طراحی نما

طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه

نمای یک ساختمان در واقع چهره یا هویت آن است که در نگاه اول توجه مخاطبان را به خود اختصاص می دهد. در این مقاله شما را با طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه و مهم ترین اصول آن آشنا میکنیم؛ پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای ساختمان پنج طبقه می گردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید و سفارش طراحی نمای ساختمان را ثبت کنید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای ساختمان پنج طبقه در بناباما
سفارش طراحی نمای ساختمان 5 طبقه

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای ساختمان

6 نکته کلیدی برای طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه

برای این که بتوانید یک نمای اصولی و استاندارد برای ساختمان پنج طبقه خود طراحی کنید، باید به اصول و قوانین آن توجه فراوانی نمایید. مهندسان و طراحان ماهر و با تجربه در این زمینه می توانند به شما کمک فراوانی نمایند. در ادامه مطلب به صورت خلاصه به طراحی نمای ساختمان پنج طبقه اشاره می کنیم.

طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه
ساختمان 5 طبقه مسکونی

1- استفاده ار مطالح مناسب

یک ساختمان 5 طبقه، باید در برابر تمامی شرایط جوی مانند زلزله، سیل، بارش باران و برف از دوام و استقامت زیادی برخوردار باشد. به همین سبب است که باید از متریال های با کیفیت و متناسب با سبک بنا برای آن استفاده نمود. شما می توانید این مصالح را به تنهایی به کار ببرید و یا آن ها را با همدیگر تلفیق کنید.

2- توجه به تناسب رنگ ها

هیچ چیز به اندازه تناسب و هماهنگی میان رنگ های به کار رفته در طراحی نما، نمی تواند به شکوه و زیبایی یک ساختمان کمک کند. اگر شما به تاثیر رنگ در نما توجه نکنید، حتی بهترین و مرغوب ترین مصالح نیز نمی توانند آن جلوه و شکوه مورد نظر را برای ساختمان به وجود آورند. خوشبختانه این روزها بسیاری از مهندسان و طراحان، از نرم افزارهای پیشرفته و حرفه ای استفاده می کنند. از طریق این نرم افزارها می توان تناسب رنگی را قبل از اجرای طرح مورد نظر تعیین نمود.

3- پیوستگی عناصر به کار رفته در نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان پنج طبقه باید به گونه ای انجام شده باشد که با نگاه کردن به آن، هماهنگی بسیار خوبی میان بخش های مختلف آن را مشاهده کنیم. در واقع طراحان یک فرم کلی را برای تمامی قسمت های ساختمان تعیین نموده و سپس بر اساس آن شروع به طراحی و اجرای قسمت های مختلف آن می می نمایند.

4- رعایت ریتم در طراحی نمای برای ساختمان پنج طبقه

ساختمان هایی که با مشاهده آن ها، زیبایی، تعادل و هماهنگی را مشاهده می کنیم، از ریتم بسیار خوبی برخوردار هستند. ریتم در واقع به این معناست که بخش های مختلف نمای ساختمان از نظم و هماهنگی خاصی در طراحی و اجرا برخوردار باشند. ریتم جلوه بی نظیری به بنا داده و از پراکندگی قسمت های مختلف آن جلوگیری به عمل می آورد.

نمای کامپوزیت ساختمان پنج طبقه

5- استفاده از عناصر شاخص

این روزها بسیاری از طراحان ماهر و با تجربه، یکی از عناصر تشکیل دهنده نما را به عنوان عنصر شاخص در نظر می گیرند. این عنصر در قیاس با سایر قسمت های نما، برجسته است و کاملاً به چشم مخاطب می آید.

6- حفظ سادگی نمای ساختمان پنج طبقه

به طور کلی ساختمان های بلندی مانند بناهای پنج طبقه، باید به ساده ترین حالت ممکن طراحی شوند. اگر شما از عناصر متعدد و جزئیات فراوان در طراحی نمای این ساختمان ها استفاده کنید، باعث ایجاد ناهماهنگی بصری می شود. باور کنید که زیبایی در سادگی و این موضوع را پس از مشاهده طرح ساده و هماهنگ نمای ساختمان خود به خوبی احساس خواهید کرد.

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

مراحل ثبت سفارش طراحی نمای ساختمان پنج طبقه در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما

بیش از 80 مدل نمونه کار طراحی نمای ساختمان 5 طبقه

سفارش طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه در بناباما

همان گونه که می دانید، نمای ساختمان همانند لباس انسان است و شخصیت او را به دنیای بیرون معرفی می کند. گاهی اوقات با مشاهده یک ساختمان به شکوه و زیبایی آن پی می برید و تمامی این موارد به سبب طراحی حرفه ای و اصولی است که برای آن انجام شده است. بسیار خوشحالیم که از طریق مجموعه بناباما می توانیم در کنار شما باشیم تا ساختمان های 5 طبقه خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

ما با اصول و قوانین طراحی نمای ساختمان در مناطق مختلف ایران به خوبی آشنا هستیم. همچنین با ترکیب خلاقیت و نوآوری با دانش و تجربه ای که سال های سال آن را به دست آورده ایم، قادریم بهترین و زیباترین طرح ها را به شما عزیزان ارائه دهیم. برای طراحی نمای ساختمان مسکونی 5 طبقه خود، با ما تماس بگیرید و اجازه دهید در این مسیر با شما همراه و هم قدم باشیم.

طراحی نمای ساختمان خود را به بناباما بسپارید

سخن پایانی

این روزها نه تنها ایمنی و امنیت ساختمان ها اهمیت بسیار زیادی دارد، بلکه نمای آن نیز بر روی ارزش ساختمان تاثیر گذار است. خوشبختانه با یک طراحی اصولی و دقیق، می توان هر دو این موارد یعنی استقامت و زیبایی را به ساختمان هدیه داد. ما امروز اطلاعات مختصر و مفیدی در زمینه طراحی نمای ساختمان مسکونی پنج طبقه و اصولی که باید در این زمینه رعایت کرد را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

امروزه در شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان، شاهد ساخت انواع ساختمان های پنج طبقه هستیم که از آن ها به عنوان یک بنای مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی استفاده می شود. نمای اصولی و زیبای چنین ساختمان هایی، باعث ایجاد یک بافت هماهنگ و جذاب برای شهری که در آن ساکن هستیم می شود. بنابراین در این زمینه دقت فراوانی نموده و طراحی نما برای ساختمان پنج طبقه خود را به یک تیم ماهر و با تجربه بسپارید.

سوالات متداول

چرا سبک مدرن برای طراحی نمای ساختمان پنج طبقه تا این حد محبوب است؟

سبک مدرن نه تنها سادگی و زیبایی بی نظیری دارد، بلکه اجرای آن در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه انجام می شود. این روزها بسیاری از مردم در سراسر جهان، از جزئیات و تزئینات زیاد در نمای خارجی ساختمان خود پرهیز می کنند؛ در عوض آن ها دوست دارند ساختمان آن ها در نهایت سادگی، زیبایی و هماهنگی بخش های مختلف آن با همدیگر ساخته شوند. به همین سبب است که نمای مدرن تا این میزان در تمام کشورهای جهان معروف و محبوب است.

بهترین مصالحی که برای طراحی نمای یک ساختمان پنج طبقه مورد استفاده قرار می گیرند کدامند؟

انتخاب متریال مناسب برای طراحی نمای بیرونی ساختمان 5 طبقه، به سبک آن بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به متداول ترین نوع این مصالح اشاره کنیم، بدون شک از سنگ طبیعی، آجر، سیمان، کامپوزیت، شیشه و… نام خواهیم برد.

سایر خدمات طراحی نما در بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید