طراحی نما

طراحی نمای ساختمان اداری

این روزها صاحبان کسب و کارها، اهمیت بسیار زیادی برای طراحی نمای ساختمان اداری خود قائل هستند. چرا که یک نمای اصولی و زیبا، بیانگر جایگاه، منزلت و همچنین ویژگی‌های صاحبان کسب و کارها است. با ما همراه باشید تا در مورد طراحی نمای مجتمع اداری، ویژگی‌ها، مصالح و هزینه آن نکاتی را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای ساختمان می گردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای ساختمان اداری

مدت زمان تخمینی مطالعه: 16 دقیقه

چرا طراحی نمای ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است؟

همان گونه که می‌دانید، ما در نگاه اول با نمای هر ساختمانی ارتباط برقرار می‌کنیم. نمای بیرونی بنا، اولین قدم برای آشنایی ما با ساختمان، نوع کاربری و فضای داخلی ساختمان است. این موضوع مانند طراحی نمای مجتمع مسکونی، در مورد نمای ساختمان‌ اداری کوچک و بزرگ نیز بسیار مهم است. شاید بگوییم ساختمان اداری، محلی برای کار کارمندان و رفت و آمد ارباب رجوع است؛ چه نیازی است به طراحی نمای آن توجه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم نمای ساختمان اداری مدرن، بر روی حس کارمندان و کسانی که به آن ‌جا مراجعه می‌کنند، بسیار تاثیر گذار است.

اگر طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه یا چند طبقه، تکراری و بدون هیچ حس و انرژی انجام شود، این پیام را به بیننده القا می‌کند که ما هیچ تفاوتی با سایر ساختمان‌های اداری که تاکنون به آن مراجعه کرده‌اید نداریم! اما یک نمای منحصر به فرد و خلاقانه، نشان دهنده خاص بودن اداره و کارمندان آن است. به خصوص این که کارمندان در یک ساختمان با نمای جذاب و خوش حس و حال، انرژی و توان بیشتری برای کار کردن دارند.

طراحی نمای ساختمان اداری
نمای ساختمان اداری

طراحی نمای ساختمان اداری مدرن

تجربه نشان دهنده آن است که کارمندان در یک ساختمان اداری با نمای داخلی و خارجی زیبا و اصولی، شور و اشتیاق بیشتری برای کار کردن دارند. آن‌ها به خوبی می‌توانند با فضای پیرامون خود ارتباط برقرار نموده و با تمام توان و انرژی خود به فعالیت مشغول شوند. این در حالی است که ساختمان‌های اداری قدیمی که نمای ‌داخلی و خارجی آن‌ها، طراحی خاصی ندارد، ممکن است حسی از دلمردگی و کسالت را در وجود کارمندان و حتی مشتریان ایجاد کند.

بنابراین اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و یا قرار است به تازگی یک ساختمان اداری تاسیس کنید، بر روی طراحی نمای مجتمع اداری خود، حساسیت بالایی به خرج دهید. یکی از بهترین گزینه های شما طراحی نمای ساختمان اداری مدرن است. شما باید طراحی این بخش از ساختمان خود را، به یک تیم قدرتمند و با تجربه بسپارید. تیمی که بتوانند با توجه به بودجه‌ای که شما برای این کار در نظر گرفته‌اید، یک طراحی حرفه‌ای، زیبا و اصولی را به شما تحویل دهند. طراحان ما در مجموعه بناباما، با افتخار در کنار شما هستند تا بتوانید یک نمای منحصر به فرد و عالی را برای مجتمع اداری خود طراحی کنید.

نمای ساختمان اداری مدرن
طراحی ساختمان اداری مدرن

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی نمای مجتمع اداری

برای این که بدانیم از چه طرح و نقشه‌ای برای نمای خارجی ساختمان اداری خود استفاده کنیم، باید ویژگی‌‌های یک نمای اصولی و مناسب را به خوبی بشناسیم. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای ساختمان اداری می‌گردید؟

1. خلاقیت در طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و یا چند طبقه

بسیاری از ساختمان‌های اداری که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، دارای طراحی نمای بسیار ساده و معمولی هستند. هر چند هنوز هم سادگی، به عنوان یک اصل مهم برای ساختمان‌های اداری به شمار می‌رود، اما رد پایی از خلاقیت نیز در طراحی نمای مجتمع اداری مشاهده می‌کنیم. خوشبختانه بسیاری از ساختمان‌های اداری که این روزها ساخته شده‌اند، از خلاقیت بی بهره نیستند. خلاقیت موجب می‌شود که مخاطبان بتوانند با ساختمان ارتباط برقرار نمایند. همچنین با یک نگاه ساده، به رویکرد حاکم بر ساختمان پی ببرند.

نمای ساختمان اداری یک طبقه
طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه

2. نمای ساختمان اداری، با هویت سازمان هماهنگی کاملی دارد

در طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه یا چند طبقه، هماهنگی آن با اصالت و هویت سازمان، اهمیت بسزایی دارد. ممکن است ما با مشاهده یک نمای آجری ساده، به سنتی بودن اداره پی ببریم. در حالی که یک نمای مدرن، نشان دهنده یک شرکت پویا و فعال است.

اهمیت هویت سازمانی در نما

3. در طراحی نمای مجتمع اداری، به معماری بومی توجه شده است

هر چند این روزها بسیاری از صاحبان کار و سرمایه، ترجیح می‌دهند طراحی نمای ساختمان اداری کوچک یا بزرگ، از سبک مدرن پیروی نماید؛ اما این موضوع دلیل نمی‌شود که به معماری بومی توجه نکنند. هر نوع معماری ناهمگون با بافت شهری، جلوه‌ای ناخوشایند در شهر و منطقه به وجود می‌آورد. طراحی نمای ساختمان اداری، در عین حال که خلاقانه و منحصر به فرد است، بلکه از معماری بومی نیز پیروی می‌کند. شاید بپرسید چگونه!؟ در پاسخ خواهیم گفت این موضوع به مهارت و تجربه طراحان نما و معماران بستگی فراوانی دارد.

4. در طراحی نمای ساختمان اداری، فرهنگ و سنت‌ها جای خود را دارند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که ممکن است از دید برخی از طراحان دور بماند، توجه به فرهنگ، اصالت و سنت‌های منطقه‌ای است که ساختمان اداری در آن بنا شده است. بدون شک زمانی که کارمندان یک ساختمان، نشانه‌هایی از هویت، فرهنگ و سنت‌های خود را در طراحی نمای آن مشاهده کنند، حسی از تعلق خاطر و اعتماد در وجود آن‌ها برقرار می‌شود. آن‌ها خود را با ساختمانی که در آن مشغول به کار هستند یکی می‌دانند و برای پیشبرد اهداف آن تلاش می‌کنند.

5. نورپردازی یکی از مهم‌ ترین ویژگی های یک نمای اداری اصولی است

در طراحی نمای مجتمع اداری، باید به نورپردازی توجه فراوانی نمود. سبکی که برای ساختمان انتخاب می‌شود و همچنین مصالحی که در آن به کار رفته است، نباید مانع از ورود نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان شوند. هیچ چیز به اندازه نور خورشید در طول روز، نمی‌تواند انرژی و حس زندگی را در وجود انسان تازه کند. همچنین بسیاری از صاحبان کسب و کارها، به نورپردازی بنای خود در شب نیز اهمیت می‌دهند. آن‌ها از طراحان می‌خواهند تا با استفاده از اصول نور پردازی در شب، جلوه‌ای با شکوه به ساختمان اداری آن ها در هنگام شب ببخشند.

تاثیر نورپردازی بر زیبایی نما

متداول‌ ترین مصالحی که در طراحی نمای مجتمع اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند

و اما به یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که نقش مهمی در طراحی نمای مجتمع اداری دارد می‌رسیم و آن چیزی نیست جز مصالح. مصالحی که برای طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و یا چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید به صورت کاملاً حرفه‌ای و اصولی انتخاب شوند. با ما همراه باشید تا برخی از این مصالح را به شما عزیزان معرفی کنیم:

طراحی نمای مجتمع اداری - بناباما
نمای مجتمع اداری

نمای شیشه‌ای

این روزها طراحی نمای ساختمان‌ اداری مدرن، با استفاده از مصالح شیشه انجام شده است. شیشه نقش مهمی در افزایش نور طبیعی ساختمان دارد. بنابراین اگر دوست دارید کارمندان اداره شما از انرژی و نور طبیعی خورشید برخوردار باشند، از نمای شیشه‌ای غافل نشوید.

نمای سنگی

سنگ یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که در طراحی نمای بسیاری از ساختمان‌های اداری به کار می‌رود. سنگ مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی دارد و با گذر زمان، زیبایی و جذابیت آن کم نمی‌شود. شاید به همین سبب است که به عنوان یکی از مصالح مورد علاقه کارفرمایان به شمار می‌رود. تراورتن و مرمریت، از جمله سنگ‌های محبوب و مرغوبی هستند که برای طراحی نمای ساختمان‌ اداری یک طبقه و یا چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌ها تنوع بالایی در طرح و رنگ خود دارند و استحکام بسیار خوبی برای بنا به وجود می‌آورند.

نمای آجری

بسیاری از اداره‌هایی که هویت و کارکرد آن‌ها سنتی است، از طراحی نمای آجری استفاده می کنند. آجر نمایانگر اصالت و فرهنگ ما ایرانیان است و این اصالت را برای ساختمان اداری نیز به ارمغان می‌آورد. این روزها بسیاری از ساختمان‌های اداری را مشاهده می‌کنیم که با آجر نسوز نما در رنگ‌های قرمز، ابلق و گلبهی طراحی شده‌اند و زیبایی بی نظیری دارند. آجر در برابر آتش سوزی و ضربه مقاومت بالایی دارد و استحکام ساختمان اداری را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

نمای جی آر سی

جی آر سی یکی از مصالحی است که این روزها برای طراحی نمای ساختمان اداری مدرن از آن استفاده می‌شود. جی آر سی نه تنها وزن بسیار سبکی دارد، بلکه در برابر آتش، سیل، زلزله و سایر تغییرات جوی نیز بسیار مقاوم است. این مصالح عالی و با کیفیت، قیمت مناسبی دارد و به سرعت می‌توان آن را در نمای خارجی ساختمان‌های اداری اجرا کرد. پوشش جی آر سی از نانو تشکیل شده است، بنابراین هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. همچنین تنوع بافت و رنگ آن بالاست و تمامی این موارد، جی آر سی را تبدیل به یکی از مصالح محبوب برای طراحی نمای ساختمان اداری نموده‌اند.

نمای کامپوزیت

 این روزها کامپوزیت جایگاه ویژه‌ای در طراحی نمای مجتمع اداری پیدا کرده است. نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، شاهد استفاده از کامپوزیت برای طراحی نمای ساختمان اداری هستیم. کامپوزیت دارای سطحی صاف و صیقلی است و شکل پذیری بالایی دارد. همچنین این مصالح ارزشمند، دارای مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و تغییرات جوی است. شما می‌توانید از کامپوزیت به عنوان یک عایق قدرتمند در برابر صوت و حرارت برای ساختمان اداری خود استفاده کنید. کامپوزیت ها نیز بسیار متنوع هستند و برای طراحی نمای مدرن ساختمان اداری، یک انتخاب عالی به شمار می‌روند.

نمای بتن اکسپوز

بتن اکسپوز در واقع یک نوع تایل از پیش ساخته است. این تایل‌ها در کارخانجات مخصوص آماده می شوند و سپس در طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بتن اکسپوزی سطحی کاملاً صاف و صیقلی دارد و در عین حال مقاومت آن در برابر تغییرات جوی بسیار بالاست. این روزها بسیاری از طراحان، برای اجرای سبک مدرن برای طراحی نمای مجتمع اداری، بتن اکسپوز را انتخاب می‌کنند.

هزینه طراحی نمای ساختمان اداری چقدر است؟

یکی از اولین سوالاتی که بسیاری از افراد در جلسات اول مشاوره با تیم طراحان بناباما می‌پرسند این است که هزینه طراحی نمای مجتمع اداری چقدر است؟ در پاسخ به این سوال، نمی توان به یک عدد و رقم ثابت اشاره کرد؛ چرا که این موضوع به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این پارامتر‌ها می‌توان به مساحت و ابعاد ساختمان، سبک نما، متریال هایی که قرار است برای طراحی آن به کار روند، پر کار بودن یا کم کار بودن نما و… اشاره نمود. به عنوان مثال نماهای سنتی و کلاسیک، دارای جزئیات بسیار زیادی هستند و بدون شک، قیمتی بیشتر از یک سبک مدرن و یا مینیمال دارند.

همچنین گاهی اوقات کارفرمایان دوست دارند از ترکیب چندین نوع مصالح برای طراحی نمای مجتمع اداری خود استفاده کنند که این موضوع نیز بر روی قیمت آن اثر گذار است. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و چند طبقه، با کارشناسان ما در مجموعه بناباما تماس حاصل فرمایید. همکاران ما بر اساس اطلاعاتی که از شما دریافت می‌کنند، برآورد دقیقی از هزینه‌ها آن در اختیار شما قرار خواهند داد.

سفارش طراحی نمای ساختمان اداری در بناباما

مهندسین و طراحان مجموعه بناباما، سال‌های بسیار زیادی است که در مسیر طراحی نما برای ساختمان‌های مختلف به حرکت مشغول هستند. جای بسی خوشحالی است که تیم ما، تا کنون از پس طراحی و اجرای نما برای پروژه‌های کوچک و بزرگ ساختمان برآمده است. بنابراین طراحی نمای ساختمان اداری، کاری نیست که از حیطه مهارت و تجربه ما خارج باشد. ما با انجام پروژه‌های مختلف، به تجارب ارزشمندی دست یافته‌ایم که بدون شک برای طراحی نما برای ساختمان های جدید، به ما کمک فراوانی خواهد نمود. بنابراین اگر شما عزیزان به دنبال یک تیم حرفه‌ای، ماهر و با تجربه در جهت طراحی نمای مجتمع اداری خود هستید، می‌توانید بر روی کمک ما و مهندسان ما در تیم بناباما حساب کنید.

طراحی نمای مجتمع اداری را به بناباما بسپارید

مراحل ثبت سفارش طراحی نمای ساختمان اداری کوچک و یا بزرگ در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
نمای ساختمان اداری کوچک

سخن پایانی

از همراهی شما عزیزان با ما تا انتهای این مقاله، بسیار سپاسگزاریم؛ ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با اهمیت طراحی نمای ساختمان اداری یک طبقه و چند طبقه آشنا کنیم. همچنین در بخشی‌هایی از مطلب خود، به ویژگی‌های یک نمای اصولی اشاره کردیم. علاوه بر این، بهترین مصالحی که می‌توانید برای طراحی نمای مجتمع اداری خود از آن استفاده کنید را به شما معرفی کردیم. در قسمتی از مقاله نیز به قیمت طراحی نما برای ساختمان‌های اداری پرداختیم و شما را با پارامترهای موثر بر آن، آشنا کردیم.

در نهایت باید بگوییم هرگز این نکته را فراموش نکنید که نمای یک ساختمان، اگر به صورت اصولی و دقیق طراحی شود، ارزش ساختمان شما را چندین و چند برابر افزایش خواهد داد. همچنین اگر دوست دارید کارمندان شما همواره با دلگرمی و انرژی فراوانی به کار و فعالیت مشغول باشند، از طراحی یک نمای زیبا و چشم نواز برای آن غافل نشوید. نه تنها کارمندان، بلکه مشتریانی که برای انجام کارهای خود به ساختمان اداری شما مراجعه می‌کنند نیز از دیدن نمای زیبای آن به وجود خواهند آمد. تمامی این موارد به صورت غیر مستقیم بر روی رونق کسب و کار شما تاثیر گذار خواهند بود.

سوالات متداول

در طراحی نمای ساختمان اداری، باید به چه مواردی دقت نمود؟

آن چه در طراحی یک نمای اصولی برای ساختمان‌های اداری مطرح می‌باشد، هماهنگی و هارمونی آن با محیط اطراف است. همچنین باید به المان‌هایی مانند پنجره‌ها، نورپردازی، مصالح و سبک نما توجه فراوانی نمود.

بهترین سبک برای طراحی نمای مجتمع اداری چیست؟

این روزها بسیاری از کسب و کارهای جدید، به سبک نمای ساختمان اداری مدرن و مینیمال علاقه فراوانی دارند. آن‌ها عقیده دارند زیبایی در سادگی است و بر همین اساس، طراحی نمای ساختمان خود را انجام می‌دهند. البته کسانی که به نماهای سنتی و قدیمی علاقه دارند، سبک کلاسیک و سنتی را برای نمای ساختمان اداری خود انتخاب می‌کنند. تمامی این سبک‌ها بسیار زیباست و انتخاب آن بستگی به سلیقه کارفرما و بافت شهر و منطقه مورد نظر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید