طراحی نما

طراحی نمای خانه سالمندان

خانه سالمندان، مکانی است که بسیاری از سالمندان دوران پیری خود را در آن سپری می کنند. بنابراین نمای بیرونی و درونی آن باید به بهترین شکل ممکن طراحی شود. در این مطلب قصد داریم در مورد اهمیت طراحی نمای خانه سالمندان و هدف از انجام آن، به نکات مهمی اشاره کنیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. فراموش نکنید که مجموعه بناباما با مهندسان و طراحان برجسته خویش، همواره در کنار شماست تا یک طراحی زیبا و منحصر به فرد برای نمای خانه سالمندان مورد نظر خود انجام داده و از زیبایی آن لذت ببرید. برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه طراحی نمای ساختمان همین حالا با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای خانه سالمندان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

مراحل ثبت سفارش طراحی نمای خانه سالمندان در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و علایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلیقه کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
طراحی نمای خانه سالمندان
نمای خانه سالمندان

اهمیت طراحی نمای خانه سالمندان

سالمندان، بخش مهمی از جمعیت هر کشور را تشکیل داده و برای تمام جوامع بشری، مانند یک دارایی با ارزش به شمار می روند. سالمندان مسیر چند ساله زندگی را پشت سر گذاشته اند و سرشار از تجربیات ناب و ارزشمند هستند. بنابراین مانند گنج گرانبهایی به شمار می روند که با حضور خود، زندگی ما را گرم و پر نور می کنند. با این وجود، برخی از خانواده ها به هر دلیلی تصمیم می گیرند که سالمند خود را به یک خانه سالمندان بفرستند.

این روزها بسیاری از سالمندان کشور ما و سایر کشورهای جهان، سایر روزهای عمر خود را در خانه سالمندان و در کنار هم سن های خود سپری می کنند. همه ما می دانیم که زندگی در خانه سالمندان، برای هیچ فرد سالمندی خوشایند نیست. انسان ها در دوران پیری دوست دارند در کنار کسانی زندگی کنند که با آن ها پیوند محبت قلبی دارند. اما گاهی اوقات، شرایط زندگی، اقتضای شرایط یا هر علت دیگری، خانواده سالمند را مجاب می کنند که سالمند خود را به سرای سالمندان ببرند. در هنگام مراجعه به چنین فضایی، اولین چیزی که توجه انسان را به خود جلب می کند، طراحی نمای خانه سالمندان است.

نمای چنین ساختمانی، نشان دهنده آن چیزی است که درون ساختمان می گذرد و به عنوان هویت بنا به شمار می رود. ما باید طراحی نما خانه سالمندان را به گونه ای انجام دهیم که سالمندان از همان بدو ورود، احساس تنهایی و غربت نکنند. خانه سالمندان باید احساسی سرشار از آرامش و امنیت را برای آنان به وجود آورد و نمای آن، نقش موثری در این زمینه دارد.

نمای بیرونی خانه سالمندان

هدف از طراحی نمای خانه سالمندان به شیوه اصولی چیست؟

این روزها بیش از هر زمانی دیگری می دانیم که نمای یک ساختمان، تا چه میزان می تواند بر روی احساسات افرادی که در بیرون یا درون ساختمان هستند تاثیر بگذارد. به سبب شرایط خاصی که سالمندان عزیز دارند، این اهمیت برای بناهایی مانند خانه سالمندان بیش از سایر ساختمان هاست. با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین اهداف طراحی نما برای خانه سالمندان اشاره کنیم.

نمونه طراحی نمای خانه سالمندان
  • جلوه ظاهری ساختمان:‌ تمامی انسان ها دوست دارند در ساختمانی زندگی کنند که ظاهر بیرونی و درونی زیبایی داشته باشد. یک نمای زیبا و استاندارد، آرامش خاطر و امنیت فراوانی برای ساکنین آن به ارمغان می آورد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: نما علاوه بر ایجاد زیبایی، مانند یک پوسته قدرتمند نیز عمل می کند. ساختمان هایی که یک نمای اصولی و استاندارد دارند، با هدر رفت انرژی مواجه نخواهند شد. نمای ساختمان علاوه بر عایق گرما و سرما، می تواند به عنوان یک عایق صوتی نیز عمل کرده و از وارد شدن صداهای آزار دهنده محیط بیرون به داخل ساختمان جلوگیری به عمل آورد.
  • اعتبار بخشیدن به ساختمان: تجربه نشان دهنده آن است که یک نمای اصولی و زیبا، اعتبار و ارزش ساختمان را بیش از پیش افزایش می دهد.
  • افزایش مقاومت و پایداری ساختمان: یک نمای اصولی برای خانه سالمندان، این بنا را در برابر تمامی شرایط جوی مقاوم می کند. زلزله، سیل، تابش نور شدید خورشید، بارش باران و برف و… همگی از جمله عواملی هستند که ممکن است در طول زمان آسیب های فراوانی به ساختمان وارد نمایند.

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

سفارش طراحی نمای خانه سالمندان در مجموعه بناباما

به شدت معتقدیم که تمامی سالمندان، باید این دوران حساس و مهم زندگی خود را ، در بهترین مکان و در آرامش کامل زندگی کنند.‌ هر چند هرگز پیشنهاد نمی کنیم که سالمندان به دور از خانواده و در سرای سالمندان زندگی کنند، اما گاهی اوقات شرایطی در زندگی به وجود می آید که خانواده علی رغم میل خود مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی می شوند. شاید ما نتوانیم جلوی این تصمیم را بگیریم، اما می توانیم یک فضای آرامش بخش و دلچسب در خانه سالمندان برای ادامه زندگی آنها مهیا کنیم.

مهندسان و طراحان ما در مجموعه بناباما، همواره آماده هستند تا برای طراحی نمای خانه سالمندان به شما کمک کنند. ما تمام دانش، تخصص و تجربیاتی که در طول سال هایی طولانی به دست آورده ایم را به کار می بریم تا بتوانیم یک نما زیبا، اصولی و مناسب برای خانه سالمندان مورد نظر شما طراحی کنیم. خوشحال می شویم اگر با ما تماس گرفته و اجازه دهید در این مسیر شما را همراهی کنیم.

طراحی نمای خانه سالمندان را به بناباما بسپارید

کلام آخر

بدون شک حق هر سالمندی است که دوران پیری خود را در یک مکان امن و سرشار از آرامش سپری کند. خانه سالمندان مکانی است که این روزها بسیاری از سالمندان، روزها و شب های خود را در آن زندگی می کنند.‌ طراحی یک نما زیبا و اصولی، موجب می شود که احساس خوشایندی در وجود سالمندان برقرار شده و با آرامش بیشتری در آن، به ادامه زندگی مشغول شوند. ما با ارائه این مطالب تلاش کردیم شما را با اهمیت طراحی نمای خانه سالمندان و هدف از طراحی و اجرای آن، آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطالب، تصمیم درستی برای طراحی بهترین نما برای خانه سالمندان خود بگیرید و آن را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید.

معماری خانه سالمندان

سوالات متداول

در طراحی نمای خانه سالمندان، نور پردازی تا چه میزان اهمیت دارد؟

سالمندان در این دوران از زندگی خود، بیش از هر زمان دیگری دوست دارند در فضایی پر نور و دلباز زندگی کنند. بنابراین طراحی نمای چنین فضایی باید به گونه ای انجام شود که سالمندان بتوانند در طول روز از نور طبیعی خورشید برخوردار باشند. همچنین در هنگام شب نیز می توان با نورهای مصنوعی و ملایم، جلوه بسیار خوبی برای نمای خانه سالمندان به وجود آورید.

کاربردی ترین مصالح برای طراحی و اجرای نمای خانه سالمندان کدامند؟

مصالح بسیار زیادی وجود دارند که به عنوان یک انتخاب مناسب برای طراحی نما خانه سالمندان به شمار می روند. از جمله این مصالح می توان به سنگ های طبیعی، آجر، کامپوزیت، چوب، شیشه، سرامیک، سیمان و… اشاره نمود. معمولاً مصالحی که برای طراحی و اجرای چنین نمایی به کار می روند، بر اساس سبک بنا و شرایطی محیطی منطقه انتخاب می شوند.

سایر خدمات طراحی نما در بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید