طراحی نما

طراحی نمای پاساژ

آیا می‌دانید طراحی نمای پاساژ، چه نقش موثری در ترغیب مشتریان به خرید از فروشگاه‌های آن دارد؟ آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان با یک طراحی اصولی و زیبا، رونق فراوانی برای کسب و کارهای پاساژ به وجود آورد؟ اگر این چنین است، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید. ما قصد داریم در مورد مهم‌ترین اصول، مصالح و هزینه نمای پاساژ، نکاتی را به اطلاع شما برسانیم. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نما می گردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای پاساژ در بناباما
طراحی نمای پاساژ

مدت زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای پاساژ

چرا طراحی نمای پاساژ به شکل اصولی و حرفه ای، اهمیت دارد؟

پاساژ یکی از مکان‌هایی است که برای خرید و فروش کالاها و خدمات، به آن مراجعه می‌کنیم. این روزها بسیاری از مردم، برای رفع نیازهای خود، پاساژ را برای خرید انتخاب می‌کنند. اما بسیار جالب است بدانید که برخی از پاساژها، علی رغم تنوع فراوانی که در کالاهای آن ها وجود دارد، اما مشتریان چندان زیادی ندارد. در این پاساژ‌ها هر چه که مشتریان نیاز دارند، در دسترس آن‌ها قرار دارد، اما بسیاری از افراد میل و رغبتی به خرید از این پاساژها ندارند.

عوامل موثری بر کسادی بازار یک مجتمع تجاری موثر هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، طراحی غیر اصولی نمای آن است. شاید نیاز به سپری شدن زمان زیادی است که بسیاری از کارفرمایان به اهمیت نمای پاساژ، بر روی جذب مشتری و رونق کسب و کارها پی ببرند. تا آن زمان ممکن است ضرر و زیان‌های بسیار زیادی را متقبل شوند که بسیاری از آن‌ها قابل جبران نیست. اما در حال حاضر که انبوهای از دانش و اطلاعات پیرامون طراحی نما وجود دارد، چرا آگاهی خود را بالا نبریم؟ چرا با تحقیق و بررسی، یک تیم خوب و حرفه‌ای را برای طراحی نما انتخاب نکنیم؟ باور کنید یک طراحی اصولی و چشم نواز برای پاساژ، هزینه چندان زیادی به همراه ندارد. حداقل هزینه آن بسیار کمتر از ضرر و زیانی است که در اثر یک طراحی غیر استاندارد و غیر اصولی باید برای کسب و کار خود بپردازید!

اهمیت طراحی اصولی نما پاساژ
طراحی حرفه ای نما پاساژ

5 نکته مهم که در طراحی نمای پاساژ باید به آن توجه کنید

تصور کنید از کنار چندین پاساژ فروش لباس عبور می‌کنید و در مورد قیمت و کیفیت اجناس آن‌ها چیزی نمی‌دانید. احتمال این که وارد کدام یک از پاساژها شوید بیشتر است؟ نمای پاساژ، به صورت ناخودآگاه بر روی ذهن مخاطب تاثیر گذاشته و او را برای خرید تشویق می‌کند؛ گاهی نیز این تاثیر بر عکس است و او را خرید باز می‌دارد. بنابراین باید در طراحی نمای پاساژ، به موارد مهمی توجه کنید؛ از جمله این موارد، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

  1. باید میان نمای خارجی و دکوراسیون داخلی آن، ارتباط موثری وجود داشته باشد. در واقع نمای بیرونی، باید معرف آن چیزی باشد که قرار است در داخل پاساژ با آن مواجه شوید؛ این دو مورد باید در هماهنگی کامل با همدیگر قرار داشته باشند.
  2. نمای پاساژ، باید با بافت منطقه و شهری که در آن قرار دارد، هماهنگی خوبی داشته باشد. بدون شک هر شهر و منطقه‌ای، فرهنگ، سنن و تاریخ خاص خود را دارد که باید در هنگام طراحی نمای به آن توجه فراوانی کرد.
  3. در طراحی نما، باید شرایط جوی منطقه در نظر گرفته شود. این موضوع کمک می‌کند تا بهترین مصالح را برای نمای آن انتخاب کرده و استحکام و دوام بنا را افزایش دهید.
  4. مصالحی که برای نمای پاساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید در برابر صوت و حرارت عایق خوبی باشند.
  5. توجه به نورپردازی پاساژ، از جمله مهم‌ترین اصولی است که باید مد نظر قرار داده شود. در واقع طراحی نمای پاساژ باید به گونه ای انجام شود که در طول روز، از نور طبیعی خورشید برخوردار باشد و در هنگام شب نیز، نورپردازی زیبا و با شکوهی داشته باشد.
نکات مهم در طراحی نما پاساژ
نما پاساژ

طراحی نمای پاساژ بر اساس متریال

همان گونه که می‌دانید، برای طراحی نمای هر ساختمانی، متریال‌های مختلفی وجود دارد. اگر در گذشته تنوع مصالح ساخت و طراحی هر بنا بسیار کم بود، اما این روزها شاهد تنوع گسترده‌ای در نوع مصالح برای طراحی نما هستیم. ما در این قسمت قصد داریم برخی از محبوب‌ترین متریالی‌هایی که برای ساخت نمای پاساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ خوشحال می‌شویم اگر همچنان با ما همراه باشید.

طراحی نما طبق ضوابط سیما و منظر شهری

نمای شیشه‌ای

بدون شک شیشه، یکی از مصالح پرطرفدار در میان کارفرمایان و طراحان نما برای پاساژ است. چرا که شیشه علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارد، در عین حال از شعاع دید بالایی برخوردار است. بنابراین مخاطبان می‌توانند به راحتی فضای داخلی پاساژ را مشاهده نموده و برای خرید از آن اشتیاق پیدا کنند. در واقع شیشه، به سبب ایجاد حس دعوت کنندگی از مخاطب، مورد توجه بسیاری از کارفرمایان برای طراحی نما پاساژ و مغازه قرار گرفته است. علاوه بر این، شیشه از سرعت اجرای بالایی برخوردار است و تنوع فراوانی در طرح‌ها و رنگ‌های آن مشاهده می‌شود. شیشه‌هایی که برای طراحی نما پاساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً از نوع لمینت و سکوریت انتخاب می‌شوند. این شیشه‌ها دارای استحکام بالایی بوده و در برابر صوت و حرارت، عایق قدرتمندی به شمار می‌روند.

نمای شیشه ای پاساژ
نمای شیشه ای

نمای سنگی

سنگ از آن دسته مصالحی است که از زمان‌های گذشته تا به امروز، جایگاه خاصی در طراحی نمای ساختمان‌های مختلف داشته است. سنگ‌ها نه تنها مقاومت و استحکام بالایی دارند، بلکه طرح‌ها و رنگ‌های آن‌ها نیز بسیار متنوع و جذاب است. نمای پاساژ‌های که با استفاده از سنگ طراحی شده‌اند، شکوه و قدرت بالایی را به نمایش می‌گذارند. این روزها بسیاری از پاساژهای طلا فروشی، مبلمان، دکوراسیون داخلی، لباس، لوازم الکتریکی و… برای طراحی نمای خود از سنگ بهره برده‌اند. برخی از طراحان نیز سنگ را با مصالح دیگری مانند آجر، شیشه، کامپوزیت، سرامیک و بتن اکسپوز طراحی نموده و یک نما منحصر به فرد و دیدنی خلق می‌کنند.

نمای سنگی پاساژ
نمای پاساژ با سنگ

نمای کامپوزیت

اگر بخواهیم به یکی از مصالح مدرن برای طراحی نمای بیرونی پاساژ اشاره کنیم، بدون شک از کامپوزیت نام خواهیم برد. تایل‌های کامپوزیتی، در کارخانجات آماده می‌شوند و سپس به راحتی در طراحی نما مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌های آلومینیومی پرقدرت، تنوع فراوانی در طرح، رنگ و ضخامت خود دارند. ورق‌های کامپوزیتی قدرت انعطاف پذیری بالایی دارند، به همین سبب از آن‌ها برای اجرای طرح‌های پیچیده استفاده می‌شود. همچنین به سبب تنوع بالای خویش، به راحتی با سلیقه و بودجه کارفرما، هماهنگ می شوند.

نما کامپوزیت پاساژ

نمای بتن اکسپوز

کارفرمایانی که به نمای مدرن برای پاساژ خود علاقه دارند، بتن اکسپوز را برای انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بتن اکسپوز این است که در برابر تمامی شرایط جوی، مقاومت بالایی دارد و زیبایی و جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. بنابراین با خیال راحت می‌توان از آن در هر منطقه آب و هوایی کشورمان استفاده کرد. همچنین پنل‌های ساده اکسپوز، برای طراحی نماهای مینیمالی که از اصول سادگی پیروی می‌کنند، بسیار مناسب هستند.

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

هزینه طراحی نمای پاساژ چقدر است؟

قطعاً برای هر کارفرمایی، هزینه طراحی نمای اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی افرادی که قصد طراحی و ساخت یک پاساژ کوچک یا بزرگ را دارند، باید هزینه آن را به صورت تقریبی برآورد نمایند. این موضوع به آن ها کمک می‌کند تا با آمادگی کامل، پروژه ساخت پاساژ را آغاز کرده و آن را با موفقیت به پایان برسانند. هزینه طراحی نما نیز، یکی از مهم ترین قسمت‌های ساخت آن به شمار می‌رود. بدون شک پارامترهای مختلفی وجود دارند که بر روی طراحی نمای پاساژ تاثیر گذار هستند؛ از جمله آن‌‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • متراژ و ارتفاع نما
  • نوع متریالی که انتخاب شده است
  • سبک نمای پاساژ
  • شیوه اجرای نما ( به صورت خشک انجام شود یا با ملات)
  • موقعیت جغرافیایی پاساژ
  • جنس سازه‌هایی که از پاساژ پشتیبانی می‌کنند

سفارش طراحی نمای پاساژ خود را به مجموعه بناباما بسپارید

به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن که به فکر ساخت ملک تجاری خود باشید، به طراحی نمای آن فکر کنید. شما باید با تحقیق و بررسی کامل، یک تیم قدرتمند از مهندسان و طراحان بنا را پیدا کنید. تنها در این صورت است که با خیال راحت، می‌توانید طراحی پاساژ خود را به آن‌ها سپرده و مطمئن باشید که کار خود را به درستی انجام می‌دهند. مهندسین ما در تیم بناباما، سال‌های بسیار زیادی است که با انجام طراحی‌های فراوان برای بناهای مختلف، تجارب ارزشمندی در این زمینه به دست آورده‌اند. همچنین آن‌ها از دانش، تخصص و مهارت کافی برای طراحی هر بنایی برخوردار هستند. بنابراین فرصت را از دست ندهید و برای طراحی نمای پاساژ خود، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طراحی نمای پاساژ را به بناباما بسپارید

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
سفارش طراحی نمای پاساژ در بناباما
سفارش طراحی نمای پاساژ

سخن پایانی

از شما همراهان عزیز سپاسگزاریم که وقت ارزشمند خود را به ما اختصاص دادید و تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. مقاله‌ای که به شما ارائه شد، حاوی مطالبی در زمینه طراحی نمای پاساژ بود. ما تلاش کردیم تا شما را با مهم‌ترین اصول طراحی نما برای پاساژ و همچنین متریال‌هایی که برای ساخت آن به کار می‌روند آشنا کنیم. در قسمتی از مقاله نیز شما را با هزینه طراحی نمای آن آشنا نموده و به پارامترهای موثر بر آن اشاره کردیم. در انتها باید بگوییم، هیچ چیز به اندازه یک نمای با شکوه و جذاب، نمی‌تواند باعث رونق کسب و کار فروشگاه‌های پاساژ گردد. بنابراین در همان قدم‌های اول ساخت پاساژ، به طراحی نما آن توجه کنید و از یک تیم حرفه‌ای و با تجربه برای انجام آن کمک بگیرید.

سوالات متداول

بهترین سبکی که می‌توان برای طراحی نمای پاساژ به کار برد چیست؟

سبک‌های زیادی وجود دارند که بر اساس سلیقه کارفرما، بودجه پروژه و همچنین نوع متریال‌ها می‌توان برای طراحی نمای پاساژ در نظر گرفت. از جمله محبوب‌ترین نوع این سبک ها می‌توان به سبک مدرن، سبک مینیمال و سبک کلاسیک اشاره نمود.

ارزان ترین مصالح برای نمای پاساژ کدامند؟

در میان تمام مصالحی که برای طراحی نمای پاساژ وجود دارند، کامپوزیت از نظر قیمتی بسیار مناسب و با صرفه است. کامپوزیت علاوه بر دارا بودن قیمت ارزان، از استحکام عالی و سرعت اجرای بالایی نیز برخوردار است و به همین سبب، در میان کارفرمایان محبوبیت فراوانی به دست آورده است.

مهم‌ترین اصول در طراحی نما پاساژ چه هستند؟

از جمله مهم‌ترین اصولی که در طراحی یک نمای استاندارد برای پاساژ باید به آن توجه فراوانی نمود، می‌توان به ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب و همچنین هماهنگی طراحی نمای بیرونی پاساژ با بافت شهری و منطقه اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید