طراحی نما

طراحی نمای مجتمع تجاری

تمامی ساختمان­ های تجاری که در گوشه و کنار شهر مشاهده می­کنیم، با یک هدف مشترک ساخته شده ­اند. هدف آن­ ها ارائه کالا و خدمات به مشتریان و جلب رضایت آن­ هاست. طراحی نمای ساختمان تجاری، اولین چیزی است که باعث برقراری ارتباط مشتریان با مجتمع تجاری می­ گردد. با ما همراه باشید تا در مورد طراحی نمای مجتمع تجاری، مصالح، سبک و همچنین قیمت آن نکاتی را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای مجتمع تجاری مدرن، کلاسیک، مینیمال و … می گردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای مجتمع تجاری در بناباما
طراحی نمای مجتمع تجاری

آن چه در نگاه اول توجه بسیاری از ما را به خود جلب می­ کند، طراحی نمای مجتمع تجاری است. طراحی نمای این ساختمان ها، بر روی احساس مشتریان تاثیر گذاشته و اگر به شیوه­ ای اصولی و استاندارد طراحی شده باشد، به آن­ها حس آرامش و اطمینان خاطر می­ بخشد. این موضوع به ظاهر ساده، آن­ ها را برای خرید از برند و کسب و کارهایی که در این مجتمع به فعالیت مشغول هستند، ترغیب می­کند. علاوه بر این، یک طراحی اصولی و دقیق، مجتمع تجاری را از تغییرات جوی مانند بارش باران، بارش برف، طوفان، زلزله، سیل و تابش نور خورشید در امان نگه می ­دارد. بنابراین اولین و مهم­ترین قدم برای آغاز یک کسب و کار پر رونق و پرسود، طراحی نمای ساختمان تجاری، به روشی اصولی و استاندارد است.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای مجتمع تجاری

مدت زمان تخمینی مطالعه: 14 دقیقه

انواع طراحی نمای مجتمع تجاری بر اساس متریال بکار رفته در نما

انتخاب مصالح مناسب برای طراحی یک نما، به هدف و نوع کاربری ساختمان بستگی دارد. خوشبختانه این روزها متریال­ های مختلفی وجود دارند که می­توان از آن­ها برای طراحی نمای ساختمان تجاری استفاده نمود. آن چه بیش از هر چیز در انتخاب مصالح برای ساختمان تجاری مهم است، جذابیت بصری و ایجاد استحکام و دوام بالا برای بنا است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا برخی از پرکاربردترین مصالح برای طراحی نمای مجتمع تجاری را با همدیگر بررسی کنیم.

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

نمای کامپوزیت

کامپوزیت یکی از محبوب­ ترین مصالحی است که این روز­ها برای طراحی نمای مجتمع تجاری، به کار می­ رود. کامپوزیت از ترکیب دو ورق آلومینیوم به همراه یک لایه پلی اورتان و در کارخانجات مخصوص تولید شده است.  از جمله مزایایی که ورق کامپوزیت دارد این است که همواره در دسترس ما قرار دارد. همچنین این متریال بسیار سبک است و هیچ وزن سنگینی برای بنا تحمیل نمی­کند. علاوه بر این کامپوزیت یک عایق حرارتی بسیار عالی به شمار می ­رود و از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل می آورد. کامپوزیت­ها دارای استحکام و دوام بالایی هستند و با گذر سال­ های سال، هیچ تغییری در ساختار آن­ ها ایجاد نمی ­شود.

نمای تجاری کامپوزیت
نمای ساختمان تجاری با کامپوزیت

نمای شیشه ای

شیشه به سبب شفافیت بالا و عبور نور از خود، به عنوان یکی از متریال­ های محبوب برای طراحی نمای مجتمع تجاری مدرن شناخته شده است. اگر این متریال به صورت کاملاً حرفه­ ای و استاندارد مورد استفاده قرار گیرد، زیبایی دو چندانی برای بنا به وجود می ­آورد. از جمله مزایای نمای شیشه ای این است که باعث ورود نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان می­ گردد. همچنین می­توان آن را به سرعت اجرا نمود و یک ساختار یکپارچه و هماهنگ برای بنا به وجود آورد. همچنین اگر این شیشه ها از نوع دوجداره باشند، هیچ نوع آلودگی صوتی برای بنا به همراه نمی آورند. البته شیشه در برابر زلزله و آتش سوزی، مقاومت کمی دارد و در هنگام انتخاب این متریال، باید به این موضوع توجه کنید.

نمای تجاری شیشه ای
مجتمع تجاری با نمای شیشه ای

نمای سنگی

با وجود این که سنگ قیمت نسبتاً بالایی در قیاس با سایر مصالح دارد، اما هنوز هم به عنوان محبوب ترین متریال برای طراحی نمای مجتمع تجاری مدرن شناخته شده است. سنگ جلوه­ای لوکس، با شکوه و جذاب برای بنا به ارمغان می آورد. معمولاً سنگ­ هایی که در طراحی نمای مجتمع تجاری مدرن به کار می­ روند شامل سنگ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ چینی و انواع سنگ ­های مصنوعی هستند. سنگ­ ها نیز جزو آن دسته از مصالحی می باشد که همواره در تمامی مناطق جهان، در دسترس ما قرار دارند. سنگ­ها مقاومت ساختمان تجاری را در برابر زلزله و آتش سوزی بالا می­برند؛ همچنین تنوع بسیار زیادی دارند و طراحان نما می توانند بر اساس نیاز و سلیقه کارفرما، یکی از انواع آن را انتخاب نموده و برای نمای ساختمان تجاری خود اجرا کنند.

نمای تجاری سنگی
طراحی نمای ساختمان تجاری با سنگ

نمای سیمانی

سیمان را می­ توان جزو مصالح ارزان قیمت و با صرفه برای طراحی نمای مجتمع مسکونی و تجاری به شمار آورد. سیمان در برابر تغییرات جوی، مقاومت و دوام بالایی دارد و همواره استحکام و زیبایی خود را حفظ می­کند. اگر می­ خواهید نمای مجتمع تجاری شما، ظاهری یکپارچه و هماهنگ داشته باشد، حتماً از نمای سیمانی برای طراحی نمای آن استفاده کنید. البته سیمان عایق مناسبی در برابر رطوبت و حرارت نیست، همچنین ممکن است گرد و غبار و آلودگی ­ها را به خود جذب نماید. بنابراین برای ساختمان­ های تجاری که در مناطق مرطوب و یا شهرهای شلوغ قرار دارند، انتخاب چندان مناسبی به شمار نمی رود.

3 سبک محبوب برای طراحی نمای مجتمع تجاری

هر چند سبک­ های بسیار زیادی وجود دارند که می­توان از آن­ها برای طراحی نمای ساختمان تجاری استفاده کرد، اما 3 سبک از همه متداول ­تر هستند. با ما همراه باشید تا در مورد این سه سبک محبوب و کاربردی، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طراحی نما طبق ضوابط سیما و منظر شهری

1- نمای تجاری کلاسیک

این سبک (همان گونه که از نام آن پیداست) یکی از قدیمی ترین سبک هایی است که برای طراحی نمای ساختمان­ های مختلف مورد استفاده قرار می­ گیرد. هر چند سبک کلاسیک برای طراحی نمای ساختمان ­های مسکونی، ویلایی و تالار مناسب است، اما می­توان به شیوه ­ای هنرمندانه و جذاب، از آن برای طراحی نمای مجتمع تجاری نیز استفاده کرد. سبک کلاسیک دارای تقارن و نظم بسیار بالایی است و در آن جزئیات فراوانی مشاهده می­ شود. اغلب کسانی که دوست دارند نمای مجتمع تجاری خود را به شیوه ­ای شیک و مجلل طراحی کنند، به سراغ نمای کلاسیک می ­روند.

نمای تجاری کلاسیک
طراحی نمای تجاری کلاسیک

2- نمای تجاری مدرن

طراحی نمای مجتمع تجاری مدرن، این روزها مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و طراحان قرار گرفته است. در این سبک زیبا، سادگی به اوج خود می­رسد و خبری از جزئیات پیچیده نماهای کلاسیک نیست. سبک مدرن، تعادل بسیار خوبی را برای نما به وجود می آورد و با وجود سادگی بالا، اما چشم هر بیننده ای را به خود جلب می­کند. در این سبک، پنجره های بزرگ و یکسره ای وجود دارند و معمولاً از مصالحی مانند شیشه، سنگ و کامپوزیت ساخته می ­شود.

نمای تجاری مدرن
طراحی نمای تجاری مدرن

3- نمای تجاری مینیمال

سبک مینیمال، شباهت بسیار زیادی به سبک مدرن دارد؛ اما طراحی آن، بسیار ساده تر از نمای مدرن می ­باشد. در این سبک زیبا و چشم نواز، رنگ­ های روشن و به خصوص رنگ سفید، بسیار به چشم می­خورد. اولین قانون سبک مینیمال، طراحی در اوج سادگی است. برای این که بتوان این قانون را به خوبی رعایت نمود، باید از یک و نهایتاً دو متریال برای ساخت آن استفاده نمود.

طراحی نمای ساختمان تجاری مینیمال
طراحی نمای ساختمان تجاری به سبک مینیمال

اهمیت نورپردازی در طراحی نمای ساختمان تجاری

نورپردازی یکی از مهم­ترین نکاتی است که در طراحی نمای ساختمان تجاری، باید به آن توجه شود. مصالحی که برای طراحی یک مجتمع تجاری انتخاب می­ شوند، باید مانع از وارد شدن نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان نشوند. همچنین نور پردازی ساختمان تجاری در هنگام شب نیز بسیار مهم است. بسیاری از مشتریان، خرید در هنگام شب را دوست دارند. در چنین مواقعی، نورپردازی یک مجتمع تجاری، باعث ایجاد حس شکوه و شادی در وجود مخاطبان شده و موجب جذب مشتری می­ گردد.

روانشناسی فروش ادعا دارد که نور پردازی خلاقانه و با شکوه یک مجتمع تجاری، بنا را از سایر ساختمان­ ها منحصر به فرد نموده و مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب می­کند. نورپردازی مجتمع تجاری اگر به صورت حرفه ­ای انجام شود، به عنوان یک تبلیغ ساده و رایگان برای کسب و کارها به شمار می ­رود. تجربه نشان دهنده آن است که خرید در مراکزی که نور متعادل و زیبایی دارند، باعث ایجاد حس مثبت برای مشتریان شده و آن­ ها را برای خرید­ های بعدی ترغیب می­ کند.

نورپردازی ساختمان تجاری
نورپردازی نمای ساختمان تجاری

قیمت طراحی نمای مجتمع تجاری

 یکی از اولین سوالاتی که بسیاری از مشتریان ما در جلسات اولیه مشاوره می پرسند، قیمت طراحی نمای مجتمع تجاری مدرن و کلاسیک است. در پاسخ به این سوال باید گوییم پارامترهای زیادی در این زمینه موثر هستند. به عنوان مثال مصالحی که برای طراحی نما مورد استفاده قرار می­ گیرند، سبک نمای مجتمع تجاری و کیفیت مصالح از جمله این موارد هستند. همچنین متراژ مجتمع تجاری و موقعیتی که ساختمان در آن واقع شده است، بر روی قیمت نهایی آن، تاثیر بسزایی دارند.

به شما پیشنهاد می­ کنیم برای این که ارزش بنای تجاری شما، هر چه بیشتر افزایش پیدا کند، از با کیفیت ترین متریال و بهترین سبک برای ساخت نمای مجتمع تجاری خود استفاده کنید. همچنین طراحی آن را به مهندسان و طراحان ماهر و با تجربه بسپارید. تمامی این موارد، دست به دست هم می­ دهند تا کسب­ و کارهایی که در مجتمع تجاری مورد نظر واقع شده­اند، گرما و رونق بسیار خوبی پیدا کنند.

سفارش طراحی نمای مجتمع تجاری در بناباما

طراحی نمای مجتمع تجاری، باید به گونه ای باشد که بتواند از نظر بصری با مخاطبان ارتباط برقرار نماید. این روز­ها بسیاری از شرکت ­های تجاری قدرتمند، به ارزش طراحی یک نمای دقیق و اصولی به خوبی پی برده ­اند و در چنین بناهایی فعالیت خود را آغاز نموده اند. در چنین شرایطی بسیار مهم است که از طریق یک شرکت معتبر و قدرتمند، برای طراحی نمای تجاری خود اقدام کنید. مجموعه بناباما، سال­هاست که در زمینه طراحی نما برای انواع ساختمان­ ها به فعالیت مشغول است. ما با تکیه بر مهارت و تجربیات ارزشمند مهندسین خویش، بهترین طراحی نما را برای ساختمان تجاری شما ارائه خواهیم داد. اگر شما نیز در جستجو و اندیشه ساخت یک مجتمع تجاری هستید، طراحی منحصر به فرد و حرفه­ای آن را به تیم مهندسین بناباما بسپارید.

طراحی نمای ساختمان تجاری را به بناباما بسپارید

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما

سخن پایانی

مقاله­ ای که مطالعه کردید، اطلاعات جامع و کاملی در مورد طراحی نمای مجتمع تجاری در اختیار شما عزیزان قرار داد. ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با تمام آن چیزی که برای طراحی نمای ساختمان تجاری لازم است، آشنا کنیم. فراموش نکنید که زیبایی و شکوه نمای مجتمع های تجاری، از اهمیت بسزایی برخوردار است. یک نمای استاندارد و اصولی، نه تنها ساختمان را از قرار گرفتن در معرض انواع آسیب­ ها و صدمات در امان نگه می­دارد، بلکه یک نوع تبلیغ هدفمند و همیشگی برای فروش محصولات و کالاها به شمار می ­رود. تیم طراحان و مهندسین ما در بناباما، همواره آماده هستند تا تجربیات ارزشمند خود را در اختیار شما قرار داده و برای طراحی یک نمای اصولی، زیبا و با شکوه برای مجتمع تجاری به شما یاری برسانند.

سوالات متداول

طراحی نمای مجتمع تجاری چقدر طول می­کشد؟

این موضوع به مواردی از جمله سبک نما، متریال­ های مورد استفاده در آن و همچنین متراژ و ارتفاع مجتمع تجاری بستگی دارد. البته اگر شما طراحی نمای خود را به یک تیم با تجربه و حرفه­­ ای بسپارید، در کوتاه­ترین زمان ممکن یک نمای اصولی، استاندارد و با شکوه دریافت خواهید نمود.

سه شاخص اصلی که در سبک طراحی نمای ساختمان تجاری باید به آن توجه نمود کدامند؟

در سبک طراحی نمای ساختمان تجاری، باید به الما­ن­ های ظاهری، شیوه ساخت و همچنین متریال هایی که قرار است برای طراحی نما استفاده شود، توجه نمود.

مهم­ترین اصول طراحی یک نمای تجاری کدامند؟

نمای یک ساختمان تجاری باید به گونه ای طراحی شده باشد که حس کنجکاوی را در مخاطب به وجود آورد. به گونه ای که مشتریان با مشاهده آن ترغیب شوند که از کالاها و خدمات داخل ساختمان نیز دیدن نمایید. طراحی نمای یک ساختمان تجاری، باید با بافت شهری، هماهنگی بالایی داشته باشد. همچنین توجه به مواردی مانند فرهنگ، سنت، تاریخ و هویت منطقه نیز برای طراحی نمای یک مجتمع تجاری کاملاً الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید