طراحی نما

طراحی نمای ویلا

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی طراحی نمای ویلا میپردازیم. ابتدا پیرامون طراحی نمای ویلای یک طبقه و طراحی نمای ویلا دوبلکس صحبت میکنیم. در ادامه به بررسی انواع سبک های طراحی نمای ویلا، مصالح مورد استفاده و مشخصات فنی متریال ها می پردازیم و در انتها پیرامون هزینه طراحی نمای ویلا صحبت میکنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای ویلای خود هستید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای ویلا در بناباما
طراحی نمای ویلا

آیا خانه رویایی شما نیز یک ویلای زیبا در یک مکان سرسبز و آرام است؟ آیا تا به حال پیش آمده که در حال عبور از یک شهر باشید و یک ویلا، با نمای زیبای خویش توجه شما را به خود جلب کند؟ آن چه بیش از هر چیز دیگری باعث شکوه و زیبایی یک ویلا می‌شود، طراحی نمای آن است. ما در این مقاله قصد داریم پیرامون طراحی نمای ویلا، به نکات مهمی اشاره کنیم. همچنین در ادامه مطلب به بررسی انواع سبک‌ها، متریال‌ها و قیمت طراحی نما ویلا می‌پردازیم.

نمای بیرونی ویلا، اولین چیزی است که توجه مخاطبین را به خود جلب نموده و باعث برقراری ارتباط موثر میان نمای ویلا و کاربران می‌گردد. ویلاها معمولاً در بیرون از محدوده شهرها ساخته می‌شوند؛ بنابراین برای طراحی نمای آن‌ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. طراحان می‌توانند تمام خلاقیت و ذوق هنری خویش را برای طراحی نما ویلا به کار ببرند.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای ویلا

مدت زمان تخمینی مطالعه: 17 دقیقه

بناباما ارائه دهنده خدمات طراحی انواع نمای ویلا

تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص افتخار ارائه خدمات طراحی انواع نما ویلا را دارد. کارشناسان ما این فرصت را برای شما فراهم می کنند که با امکان مشاوره رایگان، در کوتاهترین زمان و با صرف کمترین هزینه، نمای ایده آل خود را به همراه ارائه جزئیات اجرایی دقیق دریافت نمایید. برای آشنایی بیشتر با خدمات طراحی نمای ویلا در بناباما ویدیو زیر را تماشا بفرمایید.

آشنایی با طراحی نمای ویلای یک طبقه

ویلاهای یک طبقه، ساختمان‌های زیبایی هستند که در حومه شهرها و روستاها ساخته می‌شوند. معمولاً بسیاری از طراحان و معماران، از سبک مدرن برای طراحی نمای ویلای یک طبقه استفاده می‌کنند. در این سبک از طراحی، بسیاری از تزئینات و پیچیدگی‌های بصری حذف شده و ما سادگی بسیار زیبا و چشم نوازی را مشاهده می‌کنیم. البته گاهی اوقات می‌توان بر اساس نظر کارفرما، طرح‌هایی از سبک کلاسیک و رومی را با سبک مدرن تلفیق نمود و یک نمای خلاقانه و با شکوه به وجود آورد. اصلی‌ترین مصالحی که در طراحی نما ویلای یک طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سنگ، آجر، سیمان، شیشه و چوب هستند.

سفارش طراحی نمای ویلای یک طبقه
طراحی نمای ویلای یک طبقه

طراحی نمای ویلا دوبلکس

اگر بخواهیم یکی از انواع ویلای با شکوه و مجلل را به شما معرفی کنیم، بدون شک از ویلای دوبلکس نام خواهیم برد. اصلی‌ترین ویژگی این ویلاها، استقلال و فردیتی است که در فضای داخلی آن‌ها وجود دارد. آنچه بیش از پیش سبب جلوه زیبای این ویلاها می‌شود، سبک طراحی نمای ویلای دوبلکس است که بهترین نمونه آن، سبک مینیمال نام دارد. در این سبک زیبا، از شلوغی و جزئیات فراوان خبری نیست و بر روی سادگی تاکید شده است. از متریال‌های مختلفی می‌توان برای طراحی نمای ویلا دوبلکس استفاده نمود که اصلی‌ترین آن‌ها شامل شیشه، سنگ و سیمان هستند.

نمای ویلا دوبلکس

مشخصات فنی متریال‌ها در طراحی نمای ویلا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام طراحی نما برای ویلا باید به آن توجه نمود، استفاده از مصالح استاندارد است. انتخاب مصالح مناسب با ساختار ویلا، نه تنها جذابیت و شکوه فراوانی به آن می‌بخشد، بلکه استقامت و دوام آن را نیز در برابر عوامل مختلف افزایش خواهد داد.مشخصات فنی متریال‌های ویلا عبارتند از:

  • مصالحی که برای ساخت نمای بیرونی ویلا به کار می‌روند، باید عایق قدرتمندی در برابر گرما و سرما باشند. این مصالح باید دارای ضریب انتقال حرارتی باشند تا از به هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل آورند.
  • در هنگام انتخاب مصالح، باید دقت فراوانی نمود و آن‌ها را متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر انتخاب کرد.
  • متریال‌های به کار رفته در نمای بیرونی ویلا، باید در برابر عواملی مانند باد، بارش باران و برف، تابش نور خورشید، آلاینده‌ها و… مقاومت بالایی داشته باشند.
  • این متریال‌ها باید از قابلیت اجرای بالایی برخوردار باشند و بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را در قسمت‌های مورد نظر اجرا نمود.
  • مصالح استاندارد و مناسب، باید در برابر یخ زدگی، ضربه، سایش و زلزله استحکام کافی را دارا باشند.
  • این مصالح باید دارای وزن سبکی بوده و بار اضافه‌ای برای ویلا به وجود نیاورد.
مشاوره با تیم مهندسین بناباما

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای ویلای خود می‌گردید؟

معرفی انواع سبک‌های طراحی نمای ویلا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام طراحی نما برای ویلا باید به آن توجه نمود، سبک نما است. این روزها سبک‌های معروف و زیبایی وجود دارند که برای طراحی نمای انواع ویلا، انتخاب مناسبی هستند. این سبک‌ها با تلفیق ذوق و مهارت طراحان، زیبایی بی نظیری برای ویلا به وجود می‌آورد. در ادامه مطلب، برخی از محبوب‌ترین سبک‌هایی که برای ویلا مناسب هستند را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

طراحی نما طبق ضوابط سیما و منظر شهری

1. سبک طراحی نمای ویلا مدرن

اصلی‌ترین نکته‌ای که در طراحی نمای ویلا مدرن مشاهده می‌کنیم، دوری از زرق و برق و تزئینات فراوان است. این سبک دارای سادگی و زیبایی منحصر به فردی است. در این سبک از معماری، از مصالح به روز و مدرن استفاده می‌شود. این مصالح نه تنها دارای وزن سبکی هستند، بلکه به سرعت می‌توان آن‌ها را اجرا نمود. هر روز که می‌گذرد بیش از پیش بر طرفداران سبک مدرن ویلا افزوده می‌شود و ما شاهد طراحی ویلاهای مدرن و ساده در بسیاری از شهرهای کشورمان هستیم.

 طراحی نمای ویلا مدرن
نمای ویلا مدرن

2. سبک نمای کلاسیک ویلا

نمای کلاسیک یا رومی، یکی از سبک‌های بسیار پرطرفدار برای طراحی نما ویلا به شمار می‌رود. این سبک به سبب القاء حس تجمل و مرفه بودن، معمولاً برای ویلاهای لوکس و بزرگ کاربرد دارد. اصلی ترین ویژگی‌های این سبک، به کار بردن المان‌های مختلف برای تزئین و توجه به جزئیات است. در این سبک زیبا تزئیناتی مانند ستون، مجسمه و تاج به کار می‌روند. مصالحی که در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سنگ‌های طبیعی مانند تراورتن، مرمر و … هستند.

نمای کلاسیک ویلا

3. سبک نمای سنتی

سبک سنتی که به نام نمای بومی نیز شناخته شده است، یکی از سبک‌های زیبا و چشم نواز برای طراحی نما ویلا به شمار می‌رود. این سبک بر اساس فرهنگ، آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص هر منطقه طراحی می‌شود. آنچه بیش از پیش در این سبک توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، فرهنگ و سنن هر منطقه است که بازتاب خود را در طراحی نمای ویلا نشان داده است.

4. سبک نمای روستیک

این سبک زیبا که به نام نمای روستایی نیز شناخته می‌شود، یکی از جذابیت‌ترین سبک‌ها برای طراحی نمای ویلا می‌باشد. بسیاری از ویلاها معمولاً در دل طبیعت و در نزدیکی دریا، جنگل یا کوهستان ساخته می‌شوند. بنابراین باید نمای آن‌ها سبکی نزدیک به طبیعت داشته باشد و نمای روستیک یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه است. اصلی‌ترین مصالحی که در این سبک مشاهده می‌کنیم شامل چوب و آجر هستند. سقف برخی از آن‌ها به صورت شیب دار طراحی می‌شود و شکوه و زیبایی خاصی دارد. افرادی که دوست دارند از فضای شهری دور باشند و همواره احساس نزدیکی به طبیعت در وجود آن‌ها زنده باشد، به سراغ این سبک زیبا برای طراحی نما ویلای خویش می‌روند.

5. سبک نمای نئوکلاسیک

این سبک برای افرادی مناسب است که هم به نمای کلاسیک و هم به نمای مدرن علاقه فراوانی دارند. این سبک زیبا تلفیقی از نمای رومی و نمای مینیمال است که در آن نه چندان از زرق و برق خبری هست و نه به اندازه نمای مدرن سادگی دارد. سبک نئوکلاسیک ظرافت و زیبایی بی نظیری برای نمای خارجی و داخلی ویلاها به ارمغان می‌آورد.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

مصالح مورد استفاده برای طراحی نمای ویلا

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی نما ویلا، انتخاب مصالح مناسب برای آن است. این مصالح باید بر اساس سبک ویلا و همچنین نظر کارفرما و طراحان انتخاب گردد. در ادامه مطلب، برخی از این متریال‌ها را به شما عزیزان معرفی نموده و در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحات کوتاهی ارائه می‌دهیم:

1. سیمان

یکی از مصالح به صرفه و اقتصادی است که از سال‌های بسیار دور تاکنون، برای طراحی نمای بسیاری از ویلاها به کار می‌رود، سیمان است. سیمان باعث افزایش عمر و دوام نما شده و استقامت آن را در برابر عوامل جوی مانند بارش باران و برف، تابش نور خورشید، سایش و… افزایش می‌دهد.

2. آجر

آجر یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که در طراحی نمای انواع ساحتمان‌ها و به خصوص ویلاها، کاربرد فراوانی دارد. این روزها از آجر نسوز برای طراحی نما ویلا استفاده می نمایند؛ زیرا این نوع آجر عایق قدرتمندی در برابر گرما و سرمای هوا به شمار می‌رود. آجرها در برابر تغییر رنگ بسیار مقام هستند و می‌توان آن‌ها را در رنگ‌ بندی‌های متنوع تهیه نمود.

3. سنگ

سنگ‌ها دارای تنوع و زیبایی فراوانی هستند و به همین سبب همواره در طراحی نمای انواع ویلاها، جایگاه ویژه‌ای دارند. به سبب این که ساختار سنگ‌ها با همدیگر متفاوت است، بنابراین برای طراحی نما ویلا باید سنگی را متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه انتخاب نماییم.

4. شیشه

شیشه از آن دسته متریال‌هایی است که در طراحی نمای ویلا مدرن، کاربرد فراوانی دارد. در نمای این ویلاها از شیشه‌های بزرگ استفاده می‌شود که شکوه و جذابیت آن را چندین و چند برابر افزایش می‌دهد. همچنین شیشه باعث تابش هر چه بهتر نور خورشید به درون فضا شده و یک محیط دلباز و پرنور با خود به ارمغان می‌آورد.

5. چوب

هر چند چوب به سبب استقامت کمی که در برابر آب و هوا دارد، گزینه مناسبی برای طراحی نما ویلا به شمار نمی‌رود؛ اما استفاده از آن به عنوان یک متریال تزئینی در بخش‌های مختلف نمای ویلا رواج فراوانی دارد. چوب‌های درختانی مانند سرو و کاج برای طراحی نما ویلا به سبک کلاسیک و مدرن، مناسب هستند.

قیمت طراحی نمای ویلا

نمای ویلا نشان دهنده هویت ساختمان است، بنابراین باید بهترین سبک و متریال را برای اجرای آن انتخاب کرد. طراحی یک نمای جذاب و چشم نواز، به نوعی یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می‌رود. همان گونه که می‌دانید طراحی نمای داخلی و خارجی ویلا، تاثیر فراوانی بر روی قیمت آن در هنگام خرید و فروش دارد. برآورد هزینه‌های اجرای نمای ویلا، برای هر پروژه‌ای با دیگری متفاوت است. بنابراین نمی‌توان با یک قانون ثابت آن را تعیین کرد. به عنوان مثال هزینه طراحی نمای ویلای دوبلکس با سبک کلاسیک، بسیار بیشتر از طراحی نمای ویلای یک طبقه با سبک مدرن است. قیمت طراحی نمای ویلا، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • متراژ نمای ویلا
  • ابعاد ویلا
  • سبکی که برای طراحی نما ویلا انتخاب شده است.
  • مصالحی که قرار است برای ساخت نمای ویلا مورد استفاده قرار گیرند.

سفارش طراحی نمای ویلا در بناباما

همان گونه که تا کنون متوجه شدید، طراحی اصولی و مناسب برای نمای یک ویلا، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که در هنگام ساخت ویلا باید به آن توجه کنید. سپری کردن اوقات فراغت و استراحت در یک ویلایی که دارای نمای داخلی و خارجی بسیار زیبایی است، روح و جان آدمی را تازه کرده و انرژی مضاعفی به او می‌بخشد. تیم طراحان و مهندسین بناباما، با سال‌ها تجربه و مهارت در این زمینه، همواره آماده هستند تا شما را در زمینه انتخاب یک سبک مناسب برای ویلای خود یاری نموده و بهترین طرح‌ها را برای شما اجرا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان بناباما تماس حاصل فرمایید.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

طراحی نمای ویلای خود را به بناباما بسپارید

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
سفارش طراحی نمای ویلا در بناباما

سخن پایانی

از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با طراحی نمای ویلا آشنا کنیم. همچنین در مورد سبک‌های مختلف طراحی و متریال‌هایی که برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به نکاتی اشاره کردیم. در ادامه به پارامترهایی در زمینه قیمت طراحی یک نمای اصولی برای ویلا پرداختیم. امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله به شما کمک کنند تا یک ویلای زیبا و چشم نواز برای خود و خانواده خود طراحی کنید. بدون شک سپری کردن روزها و ساعت‌هایی در این ویلا، شما را از فضای پر هیاهوی شهر دور نموده و به طبیعت نزدیک می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید نزدیکی به طبیعت، باعث ایجاد حس آرامش فراوانی شده و انرژی فراوانی در روح و جان انسان به وجود می‌آورد.

سوالات متداول

چرا طراحی نمای ویلا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟

همان گونه که می‌دانید ویلا برای بسیاری از افراد، مکانی دنج و امن برای سپری کردن اوقات فراغت است. زمانی که ما از هیاهو و شلوغی شهر خسته می‌شویم، دوست داریم زمانی را در یک ساختمان زیبا که حس آرامش و امنیت را در ما به وجود می‌آورد، سپری کنیم. بنابراین طراحی نمای داخلی و خارجی ویلا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین یک نمای زیبا و چشم نواز، باعث افزایش قیمت ویلا در هنگام فروش می‌گردد.

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی نمای ویلا مدرن چیست؟

در طراحی نمای ویلا مدرن به سادگی توجه فراوانی شده و بسیاری از جزئیات و تزئینات حذف شده‌اند. این ویلاها با هندسه و خطوط بسیار ساده‌ای طراحی می‌شوند. در طراحی ویلاها به سبک مدرن، از خطوط منحنی بسیار کم استفاده می‌شود و شکل ظاهری این ساختمان‌ها به صورت مربع و مستطیل است. همین سادگی ویلاهای مدرن است که آن‌ها را تبدیل به ساختمان‌هایی خاص و منحصر به فرد نموده است.

در طراحی نمای ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که بتوان یک نمای زیبا و چشم نواز برای ویلا طراحی کرد، باید به نکات ساده اما کاربردی زیر توجه فراوانی نمود:
1.    سبک نمای ویلا باید کاملاً مشخص و شناخته شده باشد.
2.    باید در محوطه ویلا از گلها و گیاهان استفاده شود تا زیبایی نمای آن را چندین و چند برابر افزایش دهند.
3.    درب ورودی ویلا باید بسیار چشمگیر و شاخص باشد.
4.    استفاده از متریال‌های طبیعی مانند سنگ و چوب که حس نزدیکی به طبیعت را به انسان القاء می‌کند، در طراحی نمای ویلا بسیار پیشنهاد می‌شود.
5.    در طراحی یک نمای اصولی و زیبا برای ویلا، نباید از نورپردازی غافل شد.

سایر خدمات طراحی نمای پیشنهادی بناباما

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید