طراحی نما

طراحی نمای خوابگاه

خوابگاه‌ به مکانی گفته می شود که بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان و… در طول سال هایی که دور از شهر و خانه خود هستند، در آن زندگی می کنند. یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام ساخت چنین بنایی اهمیت پیدا می کند، طراحی نمای خوابگاه است. با ما همراه باشید تا در مورد مهمترین معیارها و بهترین مصالح نمای خوابگاه بیشتر برای شما بگوییم. همچنین فراموش نکنید که مهندسان و طراحان مجموعه بناباما، همواره آماده هستند تا در زمینه طراحی نمای خوابگاه دانشجویی، به شما کمک کنند.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای خوابگاه

مدت زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

اهمیت طراحی نمای خوابگاه دانشجویی

در برخی از شهرها و روستاهای کشورمان، امکانات کافی برای تحصیل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان وجود ندارد. آن ها مجبورند خانه و زندگی خود را ترک کرده و برای چند سال، در شهر دیگری به تحصیل و کسب علم مشغول باشند. این دوران در ساختمان هایی سپری می شود که ما آن ها را به نام خوابگاه می شناسیم. در ساخت و اجرای یک ساختمان، علاوه بر این که استقامت و دوام بنا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بلکه طراحی نمای خوابگاه دانشجویی نیز به همان اندازه مهم است.

دغدغه بسیاری از خانواده ها این است که فرزندان آن ها در طول اقامت خود در یک شهر دیگر، در یک خوابگاه مناسب، با امکانات کافی زندگی کنند. طراحی نمای ساختمان، به عنوان شخصیت نما مطرح شده و معرف آن چیزی است که درون آن می‌گذرد. بنابراین طراحی نمای خوابگاه نیز اهمیت زیادی دارد؛ چرا که با نگاه کردن به آن، می توان به فضای داخلی آن پی برد. اگر طراحی نما برای خوابگاه به صورت اصولی و دقیق انجام شده باشد، با مشاهده آن احساسی سرشار از اطمینان و آرامش درون مخاطب به وجود می آید. این احساس آرامش و اطمینان، همان چیزی است که دانشجویان، دانش آموزان و خانواده های آن‌ ها به دنبال آن هستند.

طراحی نمای خوابگاه
طراحی نمای خوابگاه دانشجویی

مهمترین معیارها در طراحی نمای خوابگاه

تجربه نشان دهنده آن است که نمای خوابگاه، به صورت غیر مستقیم بر روی عملکرد شخصی، اجتماعی و تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تاثیر می‌ گذارد. خوابگاه فضایی است که افراد زمان استراحت خود را در آن سپری می کنند و برای آغاز یک روز تحصیلی یا کاری جدید آماده می شوند. به همین علت است که برای طراحی نمای آن، باید دقت فراوانی به خرج داد و بهترین نما را برای آن طراحی نمود. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت مهمترین معیارهایی که در طراحی نما خوابگاه باید به آن توجه شود کدامند:

  • نمای خوابگاه باید احساسی سرشار از آرامش، اطمینان و انرژی مثبت را در وجود ساکنان برقرار کند.
  • در هنگام طراحی نمای بیرونی خوابگاه، باید به رعایت تناسبات و ترکیب بندی مطلوب توجه فراوانی نمود.
  • بسیاری از طراحان، علاوه بر پیروی از اصول طراحی، از قدرت خلاقیت خود نیز استفاده کرده و یک نما منحصر به فرد و زیبا برای خوابگاه طراحی می کنند. بنابراین استفاده از قدرت خلاقیت، جلوه زیبا و با شکوهی برای نمای خوابگاه به وجود می آورد.
  • در طراحی یک نما اصولی برای خوابگاه، باید به تمامی جزئیات توجه شود.
  • مصالحی که در طراحی و اجرای نما خوابگاه مورد استفاده قرار می گیرند، باید در برابر تمامی شرایط جوی، مقاومت و دوام بالایی داشته باشند.
  • نورپردازی، یکی دیگر از مهم ترین معیارهایی است که در طراحی نمای خوابگاه دانشجویی باید به آن توجه نمود. یک خوابگاه باید در طول روز از نور طبیعی خورشید برخوردار بوده و در هنگام شب نیز نورپردازی زیبایی داشته باشد.
  • در هنگام طراحی نما برای خوابگاه، باید به اصول بهینه سازی انرژی توجه فراوانی نمود. بدین منظور باید از مصالحی استفاده کرد که عایق قدرتمندی در برابر گرما، سرما و آلودگی صوتی هستند.
طراحی نمای خوابگاه دانشجویی در بناباما
نمای خوابگاه

بهترین مصالح برای طراحی نمای خوابگاه

در هنگام طراحی نما برای خوابگاه، آنچه بیش از پیش اهمیت دارد، انتخاب مصالح مناسب برای نما است. این مصالح باید به گونه ای انتخاب شوند که استحکام و دوام بالایی برای ساختمان به وجود آورند. یک ساختمان همواره در معرض تغییرات جوی مانند تابش نور خورشید، بارش باران، بارش برف، باد، طوفان و… قرار دارد. تنها چیزی که از آن در برابر تمامی این تغییرات جوی محافظت می کند، مصالحی است که برای طراحی و اجرای نمای آن به کار رفته است. بهترین مصالحی که برای اجرای نمای خوابگاه مورد استفاده قرار می گیرند شامل سنگ، آجر، سیمان، کامپوزیت، سرامیک، بتن و… هستند. این مصالح با توجه به سبک نما، سلیقه کارفرما و بودجه ای که برای پروژه اختصاص داده شده است انتخاب می شوند. چنین مصالحی علاوه بر استحکام بنای خوابگاه، زیبایی و جذابیت بی نظیری برای آن به ارمغان می آورند.

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

پارامترهای موثر بر قیمت طراحی نمای ساختمان

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در طراحی نمای هر ساختمانی مطرح می‌شود، قیمت آن است. بدون شک قیمت طراحی نمای هر ساختمانی، با توجه به متراژ بنا، نوع بنا و سبکی که برای آن انتخاب شده، متفاوت می‌باشد. بنابراین مواردی مانند سلیقه و بودجه کارفرما و همچنین قوانین و ضوابط شهرداری در تعیین قیمت آن موثر هستند. مصالحی که قرار است برای طراحی نما ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. همچنین سبک انتخاب شده برای نمای ساختمان، تاثیر مستقیمی در هزینه نهایی آن دارند. به عنوان مثال قیمت طراحی نمای رومی، بیشتر از نمای مدرن یا مینیمال است. زیرا در این سبک از بنا به جزئیات توجه بیشتری شده و زمان زیادی برای اجرای این سبک لازم است. همچنین هر چقدر متراژ یک بنا بیشتر باشد، قیمت طراحی نمای بیرونی آن نیز افزایش خواهد یافت. مهم‌ترین پارامترهای تاثیر گذار در قیمت طراحی نمای یک ساختمان عبارتند از:

  • سبک نمای ساختمان
  • مصالح و مواد اولیه مورد استفاده در طراحی نما
  • متراژ و ابعاد ساختمان
  • حق الزحمه طراحان، پیمانکاران و کارگران ساختمان

سفارش طراحی نمای خوابگاه در مجموعه بناباما

خوابگاه مکانی است که بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان برای مدت زمان مشخصی در آن زندگی می کنند. آن ها در این مکان به استراحت پرداخته و خود را برای یک روز تحصیلی یا کاری جدید آماده می کنند. پارامترهای مختلفی وجود دارند که چنین فضایی را تبدیل به یک مکان عالی برای ادامه زندگی می نمایند که یکی از آنها طراحی نمای خوابگاه دانشجویی است. ما در بدو ورود به خوابگاه، نمای آن را مشاهده می کنیم؛ اگر نتوانیم به خوبی با آن ارتباط برقرار کنیم، زندگی کردن در آن جا چندان خوشایند نخواهد بود. فراموش نکنید که تیم قدرتمند بناباما، با طراحان حرفه ای و برجسته خود، همواره در کنار شما هستند تا بهترین نما خوابگاه را طراحی نموده و از آن لذت ببرید. تنها کافی است با ما تماس بگیرید و طراحی بهترین نما برای خوابگاه خود را به تیم ما بسپارید.

طراحی نمای خوابگاه را به بناباما بسپارید

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
نمای مدرن خوابگاه

جمع بندی

یکی از مهم ترین مراحل ساخت هر بنایی، طراحی نمای خارجی آن است. این نمای ساختمان است که در همان نگاه اول، هویت و شخصیت ساختمان را به ما نشان می دهد. خوابگاه یکی از ساختمان هایی است که هر ساله، تعداد زیادی از انسان ها به آن مراجعه نموده و برای مدت زمان کوتاهی در آن ساکن می شوند. طراحی نما خوابگاه نیز مانند سایر ساختمان ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین باید در طراحی و اجرای آن نهایت دقت را به کار برد.

ما با ارائه این مقاله تلاش کردیم شما را با اهمیت طراحی نمای خوابگاه، معیارهای ضروری و مصالح مناسب برای آن آشنا کنیم.‌ فراموش نکنید که طراحی نما چنین ساختمانی، باید به صورت حرفه ای و اصولی انجام شود. بنابراین برای طراحی و اجرای آن، از یک تیم قدرتمند که سال هاست در این زمینه به کسب دانش و تجربه مشغول بوده اند کمک بگیرید. ما در مجموعه بناباما همواره آماده هستیم تا تمامی تجربیات خود را در اختیار شما عزیزان قرار داده و در این مسیر با شما همراهی کنیم.

قیمت طراحی نمای خوابگاه

پرسش های پرتکرار

قیمت طراحی نمای خوابگاه چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم پارامترهای مختلفی بر روی این موضوع موثر هستند که از جمله آنها می توان به قیمت مصالح، سبک نما، مساحت و ارتفاع بنا، دستمزد طراح، دستمزد کارگران، هزینه‌ حمل و نقل مصالح و… اشاره نمود.

نورپردازی یک خوابگاه تا چه میزان اهمیت دارد؟

بدون شک یکی از مهمترین مواردی که در طراحی نمای خوابگاه جزو اولویت های اول به شمار می رود، نورپردازی آن است. نمای خوابگاه باید به گونه ای طراحی شود که ما را از نور طبیعی روز محروم نکند. هیچ چیز به اندازه برخورداری از نور طبیعی روز نمی تواند روحیه شاداب و پر انرژی را برای انسان به ارمغان آورد. همچنین می توان قسمت بیرونی ساختمان را با نورهای مصنوعی و زیبا دیزاین نمود تا خوابگاه در هنگام شب نیز نمای باشکوه و زیبای خود را داشته باشد.

سایر خدمات طراحی نما در بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید