینیوم کامپوزیت معمولی

این محصول یکی از ساده‌ترین نوع نمای کامپوزیتی است که این روزها در بازار ارائه می‌گردد. ساختار تشکیل دهنده آن چندین لایه به همراه پوشش آلومینیوم است و در برابر عوامل آسیب رسان مقاومت بالایی دارد. معمولاً از این نوع نما در شهرهایی که دارای آب و هوای گرم و خشک و یا سرد و خشک هستند استفاده می‌نمایند. پانل آلومینیوم کامپوزیت معمولی در برابر ورقه ورقه شدن مقاومت بالایی دارد و قیمت آن نیز مناسب است.

آلومینیوم کامپوزیت رنگی

این ورق‌ها برای طراحی نمای کامپوزیت، انتخاب بسیار مناسبی هستند؛ زیرا برای تولید آن‌ها از رنگ‌های متنوع و زیبایی استفاده شده است. این موضوع جذابیت فراوانی برای آن به وجود آورده و معمولاً از آن‌ها برای طراحی نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. در میان لایه‌های ورق این کامپوزیت‌ها، رنگ‌های براق و زیبایی وجود دارند که با الهام از رنگ‌های رنگین کمان ساخته شده‌‌اند. در حال حاضر برخی از شهرهای صنعتی یا مناطق آزاد تجاری، برای ایجاد هماهنگی میان بناهای خویش، از این ورق‌ها استفاده می‌نمایند.

آلومینیوم کامپوزیت پانل نانو

همان گونه که از نام این ورق‌ها پیداست، برای تولید آن‌ها از تکنولوژی نانو استفاده شده است. این ورق‌ها در برابر حرارت، مواد اسیدی، مواد قلیایی و… مقاومت بسیار زیادی دارند. معمولاً در شهرهایی که در معرض آلاینده‌های موجود در هوا و یا گرد و غبار قرار دارند، از این ورق‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا علاوه بر دارا بودن دوام و استحکام بالا، خاصیت خود تمیزکنی نیز دارند، بنابراین همواره ظاهر آن‌ها زیبا و جذاب است.

آلومینیوم کامپوزیت ضد باکتری

یکی دیگر از ورق‌هایی که این روزها برای طراحی نمای کامپوزیت بسیاری از بناها مورد استفاده قرار می‌گیرد، آلومینیوم کامپوزیت ضد باکتری است. مواد اولیه‌ای که برای تولید آن به کار رفته‌اند، دارای خاصیت ضد باکتری هستند. بنابراین باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا، نمی‌توانند در سطح آن‌ها رشد نمایند. این ورق‌ها برای نمای ساختمان‌های پزشکی و آزمایشگاهی بهترین انتخاب ممکن به شمار می‌روند. همچنین طراحان برای نمای کامپوزیت ساختمان شهرهایی که آب و هوای شرجی دارند، از این پانل‌ها بهره می‌برند.

آلومینیوم کامپوزیت نسوز

یکی دیگر از انواع نمای کامپوزیت، ورق‌های نسوز هستند که در برابر آتش مقاومت بسیار زیادی دارند. بنابراین از آن به عنوان یک پانل ضد حریق برای طراحی نمای کامپوزیت بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود. به خصوص ساختمان‌هایی که خطر آتش سوزی در آن‌ها زیاد است (مانند جایگاه‌های سوختگیری) با بهره گیری از آلومینیوم کامپوزیت نسوز طراحی می‌شوند.

آلومینیوم کامپوزیت خش‌دار

ورق‌های آلومینیوم که در تولید این پانل‌ها به کار رفته‌اند، دارای خش‌های متعددی بر سطح خود هستند که زیبایی و جذابیت دو چندانی به آن بخشیده است. معمولاً طراحی نمای کامپوزیت بسیاری از ساختمان‌های لوکس، توسط این ورق‌ها انجام می‌شود.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای ساختمان خود می‌گردید؟

اصلی‌ترین تفاوت طراحی نمای کامپوزیت با سایر نماها

تا چند سال اخیر، نمای بسیاری از ساختمان‌ها با استفاده از متریال‌های مختلف مانند آجر، سنگ، سیمان و شیشه‌های رنگی ساخته می‌شد؛ اما در حال حاضر شاهد رونق استفاده از انواع نمای کامپوزیت در طراحی خارجی بناها هستیم. برخی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان نمای کامپوزیت با سایر نماها وجود دارد عبارتند از:

  1. هزینه نمای کامپوزیت در قیاس با سایر نماها، بسیار ارزان‌تر است و می‌توان با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد آن‌‌ها را به راحتی نصب و اجرا نمود.
  2. معمولاً ورق‌های کامپوزیت در کارخانه و به صورت آماده تولید‌ می‌شوند، بنابراین می‌توان در مدت زمان کوتاهی آن‌ها را نصب و اجرا کرد.
  3. در حال حاضر، ورق‌های کامپوزیت در بسیاری از کشورهای جهان، به عنوان یک نمای مدرن و زیبا معرفی شده‌اند و طرفداران بی‌شماری دارند.
  4. روند تولید نمای کامپوزیت در تمامی کشورهای جهان، با رشد بسیار خوبی همراه بوده است. بنابراین در هر شهر و کشوری می‌توان به راحتی به انواع ورق‌های کامپوزیت دسترسی داشت.
نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی

علت محبوبیت طراحی نمای کامپوزیت چیست؟

این روزها بسیاری از کارفرمایان و طراحانی که در زمینه اجرای نمای خارجی ساختمان به فعالیت مشغول هستند، از نمای کامپوزیت ساختمان برای انجام بسیاری از پروژه‌های خود استفاده می‌نمایند. در حال حاضر ورق‌های کامپوزیت دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند. در این قسمت به برخی از مهم‌ترین علل محبوبیت طراحی نمای کامپوزیت اشاره می‌کنیم:

  1. در قسمت پشت ورق‌های کامپوزیت، فضای خالی وجود دارد که باعث ایجاد خاصیت آکوستیک برای آن می‌گردد. در نتیجه این ورق‌ها به عنوان عایق صدا عمل کرده و از وارد شدن صداهای آزاردهنده بیرون، به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می‌آورند.
  2. ورق کامپوزیت از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و به راحتی می‌توان آن را با ابزارهای مختلف حالت داد و زوایای مختلف برای آن ایجاد کرد.
  3. ورق‌های کامپوزیت دارای تنوع فراوانی در طرح و رنگ خویش هستند. شما می‌توانید 20 رنگ متالیک، 30 رنگ سالید، ورق‌های 7 رنگ و بسیاری دیگر از طرح‌ها و نقش‌ها را در آن مشاهده نمایید.
  4. اگر قسمتی از نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی به هر علتی دچار آسیب شد، می‌توان آن‌ را تعویض نمود؛ بنابراین نیازی به تخریب کل نمای ساختمان وجود ندارد.
  5. در نمای کامپوزیت می‌توان از تاسیسات توکار استفاده نمود و زیبایی آن را دو چندان کرد. برخی از طراحان برای ایجاد جذابیت بیشتر برای نمای خارجی ساختمان‌ها، در پشت ورق‌های کامپوزیت از چراغ بهره می‌برند که نور غیر مستقیم و بسیار زیبایی برای بنا به وجود می‌آورد.
  6. نمای کامپوزیت ویلا یا ساختمان‌های مسکونی، به راحتی قابل شستشو هستند و می‌توان هر نوع آلودگی را به سرعت از سطح آن‌ها پاک کرد.
  7. به سبب وجود پوشش رنگ PVDF در ساختار ورق‌های کامپوزیت، در برابر اشعه ماورا‌ء بنفش خورشید، مقاومت بالایی دارند.

جنس لایه میانی نمای کامپوزیت از چیست؟

همان گونه که اشاره شد، در قسمت میانی تمامی ورق‌های کامپوزیت، یک لایه از جنس پلی اتیلن وجود دارد که باعث استقامت بالای آن در شرایط مختلف شده است. اما این لایه نیز دارای انواع و اقسام مختلفی است که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. برخی از این ورق‌ها با پلی اتیلن نو تولید می‌شوند، در حالی که برای طراحی برخی دیگر از آن‌ها، پلی اتیلن بازیافتی به کار می‌رود. مسلماً قیمت هر کدام از این ورق‌ها با همدیگر متفاوت است. همچنین این لایه‌ها گاهی اوقات از جنس ضد حریق  1Bو گاهی اوقات از جنس ضد حریق 2A هستند. خوشبختانه تمامی این ورق‌ها در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و به راحتی دچار آتش سوزی نمی‌شوند.

هزینه طراحی نمای کامپوزیت ساختمان

هزینه طراحی نمای کامپوزیت ساختمان ارتباط مستقیم با عوامل زیر دارد:

  • مساحت سطح مورد نظر جهت طراحی
  • شرایط جغرافیایی و اقلیمی محل
  • تعداد طبقات

با توجه به هر کدام از موارد اشاره شده و همچنین بودجه و سلیقه کارفرما می توان طرح های متفاوتی را پیشنهاد داد. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم ثبات قیمت ها و با توجه به اینکه بخش عمده هزینه ها در تهیه مصالح و اجرا آن می باشد، ما به شما طرح هایی را پیشنهاد می دهیم که از هر نظر اقتصادی و بهینه باشند.

قیمت هر متر مربع نمای کامپوزیت

بدون شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید انواع ورق‌های کامپوزیت به وجود می‌آید، هزینه نمای کامپوزیت است. در چنین شرایطی اولین سوالی که در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که قیمت هر متر مربع نمای کامپوزیت چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم این موضوع به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  1. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن
  2. طرح‌هایی که بر روی پانل‌های کامپوزیت وجود دارند
  3. شیوه نصب ورق‌های کامپوزیت
  4. ضخامت و مترا‌ژ نمای کامپوزیت
  5. برند تولید کننده انواع نمای کامپوزیت
قیمت هر متر مربع نمای کامپوزیت

چند ایده جالب برای طراحی نمای کامپوزیت

ورق‌های کامپوزیت از آن دسته مصالح ساختمانی هستند که می‌توان آن‌ها را با تنوع بسیار زیادی، در نمای خارجی ساختمان‌ها به کار برد و طرح‌های منحصر به فرد و جذابی خلق کرد. در این قسمت به معرفی چند ایده جذاب برای طراحی نمای کامپوزیت می‌پردازیم که باعث ایجاد جلوه و شکوه خاصی برای بنا می‌شوند:

ترکیب طرح و رنگ برای بناهای مدرن

برخی از ورق‌های کامپوزیت، دارای طراحی چوب و سنگی زیبایی هستند. می‌توان کامپوزیت طرح چوب را با کامپوزیت سفید ترکیب نمود و یک نمای مدرن و زیبا خلق کرد. همچنین ترکیب کامپوزیت طرح سنگ با رنگ‌های تیره، جذابیت خاصی برای نمای خارجی ساختمان به ارمغان می‌آورند.

نما کامپوزیت ویلا

در میان انواع و اقسام طرح‌های کامپوزیت، ورق‌های چوبی طرفداران بی‌شماری دارند و می‌توان آنها را برای ساختمان‌های مسکونی و ویلاها به کار برد و طرحی مانند خانه‌های ییلاقی در طبیعت خلق نمود.

نمای کامپوزیت ویلا

طراحی نمای کامپوزیت در حیاط

برخی از افراد علاوه بر نمای خارجی بناهای مسکونی، از ورق‌های کامپوزیت برای زیبایی حیاط خویش نیز استفاده نموده و جذابیت فراوانی به آن می‌بخشند. به عنوان مثال شما می‌توانید سکوهای زیبا، روف گاردن یا گلدان‌های جذابی با این پنل‌ها تهیه کنید.

طراحی تابلوهای تجاری

به سبب این که ورق‌های کامپوزیت طرح و رنگ متنوعی دارند، می‌توان از آن‌ها برای طراحی انواع تابلوهای تجاری بهره‌مند شد.

نحوه محاسبه نمای کامپوزیت چگونه است؟

آن چه در طراحی نمای کامپوزیت، نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد، نحوه محاسبه نمای کامپوزیت است. برخی از کارفرمایان مبنای محاسبه خویش را سطح کلی نما در نظر می‌گیرند و برخی از پیمانکاران به سطح گسترده نمای کامپوزیت توجه می‌کنند. به طور کلی آن چه به محاسبه دقیق نمای کامپوزیت کمک فراوانی می‌نماید، شامل موارد زیر است:

  • شیوه‌ای که برای اجرای نمای کامپوزیت ساختمان در نظر گرفته شده است.
  • عوارضی که در نما وجود دارند (مانند فرو رفتگی یا برآمدگی)
  • تعداد پنجره‌هایی که در بنا وجود دارند.
  • طرح پانل بندی نما
  • طرح فلاشینگ بام
نحوه محاسبه نمای کامپوزیت
محاسبه نمای کامپوزیت

مزایای طراحی نما کامپوزیت

این روزها بسیاری از کارفرمایان، معماران و طراحان نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، به مزایای فراوانی که طراحی نما کامپوزیت برای بنا به همراه دارد پی برده‌اند. به همین سبب هر روز که می‌گذرد بیش از پیش شاهد رونق فروش انواع نمای کامپوزیت در بازارهای جهانی هستیم. همچنان با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها اشاره کوتاهی نماییم:

ورق‌های کامپوزیت دارای وزن بسیار سبکی هستند

مواد اولیه‌ای که در تولید انواع نمای کامپوزیت ساختمان به کار رفته‌اند، دارای وزن بسیار سبکی هستند. در نتیجه محصول نهایی که همان‌ ورق کامپوزیت می‌باشد نیز بسیار سبک و کم وزن است. پس می‌توان به راحتی آن‌ها را از جایی به جای دیگر حمل نمود. همچنین این ورق‌ها، هیچ گونه وزن اضافه‌ای بر ساختمان تحمیل نمی‌کنند، بنابراین ایمنی ساختمان را افزایش داده و در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، خسارتی کمی بر جای می‌گذارند.

نمای کامپوزیت قیمت مناسبی دارد

هزینه نمای کامپوزیت در قیاس با دیگر مصالح ساختمانی، بسیار ارزان و مناسب است؛ در نتیجه استفاده از آن، از نظر اقتصادی با صرفه است. همچنین تجربه نشان دهنده آن است که ورق‌های کامپوزیت دارای طول عمر بالایی هستند، بنابراین هر هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید، ارزش خاص خودش را دارد.

نمای کامپوزیت عایق حرارت، رطوبت و صداست

نمای کامپوزیت دارای دو لایه آلومینیوم است که در میان آن‌ها یک لایه از پلی اتیلن وجود دارد. پلی اتیلن در برابر آلودگی‌های صوتی، مانند یک عایق قدرتمند عمل کرده و از وارد شدن صداهای ناهنجار محیط بیرون در شهرهای بزرگ به داخل خانه، جلوگیری به عمل می‌آورد. این ورق‌ها در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی دارند؛ بنابراین عوامل جوی مانند باران، برف و به طور کلی رطوبت، هیچ آسیبی در ساختار آن‌ها به وجود نمی‌آورد. علاوه بر تمامی این موارد، آلومینیوم یک عایق قدرتمند در برابر حرارت نیز به شمار می‌رود. پس اگر بنایی که با استفاده از نمای کامپوزیت طراحی شده است در معرض آتش قرار بگیرد، هیچ آسیبی در قسمت نمای خارجی آن به وجود نمی‌آید.

طراحی نمای کامپوزیت به سرعت انجام می‌شود

تمامی مراحل ساخت پنل‌های کامپوزیت، در کارخانه انجام می‌شود؛ بنابراین پس از تهیه آن‌ها، در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن می‌توان آن‌ها را بر روی سطح خارجی ساختمان‌ها نصب و اجرا نمود. تجربه نشان دهنده آن است که سرعت نسبت و اجرای نمای کامپوزیت ساختمان، در قیاس با سایر مصالح ساختمانی بسیار بالاست. وزن سبک این ورق‌ها، یکی از مهم‌ترین علل سرعت بالای آن برای نصب شده است.

نمای کامپوزیت ساختمان به راحتی برش داده می‌شود

طراحان و معماران ساختمان می‌توانند در هنگام نصب و اجرای انواع نمای کامپوزیت، به راحتی عملیات برشکاری، سوراخ‌کاری و خم‌کاری را بر روی آن‌ها انجام دهند. در واقع ورق‌های کامپوزیت دارای قدرت انعطاف پذیری بالایی هستند و به راحتی به شکل مورد نظر در می‌آیند و هیچ محدودیتی در این زمینه برای آن‌ها وجود ندارد.

هزینه نمای کامپوزیت

معایب طراحی نمای کامپوزیت

مسلماً هر کدام از مصالحی که برای بنای ساختمان‌ها طراحی و تولید شده‌اند، علاوه بر داشتن مزایای فراوان، معایبی نیز دارند. این موضوع در مورد انواع نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی نیز کاملاً صادق است. هر چند با وجود پیشرفت‌های فراوانی که در علم و فناوری شاهد بودیم، بسیاری از این معایب تا حدود زیادی برطرف شده‌اند؛ اما باز هم ممکن است در ساختار این پنل‌ها اشکالاتی وجود داشته باشد که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هر چند قیمت هر متر مربع نمای کامپوزیت، در قیاس با سایر مصالح ساختمانی بسیار مناسب است، اما برای نصب و اجرای آن‌ها باید از افراد متخصص کمک گرفت. این موضوع می‌تواند هزینه بالایی را به همراه داشته باشد.
  • برخی از عوامل مانند ضربه، فشار، طوفان و… وجود دارند که باعث ایجاد ضربه به ورق‌های کامپوزیت شده و بر روی سطح آن‌ها تورفتگی و یا ناهماهنگی‌هایی را ایجاد نماید. این موضوع باعث می‌شود ورق کامپوزیت، جلوه زیبای خود را از دست بدهد.
  • در هنگام اجرای طراحی نما کامپوزیت، فضای میان ورق‌ها با دیوارهای ساختمان خالی می‌ماند. این فضای خالی زمینه را برای ایجاد لانه و رشد حشرات مختلف فراهم می‌کند.
  • اگر برای نصب ورق‌های آلومینیوم از یک متخصص کمک نگیریم، ممکن است میان پنل‌ها نشتی به وجود آمده و آب به داخل ساختمان نفوذ کند.

توصیه‌هایی برای نصب هر چه بهتر نمای کامپوزیت ساختمان

کارشناسان و طراحان نمای خارجی ساختمان‌ها، برای این که ما بتوانیم یک طراحی نما کامپوزیت بسیار حرفه‌ای و استاندارد داشته باشیم، توصیه‌هایی را برای ما ارائه نموده‌اند؛ برخی از این توصیه‌ها عبارتند از:

  1. برای زیبایی و هماهنگی هر چه بیشتر نمای خارجی ساختمان، از رنگ‌های متعدد پانل‌های آلومینیوم در کنار همدیگر استفاده نکنید.
  2. سعی کنید در طبقه هم کف، از مصالح قابل شستشو استفاده نمایید تا بتوان به راحتی آن‌ها را تمیز و ضد عفونی کرد.
  3. در کنار انواع نمای کامپوزیت، از سایر مصالح مانند آجر، سنگ، سیمان و … نیز استفاده کنید، زیرا علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت، به دوام و استحکام آن نیز کمک فراوانی می‌نماید.
  4. در طراحی نما کامپوزیت، سعی کنید از طرح‌های ایرانی و اسلامی نیز استفاده کنید؛ این موضوع شکوه و زیبایی ساختمان‌های شما را چندین برابر افزایش خواهد داد.
  5. سعی کنید تمامی تاسیسات و تجهیزات ساختمانی مانند سیم، کابل، لوله گاز و… را به قسمت‌های غیر قابل دید انتقال دهید تا نمای کامپوزیت، جلوه خود را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

ویژگی‌های طراحی نمای کامپوزیت

طراحی نمای کامپوزیت ویلا، ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری این روزها بیش از پیش توجه افراد را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم‌ترین علل این موضوع، ویژگی‌های منحصر به فردی است که این ورق‌ها دارا هستند. در این قسمت، به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ورق‌های کامپوزیت از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری به عمل می‌آورند. بنابراین در فصل پاییز و زمستان گرمای داخل فضا به خوبی حفظ شده و این موضوع باعث صرفه جویی در انرژي گرمایی می‌گردد. همچنین در فصول بهار و تابستان نیز از خروج هوای خنک به بیرون از فضا جلوگیری نموده و فضایی دلپذیر و خنک به ارمغان می‌آورد.
  • نمای کامپوزیت به سبب این که از سطح صاف و صیقلی برخوردار است، نور خورشید را منعکس نموده و گرما و حرارت آن را به سوی خود جذب نمی‌کند.
  • رنگی که در قسمت بیرونی ورق کامپوزیت قرار دارد، دارای کیفیت بسیار خوبی است و بیش از 15 سال در برابر اشعه مستقیم خورشید، مقاومت می‌نماید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد طراحی نمای کامپوزیت، انواع، مزایا، معایب و به طور کلی ویژگی‌های نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی برای شما عزیزان سخن بگوییم. امیدواریم توانسته باشیم قدمی هر چند کوچک در زمینه افزایش آگاهی شما در مورد ورق‌های کامپوزیت (که این روزها به عنوان مصالح محبوب برای نمای ساختمان مطرح شده‌اند) برداریم. با وجود این که ورق‌های کامپوزیت به سبب استقامت و دوام بالای خویش، مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما نباید از زیبایی منحصر به فرد آن‌ها غافل شد. تمامی ساختمان‌هایی که نمای خارجی آن‌ها با طراحی کامپوزیت انجام پذیرفته است، شکوه بی نظیری دارند و چشم‌ها را به خود خیره می‌نمایند.

ثبت سفارش طراحی نمای کامپوزیت در بناباما

تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده طراحی نمای کامپوزیت ساختمان شما می باشد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم ثبت سفارش را تکمیل کنید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. همچنین میتوانید برای مشاوره رایگان، دریافت نمونه کارها و سفارش طراحی نمای ساختمان با ما در ارتباط باشید.

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و سلایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلایق کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
مشاوره با تیم مهندسین بناباما

طراحی نمای کامپوزیت ساختمان خود را به بناباما بسپارید

پرسش های متداول

طراحی نمای کامپوزیت برای چه ساختمان‌هایی مناسب است؟

نمای کامپوزیت دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی است و می‌توان آن را به طرح‌ها و اشکال مختلف در آورد و برای نمای خارجی بسیاری از ساختمان‌ها استفاده کرد. بنابراین طراحی نمای کامپوزیت برای تمامی ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی، صنعتی و… مناسب است.

آیا ورق‌های کامپوزیت ضد ضربه و ضد خش هستند؟

به طور کلی ورق‌های کامپوزیت ضد ضربه نیستند، اما برخی از شرکت‌های تولید کننده، به تازگی نوعی از ورق‌های کامپوزیت را با پوشش ضد خش ارائه می‌نمایند.

قیمت ورق کامپوزیت چقدر است؟

با توجه به این که طراحی نمای کامپوزیت، دارای تنوع بسیار زیادی است، بنابراین قیمت هر کدام از آن‌ها نیز با همدیگر متفاوت هستند. پارامترهایی که بر روی قیمت ورق کامپوزیت تاثیرگذار هستند عبارتند از جنس مواد اولیه به کار رفته در آن، کیفیت ورق‌های کامپوزیت، هزینه حمل و نقل، دستمزد نصب و…

وزن ورق‌ کامپوزیت چقدر است؟

معمولاً وزن ورق‌های کامپوزیت در هر متر مربع بین 5 تا 8 کیلوگرم است. اگر برای طراحی نمای کامپوزیت از زیرساز فلزی استفاده شود، این ورق‌ها وزنی معادل 10 تا 16 کیلوگرم در هر متر مربع به بنا وارد می‌‌نمایند.

هزینه نمای کامپوزیت ساختمان چقدر میشود؟

لطفا برای دریافت قیمت و نمونه کارها با ما تماس بگیرید.

ورق‌های کامپوزیت را چگونه حمل و نگهداری کنیم؟

در هنگام انبار کردن ورق‌های کامپوزیت، آن‌ها را به صورت کتابی و از سمت طول بر روی زمین قرار دهید. به سبب این‌که ورق‌های کامپوزیت ضد ضربه نیستند، بنابراین در هنگام حمل و نقل آن‌ها دقت فراوانی نمایید. اجرای طراحی ورق کامپوزیت، را به استادکار ماهر بسپارید تا با مهارت و تجربه خویش ورق‌های کامپوزیت را نصب کند.

سایر خدمات پیشنهادی بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید