طراحی نما

طراحی نمای هتل

در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی نمای هتل اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. هتل‌ها نقش بسیار مهمی در رشد صنعت گردشگری کشور دارند و باید طراحی آن‌ها با شکوه و زیبایی هرچه تمام ‌تر انجام پذیرد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا در مورد ویژگی‌ها، استانداردها و اصول طراحی نمای هتل مدرن و طراحی نمای هتل آپارتمان اطلاعات مفیدی به دست آورید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای هتل می گردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای هتل در بناباما
طراحی نمای هتل

مدت زمان تخمینی مطالعه: 16 دقیقه

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای هتل

چرا طراحی نمای هتل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

ما ایرانیان همواره به مهمان نوازی و خونگرمی معروف هستیم. به همین سبب است که سالیانه افراد بسیار زیادی از سراسر جهان به کشور ما سفر می‌کنند. آن‌ها ایران را برای سفر انتخاب می‌کنند تا جاذبه های طبیعی و تاریخی آن را مشاهده نمایند. همچنین از مهمان نوازی و خونگرمی مردم ایران (که زبانزد خاص و عام است) بهره مند شوند. هتل یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که توریست‌ها و مسافران داخلی و خارجی، آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند. به همین سبب، طراحی نمای هتل مدرن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر طراحی نمای داخلی و خارجی شما خاص و منحصر به فرد باشد، همیشه در ذهن مهمانان حک خواهد شد و آن‌ها در هر سیر و سیاحتی، هتل شما را برای اقامت انتخاب می‌کنند. فراموش نکنید که طراحی یک نمای دقیق، مهندسی شده و متناسب با شرایط کشور، کار چندان ساده‌ای نیست. بنابراین اگر می‌خواهید یک نما حرفه‌ای، شیک و چشم نواز برای هتل خود طراحی کنید، باید از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. طراحان ما در مجموعه بناباما، سا‌ل‌ها دانش و تجربه به دست آورده‌اند تا در چنین روز‌هایی در کنار شما باشند. پس به ما اعتماد کنید و در زمینه مشاوره و طراحی نمای هتل خویش، با ما تماس بگیرید.

طراحی نمای هتل مدرن

استانداردهای لازم برای طراحی نمای هتل

این روزها بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که در زمینه طراحی هتل، تخصص و مهارت فراوانی دارند. اما باید دید که این افراد یا مجموعه‌ها، استانداردهای لازم را در طراحی نمای هتل مدرن رعایت می‌کنند یا خیر؟ این استانداردها بسیار ساده هستند، اما تاثیر بسزایی در استحکام و زیبایی یک هتل ایفا می‌کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین استانداردهایی که در این زمینه وجود دارند اشاره کنیم:

جذاب بودن نمای هتل

بدون شک یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که برخی از مسافران، یک هتل خاص را برای اقامت انتخاب می‌کنند، جذابیت و زیبایی ظاهری آن است. طراحی نمای هتل باید معرف تاریخ، فرهنگ و سنن یک منطقه باشد. علاوه بر این می‌توان با تلفیق سبک سنتی و مدرن، یک نمای با شکوه و دیدنی برای هتل به ارمغان آورد. نما هتل نه تنها باید با ساختمان‌های همسایه و بافت منطقه در هماهنگی کامل باشد، بلکه باید طراحی خاص و منحصر به فرد خود را نیز داشته باشد. تنها در این صورت است که طراحی نمای هتل آپارتمان برای مسافران جذابیت داشته و برای همیشه در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند.

جذاب بودن نمای هتل

انتخاب سبک مناسب

این روزها سبک‌های مختلفی برای طراحی نمای هتل وجود دارند. برخی از آن‌ها کلاسیک بوده و از شیوه‌های قدیمی معماری پیروی می‌کنند. همچنین در طراحی برخی دیگر از آن‌ها، شاهد به کارگیری سبک مدرن و زیبای امروزی هستیم. هر چند انتخاب سبک طراحی نما برای هتل، تا حدود زیادی به سلیقه کارفرما بستگی دارد، اما باید مواردی مانند سبک سایر بناهای مجاور، نوع مصالح و بافت منطقه را نیز در نظر گرفت.

سبک نمای هتل

نورپردازی در شب

بسیاری از مسافران، در هنگام روز به گشت و گذار در میان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشورمان مشغول هستند. سپس در هنگام شب به هتل محل اقامت خود بازمی‌گردند. بنابراین نورپردازی هتل به خصوص در هنگام شب، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نورپردازی باید به شیوه‌ای‌ کاملاً حرفه‌ای و زیبا انجام شود. نورها نقش مهمی در زیبایی هتل دارند (به خصوص نورهایی که درخشش متعادلی دارند و حس شکوه و آرامش را به وجود مسافران انتقال می‌دهند.)

اهمیت نورپردازی در شب

کیفیت مصالح

نمای خارجی تمام ساختمان‌ها، همواره در معرض تغییرات جوی مانند تابش آفتاب، بارش باران و بارش برف قرار دارد؛ هتل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین باید برای طراحی نمای آن، از بهترین و با کیفیت ترین مصالح استفاده نمود. اگر شما به ساختمان‌های کهن ایرانی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پس از سال‌ها و قرن‌ها، زیبایی نمای خود را حفظ کرده‌اند. تمامی این موارد به سبب استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوبی است که استحکام و دوام هتل را برای سال‌های سال تضمین نموده اند.

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای هتل آپارتمان خود می‌گردید؟

در هنگام طراحی نمای هتل، به چه اصولی توجه کنیم؟

طراحی نمای ساختمان، اصول و قواعد خاص خود را دارد. بخش بسیار مهمی از جذابیت و گیرایی نما یک هتل، به اصولی بستگی دارد که در طراحی آن رعایت شده است. در ادامه مطلب برای شما از این اصول خواهیم گفت و به این نتیجه خواهیم رسید که چرا طراحی نمای هتل مدرن به روش اصولی و استاندارد تا این میزان اهمیت دارد؟

اصول طراحی نما انواع هتل

طراحی نمای بیرونی هتل

طراحی نمای بیرونی هتل، زیبایی درونی و امکانات آن را به رخ بیننده می‌کشد. بنابراین هر چقدر با شکوه و زیبا طراحی گردد، در ذهن مخاطبان ماندگار‌تر خواهد بود. البته طراحان تیم بناباما عقیده دارند که در طراحی نمای بیرونی هتل، باید به فاکتور‌های مهمی توجه نمود. از جمله این فاکتورها می‌توان به فرهنگ، تاریخ، سنت، شرایطی اقلیمی و همچنین هویت هتل اشاره نمود. در واقع نمای بیرونی هتل، باید در همان نگاه اول، اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهد. شاید تصور کنید که طراحی نمای هتل مدرن به این شیوه کار سختی است؛ اما این موضوع به هنر، خلاقیت و مهارت طراحان نما بستگی فراوانی دارد.

طراحی لابی هتل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده یک هتل، لابی آن است. در واقع لابی به عنوان برگ برنده هتل به شمار می‌رود، به شرط آن که بر روی طراحی زیبا و چشم نواز آن به خوبی کار کنید. تجربه نشان دهنده آن است که لابی در مرکز توجه مسافران قرار دارد و نقش مهمی در زمینه ماندگاری مسافران در هتل ایفا می‌کند. همچنین لابی هتل، اولین جایی است که مسافران با آن مواجه می شوند، بنابراین باید به گونه‌ای طراحی شود که در همان نگاه اول، تاثیر بسیار خوبی را در ذهن مخاطب بر جای بگذارد.

طراحی فضای سبز هتل

تجربه نشان دهنده آن است که طراحی یک فضا سبز برای ساختمان‌های بزرگی مانند هتل، نقش بسیار مهمی در شادابی و طراوت محیط دارد. بنابراین باید در طراحی فضای سبز هتل، توجه بسیار زیادی به خرج داد و بهترین را برای آن انتخاب کرد. البته این نکته را فراموش نکنید که فضای سبز، باید کاملاً متناسب با سازه، معماری و نمای بیرونی هتل باشد. استفاده از گیاهان و درختان طبیعی و تزئینی، هارمونی بسیار خوبی میان فضای سبز و نمای خارجی هتل به وجود می‌آورد.

طراحی فضای سبز

ترکیب رنگ‌ها در طراحی نمای هتل

اگر شما نیز دوست دارید طراحی نمای هتل شما در نگاه مهمانان و بینندگان، زیبا و چشم نواز جلوه کند، باید به مقوله رنگ در طراحی آن اهمیت زیادی بدهید. همان گونه که می‌دانید تمامی رنگ‌ها، روانشناسی خاص خود را دارند و در شرایط مختلف می‌توانند بر روی مخاطب تاثیر بگذارند. به سبب این که هتل با طیف گسترده‌ای از افراد، با سلیقه‌های مختلفی در ارتباط است، بنابراین باید در انتخاب رنگ و ترکیب‌ آن‌ها با همدیگر، توجه زیادی نمایید.

اهمیت ترکیب رنگ ها

پارامترهای موثر بر قیمت طراحی نمای هتل

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در طراحی نمای هر ساختمانی مطرح می‌شود، قیمت آن است. بدون شک قیمت طراحی نمای هر ساختمانی، با توجه به متراژ بنا، نوع بنا و سبکی که برای آن انتخاب شده، متفاوت می‌باشد. بنابراین مواردی مانند سلیقه و بودجه کارفرما و همچنین قوانین و ضوابط شهرداری در تعیین قیمت آن موثر هستند. مصالحی که قرار است برای طراحی نما ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. همچنین سبک انتخاب شده برای نمای ساختمان، تاثیر مستقیمی در هزینه نهایی آن دارند. به عنوان مثال قیمت طراحی سبک رومی برای ساختمان، بیشتر از نمای مدرن یا مینیمال است. زیرا در این سبک از بنا به جزئیات توجه بیشتری شده و زمان زیادی برای اجرای این سبک لازم است. همچنین هر چقدر متراژ یک بنا بیشتر باشد، قیمت طراحی نمای بیرونی آن نیز افزایش خواهد یافت. مهم‌ترین پارامترهای تاثیر گذار در قیمت طراحی نمای یک ساختمان عبارتند از:

  • سبک نمای هتل
  • مصالح و مواد اولیه مورد استفاده در طراحی نما
  • متراژ و ابعاد ساختمان
  • حق الزحمه طراحان، پیمانکاران و کارگران ساختمان

طراحی نمای هتل آپارتمان

هتل آپارتمان، در واقع به آپارتمان‌هایی گفته می‌شود که از آن‌ها به عنوان هتل استفاده می‌شود. خانواده‌ها و افرادی که قصد اقامت موقت در یک شهر را دارند، هتل آپارتمان را برای اسکان انتخاب می‌کنند. به سبب این که روز به روز شاهد افزایش تعداد هتل آپارتمان‌‌ها در شهرهای‌ بزرگ هستیم، بنابراین طراحی یک نما مناسب و بی نظیر برای هتل آپارتمان، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. نمای خارجی و داخلی هتل آپارتمان باید به گونه‌ای باشد که هر شخصی را با هر سلیقه‌ای به خود جذب کند. در واقع بسیاری از افراد به صورت ناخودآگاه تحت تاثیر نمای بیرونی هتل آپارتمان قرار می‌گیرند. پس از آن است که تصمیم می‌گیرند آیا در این هتل اقامت کننده یا خیر؟ استفاده از مصالح مناسب، انتخاب یک سبک زیبا، توجه به ترکیب رنگ‌ها و نمای داخلی اتاق‌ها، از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید آن‌ها را رعایت کنید.

طراحی نمای هتل آپارتمان
نمای هتل آپارتمان

در هنگام طراحی نمای هتل آپارتمان به موارد زیر دقت کنید

در این بخش به معرفی موارد مهم در طراحی نمای هتل آپارتمان میپردازیم.

رعایت سادگی

این روزها بسیاری از طراحان و معماران، در طراحی نما برای هتل آپارتمان، به سادگی اهمیت فراوانی می‌دهند. سادگی همیشه زیباست و طرفداران خاص خود را دارد. در این سبک از طراحی، جزئیات بسیار کمی وجود دارد. همچنین مصالحی که برای ساخت نمای خارجی به کار می‌روند، به یک یا دو نوع متریال خلاصه می‌شوند.

استفاده از متریال‌های مناسب با سبک بنا

بدون شک مصالحی که برای نمای هتل آپارتمان انتخاب می‌شوند، باید با سبک آن همخوانی کاملی داشته باشند. به عنوان مثال، برای سبک‌های مدرن، باید از مصالحی مانند شیشه، چوب، سرامیک و… استفاده نمود. همچنین سبک‌های کلاسیک و سنتی، با استفاده از مصالحی مانند آجر، سنگ، سیمان و… ساخته می‌شوند.

به کارگیری ترکیب رنگ روشن

هتل آپارتمان‌ها از نظر ابعاد و اندازه، از هتل‌ها بسیار کوچک‌تر هستند. بنابراین در نمای خارجی و داخلی آن، باید از رنگ‌های روشن استفاده نمود. این رنگ‌ها بسیار چشم نواز و زیبا هستند و فضای خارجی و داخلی هتل آپارتمان شما را دلگیر نمی‌کنند.

به کارگیری ترکیب رنگ روشن

استفاده از ترندهای روز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که موجب طراحی اصولی و زیبا برای هتل آپارتمان می‌شوند، استفاده از ترندهای روز است. این ترندها شامل سبک طراحی، مصالح و جزئیاتی است که باعث شیک و زیباتر شدن هتل آپارتمان می‌گردد. به عنوان مثال برخی از طراحان از رنگ شاخص یا متریال خاصی استفاده می‌کنند تا نمای خارجی هتل آپارتمان آن‌ها، بر روی مخاطبان تاثیرگذار باشد.

طراحی نمای هتل توسط مجموعه بناباما

به جرات می‌توانیم بگوییم که طراحی نما هتل، یکی از اصلی‌ترین تخصص‌هایی است که مهندسین تیم بناباما از آن برخوردار هستند. طراحان و مهندسان ما، سا‌ل‌ها در زمینه طراحی نما برای پروژه‌های مختلف به فعالیت مشغول بوده‌اند. بنابراین تجربه و مهارت بسیار زیادی در این زمینه به دست آورده‌اند. آن‌ها از تمامی تجارب ارزشمند خود استفاده می‌کنند تا یک طراحی بسیار مناسب و منحصر به فرد برای هتل شما انجام دهند. طراحان ما در مجموعه بناباما، همواره آماده هستند تا در زمینه طراحی نما برای هتل و همچنین هتل آپارتمان، مشاوره‌های تخصصی را به شما عزیزان ارائه نمایند.

طراحی نمای هتل را به بناباما بسپارید

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و سلایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلایق کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما

سخن پایانی

از شما بسیار سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید؛ اما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با طراحی نمای هتل مدرن و طراحی نمای هتل آپارتمان آشنا کنیم. در مورد ویژگی های یک نمای مناسب برای شما سخن گفتیم و در ادامه، به مهم‌ترین اصولی که در طراحی نما برای هتل باید آن توجه کنید، اشاره نمودیم. امیدواریم این مطالب به شما کمک کرده باشند تا پیش زمینه خوبی در زمینه طراحی نما برای هتل به دست آورید. در پایان امید داریم که با طراحی یک هتل زیبا و چشم نواز، همواره پذیرای مهمانانی باشید که از کشورهای دور و نزدیک به ایران سفر می‌کنند. بسیاری از آن‌ها به عشق مهمان نوازی و خونگرمی ما ایرانیان به شهر ما می‌آیند و شایسته است که روزهای اقامت خود را در این کشور زیبا و کهن، در بهترین هتل‌ها با طراحی منحصر به فرد سپری نمایند.

سوالات متداول

هزینه طراحی نمای هتل چقدر است؟

معمولاً نمی‌توان یک مبلغ مشخص برای طراحی نمای هتل تعیین کرد. این موضوع به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به ارتفاع ساختمان، مساحت هتل، جزئیات نما، سبک نما و مصالح آن اشاره کرد.

برای طراحی نمای هتل آپارتمان، از چه مصالحی استفاده کنیم؟

خوشبختانه دست طراحان و معماران برای انتخاب مصالح مناسب برای طراحی نمای هتل آپارتمان کاملاً باز است. اگر شما به نماهای سنتی علاقه دارید، می‌توانید از آجر، سنگ و سیمان برای ساخت نمای هتل خود استفاده کنید. برای نماهای مدرن نیز کامپوزیت، بتن اکسپوز، شیشه و… انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

در طراحی نمای هتل چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شوند؟

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که برای طراحی یک نمای مناسب برای هتل باید در نظر گرفته شوند، می‌توان به هویت، سنت، فرهنگ، تاریخ و محیط زیست اشاره نمود.

سایر خدمات پیشنهادی طراحی نما در بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید