طراحی نما

طراحی نمای پست مدرن

در این مقاله به معرفی طراحی نمای پست مدرن، مهمترین ویژگی های این سبک از طراحی و متریال هایی که در این سبک بکار می روند پرداخته خواهد شد. انسان های جهان امروز، به جای تجملات به دنبال معنا می‌ گردند و همین موضوع زمینه ساز ابداع سبک پست مدرن در جهان شده است. این سبک زیبا آمیزه ای از اندیشه ها، آرمان ها و معناهای مختلف را به نمایش می گذارد. اگر شما عزیزان دوست دارید در مورد طراحی نمای پست مدرن اطلاعات جالبی به دست آورید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. همچنین شما می توانید طراحی نمای ساختمان های خود را به سبک زیبای پست مدرن، به طراحان و مهندسان تیم بناباما بسپارید.

طراحی نمای پست مدرن
طراحی نمای پست مدرن

مدت زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای ساختمان به سبک پست مدرن

طراحی نمای پست مدرن به چه معناست؟

معماری پست مدرن به سبکی گفته می شود که تلفیقی از گذشته و آینده را در خود نهفته دارد. جوامع اروپایی و آمریکایی از پیشگامان پست مدرن بودند و پس از آن این سبک زیبا در سایر نقاط جهان و از جمله ایران نیز مورد توجه قرار گرفت.‌ این روزها طراحی نمای پست مدرن، بیش از هر چیز دیگری از فرهنگ و تاریخ یک سرزمین الهام می گیرد و همین موضوع باعث منحصر به فرد بودن این سبک در کشورهای مختلف جهان شده است. در واقع می توان اینگونه گفت که پست مدرن نگاه ویژه ای به گذشته و آینده یک سرزمین دارد و تمامی ابعاد آن را در خود نهفته است.

ونچوری” که از پایه گذاران اصلی سبک پست مدرن بود معتقد است که هرگز نمی توان تمامی بناها را به یک شکل و فرم خاصی طراحی نمود. در واقع این سبک، از فرهنگ، تاریخ و آینده یک جامعه نشات گرفته و راه خود را ادامه می دهد. فراموش نکنید که پست مدرن یک سبک عامه پسند نیست و تنها کسانی که دیدگاه متفاوتی به زندگی دارند، از طرفداران این نوع معماری به شمار می روند.

مهم ترین ویژگی های طراحی نمای پست مدرن

طراحی نمای پست مدرن، بر زیبایی بصری و خلاقیت استوار است. اگر به بنایی که به این سبک طراحی شده نگاهی بیندازید، متوجه خواهید که در آن هیچ خبری از منطق، تقارن، اشکال هندسی یکدست و جزئیات فراوان نیست. همچنین هر بنایی که به سبک پست مدرن ساخته شده است، شخصیت خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

نمای آپارتمان پست مدرن
نمای آپارتمان پست مدرن

7 ویژگی شاخص طراحی نمای پست مدرن ساختمان های ویلایی و مسکونی

1. سبک پست مدرن، به معماری بومی منطقه توجه خاصی دارد؛ در عین حال در این سبک زیبا، ردپاهایی از سبک مدرن را نیز مشاهده می کنیم.

2. در معماری پست مدرن، اشکال و خطوط هندسی، از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کنند. در واقع زمانی که شما به یک بنا با سبک پست مدرن نگاه می‌ کنید، بیش از هر چیز دیگری، خلاقیت ذهنی معمار و طراح آن را مشاهده خواهید کرد.

3. در سبک مدرن، معمولاً از رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی، کرمی و… به وفور استفاده می شود. اما در طراحی نمای پست مدرن، در هنگام انتخاب رنگ به معماری بومی توجه شده و رنگ ها بر این اساس انتخاب می شوند. همچنین انتخاب رنگ های جسورانه، سر زنده و کنتراست های قوی، از مشخصه های این سبک هستند.

4. در سبک پست مدرن، تلفیقی از نور و رنگ را مشاهده می کنیم که این موضوع جلوه و گیرایی بی نظیری برای آن به ارمغان آورده است.‌

5. خصوصیات فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی مردم یک کشور، در سبک پست مدرن به خوبی به چشم می آید.

6. متریال هایی که در معماری پست مدرن به کار میروند، دارای تنوع بسیار زیادی هستند. حتی گاهی اوقات مشاهده می کنیم که این مصالح با همدیگر در تضاد بوده و همین امر باعث منحصر به فرد بودن سبک پست مدرن می گردد.

7. طراحان سبک پست مدرن، از این که بنایی عامه پسند طراحی کنند، هیچ ترس و ابایی ندارند. این هنر معماری بی نظیر، با وجود آن که بر اندیشه های فلسفی و اصیل استوار است، اما در عین حال به گونه طراحی می شود که حتی مردم عادی کوچه و بازار هم از تماشای آن لذت می برند.

طراحی نمای پست مدرن ویلایی طبق ضوابط سیما و منظر شهری

متریال هایی که در معماری پست مدرن به کار می روند

خوشبختانه در سبک پست مدرن، دست طراحان برای انتخاب متریال های لازم برای طراحی و اجرای بنا کاملاً باز است. در این سبک خبری از محدودیت های سبک کلاسیک و مدرن وجود ندارد. بنابراین می توان با تلفیق مصالح گوناگون، یک اثر بدیع و خلاقانه به وجود آورد. از جمله مصالحی که در معماری نمای پست مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

چوب

 معمولاً چوب هایی که در معماری پست مدرن به کار می روند از نوع ترموود هستند. این نوع چوب نه تنها مقاومت بالایی دارد، بلکه بسیار زیبا و چشم نواز است.

شیشه

 شیشه در معماری پست مدرن کاربرد ویژه ای دارد؛ چرا که حس لطافت و زندگی را با خود به ارمغان می آورد. با استفاده از شیشه می توان به راحتی از نور زیبای خورشید در داخل ساختمان نیز برخوردار شد.

نمای پست مدرن با شیشه
نمای پست مدرن با متریال شیشه

سنگ و آجر

 شاید تعجب کنید، اما سنگ و آجر نیز جایگاه خاص خود را در طراحی نمای پست مدرن دارند. با استفاده از این مصالح می توان چارچوب ها را از بین برد و یک مفهوم جدید خلق کرد.

طراحی نمای مغازه پست مدرن با سنگ
طراحی نمای مغازه پست مدرن با سنگ

فلز

استفاده از متریال فلز در بناهای پست مدرن بسیار متداول است. (به خصوص فلزاتی که به رنگ نقره ای و طلایی هستند). فلزات براقیت و درخشندگی خاص خود را دارند و با ترکیب رنگ های زیبا، یک مفهوم هنری خاص خلق می کنند.

سیمان سفید

 جالب است بدانید که سیمان سفید یکی از پایه های اصلی ساخت بناهایی است که به سبک پست مدرن طراحی می شوند. سیمان سفید حس سادگی و بی آلایش بودن را به مخاطب القاء می کند و به همین سبب تا این اندازه محبوب و پر طرفدار است.

سفارش طراحی نمای پست مدرن با بناباما

پست مدرن از آن دسته سبک هایی است که شاید افراد خاصی به آن علاقه دارند. (کسانی که با دیدگاه دیگری به دنیا نگاه می کنند و از مطالعه تاریخ، فلسفه و تماشای یک اثر هنری لذت می برند.) شاید در کشورمان سبک پست مدرن در قیاس با سبک های کلاسیک و مدرن، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما طرفداران آن مشتاقانه به دنبال خلاقیت، معنا و احساسی هستند که این سبک زیبا به روح و جان آن ها منتقل می کند.

مجموعه بناباما یکی از با سابقه ترین مراکزی است که در زمینه طراحی انواع نما در ایران به فعالیت مشغول است. مهندسان و طراحان تیم بناباما، دانش، تخصص و تجربه فراوانی در زمینه طراحی نمای پست مدرن دارند.‌ ما بر اساس ویژگی های بومی و منطقه ای شما و همچنین فرهنگ و تاریخی که بر شهر شما حاکم است، بهترین سبک پست مدرن را برای شما عزیزان طراحی خواهیم کرد. البته خلاقیت و ذهن هنرمندانه طراحان مجموعه بناباما را نیز نباید دست کم گرفت. بدون شک تلفیق ذهن خلاق و هنرمند با تاریخ، فرهنگ و سنت‌ های یک منطقه، باعث خلق یک بنای با شکوه و چشم نواز خواهد شد.

طراحی نمای ویلا پست مدرن
طراحی نمای ویلا پست مدرن

سخن پایانی

انسان های عصر ما، دیدگاه متفاوتی به زندگی دارند؛ آن ها دیگر به دنبال زرق و برق های ظاهری نیستند، بلکه معنا، فلسفه و سادگی برای آنها اهمیت بسزایی دارد. شاید به همین علت است که در طراحی نمای پست مدرن، شاهد طرح های بسیار ساده ای هستیم که در عین سادگی، بسیار پر مفهوم و عمیق هستند. جای بسی خوشحالی است که این سبک زیبا و منحصر به فرد، در معماری ایرانی نیز جایگاه خاص خود را پیدا کرده است. این روزها بیش از هر زمان دیگری شاهد محبوبیت معماری پست مدرن در جامعه ایرانی هستیم.

ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با سبک پست مدرن، ویژگی ها و متریال هایی که در آن به کار می روند آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن این مطالب، اطلاعاتی در زمینه معماری زیبای پست مدرن به دست آورده باشید. فراموش نکنید که طراحان ما در مجموعه بناباما همیشه در کنار شما هستند تا یک بنای ساده، زیبا و چشم نواز به سبک پست مدرن طراحی و اجرا نموده و از آن بی نهایت لذت ببرید.

طراحی نمای پست مدرن ویلایی خود را به بناباما بسپارید

سوالات متداول

در طراحی نمای پست مدرن به چه مواردی توجه می شود؟

طراحان سبک پست مدرن، در هنگام طراحی آن به مواردی مانند خصوصیات فرهنگی و تاریخی منطقه، خصوصیات کوچه و بازار شهر، شرایط آب و هوایی و شیوه زندگی مردم عادی آن شهر توجه فراوانی می نمایند.

جایگاه نور و رنگ در طراحی نمای پست مدرن کجاست؟

خوشبختانه در معماری پست مدرن، نه تنها رنگ های شاد و زیبا، بلکه نورهای درخشان نیز جایگاه ویژه ای دارند. در بناهایی که به این سبک طراحی می شوند، رنگ های شاد و زیبا به صورت آزادانه انتخاب می شوند و با نورهای درخشان تلفیق می گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید