طراحی نما

طراحی نمای سنگی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی طراحی نمای سنگی، معرفی آن، انواع سنگ نما در طراحی نمای سنگی ساختمان، هزینه، مزایا، معایب، ویژگی ها و نحوه اجرای آن میپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای سنگی ساختمان خود میگردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای سنگی - بناباما
طراحی نمای سنگی

سنگ از جمله پرکاربردترین متریال های ساختمانی ست که از دیرباز مورد استفاده انسان قرار می گیرد. استفاده از این متریال در نمای ساختمان، ظاهری زیبا و جذاب به آن می بخشد. از سوی دیگر اعتبار ساختمان و ارزش آن را افزایش داده و فروش واحدهای مسکونی را ساده تر می سازد. مجموع این عوامل موجب شده تا طراحی نمای سنگی بیش از قبل مورد توجه قرار بگیرد. برای آشنایی با مشخصات سنگ های نما و نمای سنگی با ما همراه باشید.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای سنگی ساختمان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 24 دقیقه

معرفی نمای سنگی

سنگ ها به جهت دارا بودن خواص و مشخصات منحصر بفرد بیش از سایر متریال ها مورد توجه سازندگان قرار می گیرند. نمای سنگی به جهت استفاده از متریال مقاوم و مستحکم سنگ، بسیار با دوام است. در صورتی که اتصالات سنگ به شکل صحیح انجام شود، این نما می تواند مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی نامطلوب همچون آلودگی های محیطی، رطوبت و زلزله، نشان دهد. برای این کار لازم است طراحی نمای سنگی و اتصالات سنگ نما را به یک تیم مجرب و حرفه ای بسپارید.

در غیر این صورت خطراتی همچون باد و طوفان شدید و یا زلزله، موجب افتادن و پرت شدن سنگ نما می شود. اما در بین انواع نماها، طرح نمای سنگی در برخی ساختمان ها زیبا و شکیل و در برخی دیگر نازیبا جلوه می کند. چرا که هیچ همخوانی متعادلی میان متریال سنگ و سایر بخش های نما به وجود نیامده است. انتخاب صحیح سنگ و تناسب آن با اقلیم منطقه، عاملیست که ظاهر و زیبایی نمای سنگی را تحت تأثیر قرار می دهد.

ایجاد یک هارمونی زیبا میان متریال سنگ و طرح نما نیز می تواند بر ظاهر کلی نمای ساختمان تأثیر بگذارد. عامل موثر دیگر، کیفیت سنگ و قیمت آن است. زمانی که سازندگان از سنگ ها ارزان قیمت و کم ضخامت در نمای ساختمان استفاده می کنند، آلودگی های محیطی و فرسایش ناشی از آنان موجب رنگ پریدگی سنگ و از دست رفتن کارکرد آن می شود. این در حالیست که انتخاب سنگ های با کیفیت و درجه یک، می تواند زیبایی و کارآیی نمای سنگی را در طول سالیان سال، تضمین کند.

طراحی نمای سنگی ساختمان
نمای سنگی ساختمان

انواع سنگ نما در طراحی نمای سنگی

برای انتخاب یک سنگ مناسب برای پوشش نما لازم است با انواع نمای سنگی ساختمان آشنا شوید. این سنگ های نما هر یک کارکرد مخصوص به خود را داشته و زیبایی های منحصر به فردی دارند. از این رو نمی توان یکی از آنان را به سایرین ارجحیت داد. شما می توانید با در نظر گرفتن نوع طرح نما، اقلیم منطقه، بودجه مورد نظر و سلیقه کارفرما اقدام به خرید سنگ نمای ساختمانی کنید.

سنگ نمای گرانیت

در میان انواع نماهای سنگی، نماهای گرانیتی از قیمت و کیفیت بیشتری برخوردار هستند. استفاده از سنگ نمای گرانیتی در نمای ساختمان، موجب ایجاد جلوه ای با شکوه و ظریف در آن می شود. این سنگ صیقل یافته دارای قابلیت جلا پذیری بوده و می تواند به راحتی نور را انعکاس دهد. امروزه سنگ های گرانیتی را در محیط های صنعتی با عناوینی همچون گابرو، بازالت و دیاباز ساخته می سازند. سنگ گرانیت از جمله سنگ های آذرین درونی است که تحت حرارت و فشار زیاد در زمین ساخته شده است.

از این رو مقاومت بالایی در برابر عوامل آسیب زا دارد. از آنجایی که عملیات استخراج، برش و صیقل سنگ های گرانیتی سخت و پیچیده است، قیمت این سنگ در مقایسه با سایرین بسیار بیشتر است. با این حال مشخصات کاربردی و زیبایی های ظاهری سنگ های گرانیت، استفاده از آن را در طراحی نمای سنگی ساختمان های مجلل و با شکوه توجیه می کند. در یک نگاه کلی می توان مشخصات نماهای سنگی گرانیتی را در موارد زیر خلاصه کرد.

1. نمای سنگی ساخته شده از سنگ های ارزشمند گرانیت در برابر هوازدگی، ضربه و نفوذ آب مقاوم هستند.

2. این نماها ساختاری کریستالی داشته و دارای سختی و چگالی مطلوبی هستند.

3. دارای تنوع رنگی قابل توجهی بوده و در رنگ های خاکستری، صورتی و قرمز تولید می شوند.

4. به خوبی پوسته ای مقاوم در پیرامون ساختمان ایجاد کرده و از آن در برابر آسیب های محیطی محافظت می کنند.

سنگ نمای گرانیت
سنگ گرانیت

نما سنگی کوارتزیت

سنگ کوارتزیت از دیگر سنگ های مقاوم ساختمانی است که در طراحی نمای سنگی ساختمان مسکونی به کار می رود. به جرأت می توان گفته در میان انواع نمای سنگی ساختمان، کوارتزیت از مقاومت و سختی بیشتری برخوردار است. این سنگ نما ظاهری شبیه به گرانیت دارد. اما در واقع از گرانیت مقاوم تر و سخت تر است. ظاهر این سنگ نیز به شکل لایه ای بوده و به مراتب زبرتر و خشن تر از سنگ های گرانیت است. سنگ های کوارتزیت را می توانید در رنگ های سفید، خاکستری، آبی خاکستری، سبز خاکستری و اخرایی یافت. سنگ نمای کوارتزیت با مشخصاتی همچون موارد زیر شناخته می شود.

1. در برابر سرما و گرمای محیط مقاوم است.

2. در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن مقاومت بالایی دارد.

3. این سنگ نما قادر است در برابر مواد اسیدی، هوازدگی و ساییدگی مقاومت کند.

4. مقاومت سنگ نمای کوارتزیت در برابر ترک خوردگی و لکه بیش از سنگ های گرانیت است، اما قیمت آن به مراتب کمتر است.

5. دارای ظاهری زبر و خشن بوده و ساختاری بلوری شکل دارد.

نما سنگی کوارتزیت
سنگ کوارتزیت

سنگ نمای ماسه ای

نمای سنگی ماسه ای دسته دیگری از سنگ نماها را تشکیل می دهد. این دسته از سنگ ها در خانواده سنگ های رسوبی قرار دارند و خواص آنان را در بر دارند. اساساً سنگ های ماسه ای پس از ته نشین شدن ماسه و چسبیدن مواد آن به یکدیگر ساخته می شوند. این نوع سنگ نما به طور مجزا در دو دسته بافت نرم و بافت خشن تقسیم می شود. سایر مشخصات سنگ نمای ماسه ای را می توان در موارد زیر بررسی نمود.

1. طراحی نمای سنگی ساختمان به کمک سنگ نمای ماسه ای، دست شما را برای انتخاب رنگ باز می گذارد. سفید، نخودی، طیف رنگی خاکستری تا قهوه ای و همچنین قرمز تنها بخشی از تنوع رنگی این سنگ نما است.

2. سنگ های ماسه ای در برابر یخبندان کاملاً مقاوم هستند.

3. این سنگ نما مقاومت ناچیزی در معرض محیط های اسیدی دارد.

4. سنگ نمای ماسه ای فاقد خاصیت صیقل پذیری بوده و جذب آب بالایی دارد.

5. برای نصب و اجرا این سنگ نما به اسکوپ و ابزارهای غیر آهنی نیاز پیدا می کنید.

سنگ نمای تراورتن

نماهای سنگی ساخته شده از سنگ تراورتن جذابیت و زیبایی خاصی دارند. چرا که سنگ های تراورتن در رنگ های متنوع تولید شده و دارای سیستم اجرای متنوعی هستند. شما می توانید سنگ رسوبی تراورتن را در رنگ های سفید، کرم، خرمایی روشن و یا تیره و همچنین خاکستری سفارش دهید. برای اجرای سنگ تراورتن دو راهکار متفاوت پیش رو دارید. شما می توانید تراورتن ها را در جهت عمود برش داده و در نما به کار بگیرید. در این حالت تغییر ضخامت در لایه ها و شکل موازی آن ها، یک هارمونی متعادل و زیبا ایجاد می کند. در یک روش دیگر می توانید سنگ ها را در راستای لایه ها برش داده و از این طریق شکلی خاص به نمای ساختمان سنگی بدهید.

سنگ نمای تراورتن
سنگ تراورتن

نمای سنگی مرمر

در میان انواع نماهای سنگی، نماهای مرمری بیشترین جاذبه بصری را ایجاد می کنند. این نما که با سنگ های گران قیمت مرمر پوشانده می شود، اعتبار و ارزش ساختمان را دوچندان می کند. سنگ های مرمر نیز از جمله سنگ های دگرگون آهکی هستند که در اثر فشار و حرارت بالا ساخته می شوند. بافت سنگ های مرمر اغلب در هم قفل شده و ظاهری زیبا دارد. این رگه های زیبا در اثر ناخالصی های موجود در سنگ آهک اولیه به وجود می آیند.

در بررسی مشخصات نمای سنگی مرمری می توان به مقاومت پایین این سنگ در برابر رطوبت، آلودگی هوا و باران های اسیدی اشاره نمود. این مسئله موجب شده تا از این سنگ نما در طراحی نمای سنگی دکوراتیو و خاص استفاده شود. سنگ نمای مرمر خالص در رنگ سفید و به شکل شفاف ساخته می شود. اما این سنگ در رنگ خاکستری، سیاه، سبز، قرمز، ارغوانی و زرد نیز قابل سفارش است. سنگ مرمر به طور مجزا دارای یک دسته بندی کلی است. انواع مرمر موجود در بازار شامل موارد زیر می شود.

1. مرمر آهکی

2. مرمر تراورتن

3. مرمر اونیکس (نوعی مرمر شفاف با لایه هایی از رنگ زرد، قهوه ای و سبز)

4. مرمر سرپانتین ( نوعی سنگ مرمر به رنگ سبز تیره)

نمای سنگی مرمر
سنگ مرمر

سنگ نمای مصنوعی

زمانی که مهندسین نتوانستد فاکتورهای مورد نظر خود را در سنگ های طبیعی پیدا کنند، اقدام به ساخت سنگ های مصنوعی نمودند. این نوع سنگ ها در طراحی نمای سنگی مدرن و مینیمال به کار می روند. استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان ارزش و زیبایی آن را دوچندان می کند. در بررسی مشخصات سنگ نمای مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

1. به راحتی در دسترس سازندگان قرار می گیرد.

2. در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی، از قیمت مناسب تری برخوردار است.

3. فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی آن قابل تغییر است.

4. دارای تنوع گسترده ای در طرح و رنگ بوده و کیفیت بالایی دارد.

سنگ نمای چینی

در بررسی انواع نمای سنگی ساختمان، بد نیست به سنگ ارزشمند چینی نیز اشاره کنیم. سنگ های چینی زمانی که ضربه می خورند، صدایی شبیه به چینی ایجاد می کنند. همین مسئله موجب شده تا این سنگ نما با عنوان سنگ نمای چینی شناخته شود. این سنگ نمای مرمریتی دارای بافت بلورین دانه زیر است و در سه دسته مختلف عرضه می شود. سنگ نمای چینی سفید، خاکستری و سنگ نمای چینی کریستالی مدل های مختلفی از این سنگ نمای پرکاربرد هستند که در طراحی نمای سنگی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. در یک دسته بندی دیگر می توان سنگ نمای چینی را بر اساس بافت و طرح کلی آن در دو دسته ابری و کریستالی معرفی نمود. در بررسی مشخصات نمای سنگی چینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. نمای سنگی ساخته شده از سنگ های چینی مقاومت بالایی در برابر سایش، سرما و گرما دارد.

2. سنگ های چینی به جهت بهره مندی از تخلخل کم، جذب آب پایینی دارند.

3. این سنگ ها دارای قابلیت جلاپذیری هستند.

4. هرچقدر میزان کوارتز موجود در سنگ چینی بیشتر باشد، سختی آنان نیز افزایش می یاب

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای ساختمان خود می‌گردید؟

انواع نمای سنگی ساختمان بر اساس شکل

در یک دسته بندی دیگر می توانیم نمای سنگی را بر اساس شکل آن بررسی کنیم. در این صورت با موارد زیر روبرو می شویم.

1. سنگ های رودخانه ای: همانطور که از نامش پیداست سنگ های رودخانه در مسیر رودخانه ها قرار دارند. بر همین اساس دارای گوشه های نرم و قطر بسیار کمی هستند. استفاده از این سنگ های دکوراتیو در نماهای مدرن و مینیمال رایج است. از سنگ های رودخانه برای طراحی نمای ویلا استفاده می شود.

2. سنگ نمای تخته ای: مقاومت ناچیز سنگ های تخته ای موجب شده تا استفاده از آن تنها در طراحی نمای سنگی ساختمان های یک طبقه و ویلایی مرسوم شود. سنگ های تخته ای دارای ظاهری زیبا و جذاب بوده و در نمای ویلا سنگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

3. سنگ نمای بادبر: این دسته از سنگ های نما در اشکال مکعب مربع و یا مکعب مستطیل ساخته می شوند. این سنگ نمای برجسته ظاهری خاص به نماهای ساختمانی می دهد.

4. سنگ نمای بادکوبه ای: این نوع سنگ نما نوعی سنگ تراش است که دورتادور نمای ساختمان را پوشش می دهد. ظاهر خاص، زیبا و برجسته این سنگ نما استفاده از آن را در نماهای ساختمان های ویلایی رایج ساخته است.

5. سنگ پلاک نما: در تقسیم بندی انواع نمای سنگی ساختمان بر اساس شکل ظاهری آنان، می بایست به سنگ پلاک نما نیز اشاره کنیم. چرا که استفاده از این سنگ بیش از سایرین رواج دارد. سنگ پلاک نما با عناوینی همچون سنگ کلنگی، تیشه ای، سوخته، پرداخته و یا ساب خورده نیز شناخته می شود. این سنگ نما دارای چهار گوشه صاف و لبه های قائم است.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

با سفارش طراحی نما، از تخفیف ویژه خرید سنگ برخوردار شوید

هزینه طراحی نمای سنگی ساختمان

هزینه طراحی نما سنگی ساختمان ارتباط مستقیم با عوامل زیر دارد:

  • مساحت سطح مورد نظر جهت طراحی
  • شرایط جغرافیایی و اقلیمی محل
  • تعداد طبقات

با توجه به هر کدام از موارد اشاره شده و همچنین بودجه و سلیقه کارفرما می توان طرح های متفاوتی را پیشنهاد داد. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم ثبات قیمت ها و با توجه به اینکه بخش عمده هزینه ها در تهیه مصالح و اجرا آن می باشد، ما به شما طرح هایی را پیشنهاد می دهیم که از هر نظر اقتصادی و بهینه باشند.

مزایای طراحی نمای سنگی

تا به حال فکر کرده اید که چرا طراحی نمای سنگی ساختمان تا به این حد رواج یافته است؟ مزیت استفاده از سنگ در طراحی نما چیست که تا این حد محبوب و پرطرفدار گشته است؟ نمی توان کاربرد گسترده سنگ را تنها به مقاومت و استحکام بالای آن مربوط دانست. آنچه که موجب محبوبیت بیش از حد سنگ های نما شده، زیبایی خیره کننده و جذابیت های ظاهری آن است.

بهره مندی از بافت متنوع، ساختار پیچیده و همچنین رگه های در هم تنیده، موجب شده تا متریال سنگ از گذشته تاکنون محبوبیت خود را حفظ کند. سنگ های طبیعی که از دل معادن و کوه ها استخراج می شوند، به خوبی احساسات بیننده را تحریک می کنند. این سنگ های صیقل یافته با رنگ بندی متنوع خود، زیبایی خاصی به ساختمان های مسکونی و یا تجاری می بخشند. سایر مزایای استفاده از طراحی نمای سنگی در موارد زیر خلاصه می شوند.

مزایای طراحی نمای سنگی ساختمان
مزایای طراحی نمای سنگی

مقاوم در برابر آسیب های محیطی

مقاومت انواع نمای سنگی ساختمان بیش از سایر متریال هاست. این مسئله موجب میشود که این متریال در طراحی نما ساختمانی به کار رود. همانطور که میدانید متریال که در نمای ساختمان به کار مبرند، به طور مستقیم با آسیب هایی همچون رطوبت، ضربه، حرارت، سرما و نورخورشید در تماس است. در برخی اقلیم ها حرارت بیش از حد و یا کاهش دمای شدید نیز سلامت متریال نما را تهدید می کند. خوشبختانه نمای سنگی قادر است در اغلب مواقع در برابر این دسته از آسیب های محیطی مقاومت کند. بسیاری از سنگ های مستحکم همچون گرانیت و یا سنگ نمای چینی می توانند تا سالیان سال مقاومت خود بدون تغییر شکل حفظ کنند. اما برخی دیگر از نماهای سنگی شکل و ظاهر روزهای اول خود را در اثر تماس با عوامل آسیب زا، از دست می دهند.

مقاوم در برابر نفوذ آلودگی ها

پوسته ای که توسط نمای سنگی ایجاد میشود، دارای تراکم بسیار بالایی است. از این رو می تواند مانع نفوذ آلودگی های محیطی و جذب آب شود. همچنین نماهای سنگی مانع از کثیفی زودهنگام نما و نازیبایی آن می شود.

عایق مناسب صوت و حرارت

مهم ترین مزیت استفاده از طراحی نمای سنگی، جلوگیری از اتلاف انرژی است. بسیاری از سنگ های نما عایق حرارت هستند و پس از قرارگیری بر روی سطح نما، مانع اتلاف انرژی های حرارتی می شوند. همچنین این سنگ ها قادرند آثار مخرب ناشی از آلودگی های صوتی را خنثی کرده و مانع نفوذ آن به بخش های داخلی ساختمان شوند.

معایب طراحی نمای سنگی

با وجود مزایای گسترده ای که پیرامون نماهای سنگی عنوان کردیم، استفاده از این متریال با معایبی نیز همراه است. استفاده از سنگ های کم کیفیت و ارزان قیمت موجب تشدید این معایب می شود.

  • اجرای نمای سنگی ساختمان با هزینه های گزافی همراه است.
  • سرعت اجرا نمای سنگی ساختمان های بزرگ بسیار کند است.
  • برای اجرای نمای سنگی لازم است شرایط اقلیمی کاملاً مساعد باشد. برای مثال در دمای کمتر از صفر نمی توان نماهای سنگی را اجرا نمود.
  • سنگ های کم ضخامت و کم کیفیت در اثر تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی می شوند.
  • نمای سنگی دارای جرم پذیری بالایی است.
  • اجرا و طراحی نمای سنگی غیر اصولی سلامت ساکنین و عابرین را به خطر می اندازد.

مشخصات نمای سنگی خوب

در اغلب مواقع آشنایی با انواع نمای سنگی ساختمان موجب سردرگمی در انتخاب می شود. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، لازم است با مشخصات یک سنگ نمای با کیفیت و استاندارد آشنا شوید. اساساً نماهای سنگی استاندارد با چند مشخصه شناخته می شوند.

1. اول از همه لازم است به مشخصات ظاهری اشاره کنیم. یک سنگ نمای خوب ظاهر اولیه خود را در طول کارکردهای طولانی مدت حفظ می کند.

2. این متریال در تناسب با اقلیم و شرایط محیطی منطقه انتخاب می شود تا بتواند بهترین کارایی را داشته باشد.

3. رنگ سنگ نماهای خوب ثابت بوده و در اثر تابش نور خورشید تغییر نمی کند.

4. سنگ نمای با کیفیت و استاندارد، قابلیت صیقل پذیری و برش خوردگی را در بر دارد.

5. جذب آب در نماهای سنگی استاندارد در حد قابل قبول است.

6. سنگ نمای استاندارد قادر است به خوبی با ملات ترکیب شده و چسبندگی مناسبی را به نمایش بگذارد.

7. سنگ نماهای با کیفیت قادرند در برابر رطوبت، گردوغبار، خمش، کشش، ضربه و آتش سوزی مقاومت خوبی نشان دهند.

8. نماهای سنگی ساختمانی استاندارد دارای قابلیت ترمیم آسان بوده و هزینه نگهداری پایینی دارند.

مشخصات نمای سنگی خوب

نحوه اجرا و طراحی نمای سنگی ساختمان

طراحی نمای سنگی توسط طراحان و معماران کارآزموده صورت می گیرد. کارفرمایان می توانند سلایق خود را تا حدی که به ماهیت نما و اصالت آن خدشه وارد نشود، در طراحی نما دخیل کنند. برای اجرای انواع نمای سنگی ساختمان دو راهکار متفاوت وجود دارد. هر یک از این راهکار در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این دو راهکار، لازم است ابزارهای مورد نیاز آنان را فراهم کنید و از اهالی فن برای نصب و اجرای نمای سنگی کمک بگیرید.

اجرای نمای سنگی به روش ملاتی

از دیرباز از روش ملاتی برای نصب و اجرای نمای سنگی استفاده می شود. این تکنیک را می توان محبوب ترین و پرکاربردترین تکنیک اجرا و طراحی نمای سنگی برشمرد. در این روش از یک ملات چسبنده برای اتصال سنگ به جداره خارجی ساختمان استفاده می شود. اجرای نما به روش ملاتی به شکل مجزا دارای انواع مختلفی است. از مهم ترین این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اجرای نما با استفاده از اسکوپ
  • اجرای نما با استفاده از اسکوپ به همراه سیم گالوانیزه
  • اجرای نمای سنگی استفاده از چنگک اسکوپ و یا اسکوپ های آماده
  • اجرای نما با استفاده از اسکوپ کششی
  • اجرای نما با نصب سنگ پلاک به کمک چسبانده لقمه سنگی
  • اجرای نما با نصب سنگ پلاک به کمک پیچ و رولپلاک

اجرای نمای سنگی به روش خشک

محدودیت ها، موانع و همچنین خطرات مربوط به اجرا از طریق ملات موجب شده تا مهندسین از تکنیک خشک برای اجرای نماهای سنگی استفاده کنند. در این روش از هیچ ملات و ماده چسبنده ای برای نصب سنگ بر دیوار نما استفاده نمی شود. بلکه محدودیت های روش های سنتی را کنار رفته و کلیه اتصالات به شکل مکانیکی صورت می گیرد. اجرای این نوع نمای سنگی با سرعت بیشتری دنبال شده و پرت مصالح کمتری به همراه دارد.

ثبت سفارش طراحی نمای سنگی در بناباما

تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده طراحی نما سنگی ساختمان شما می باشد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم ثبت سفارش طراحی نمای ساختمان را تکمیل کنید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. همچنین میتوانید برای مشاوره رایگان و دریافت نمونه کارها با ما در ارتباط باشید.

سفارش طراحی نمای سنگی در بناباما

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و سلایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما

سخن پایانی

به طور حتم انواع نمای سنگی ساختمان را پیرامون خود دیده اید. از گذشته تاکنون سنگ ها نقش مهمی در پوشش نمای ساختمان ها داشته اند. طراحی نمای سنگی کمک می کند تا ارزش ساختمان دو چندان شده و به زیبایی های ظاهری آن نیز افزوده شود. محبوبیت بیش از حد متریال سنگ موجب شده تا انواع مختلفی از آن روی کار بیایند. در این مقاله با تنوع گسترده سنگ های نما و مشخصات هر یک آشنا شدید.

سوالات متداول

طراحی نمای سنگی چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که سنگ از جمله مقاوم ترین و با دوام ترین متریال های موجود در بازار است، استفاده از آن دوام و ماندگاری نما را تضمین می کند.

چند نوع سنگ نما وجود دارد؟

تنها کافیست یکبار به بورس فروش سنگ نما مراجعه کنید تا با تنوع گسترده این متریال آشنا شوید. انواع مختلف سنگ های نما متناسب با بودجه و سلیقه شما در بازار فروش موجود است.

قیمت طراحی نمای سنگی چقدر است؟

اساساً نمی توان یک قیمت ثابت برای طراحی و اجرای نمای سنگی عنوان نمود. انتخاب سنگ های قیمتی و طراحی نماهای کلاسیک قیمت طراحی نمای ساختمانی را افزایش می دهد.

استفاده از سنگ نما چه خطراتی دارد؟

تنها زمانی که طراحی نما و اجرای نمای سنگی با اصول استاندارد مهندسی دنبال نشود، خطراتی همچون افتادن و یا پرت شدن سنگ نما عابرین و ساکنین را تهدید می کند.

سایر خدمات طراحی نمای پیشنهادی بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید