طراحی نما

طراحی نمای ترمینال

با افزایش جمعیت و گسترش شهرها و روستاها، سیستم حمل و نقل زمینی نیز با پیشرفت های فراوانی مواجه شد. ترمینال یکی از مهم ترین فضاهایی است که در این سیستم نقش بسیار مهمی ایفا می کند. به طبع طراحی نمای ترمینال نیز برای تمامی جوامع شهری اهمیت بسزایی دارد. با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی ها و مهم ترین نکات طراحی نمای ترمینال مسافربری به نکات مهمی اشاره کنیم. همچنین شما می‌توانید طراحی بهترین نما برای ترمینال خود را به مهندسان و طراحان تیم بناباما بسپارید و از کیفیت نهایی کار بی نهایت لذت ببرید.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای ترمینال

مدت زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

نمای مدرن ترمینال

چرا طراحی نمای ترمینال اهمیت زیادی دارد؟

ترمینال یکی از مکان‌هایی است که بسیاری از ما انسان‌ها در طول زندگی خود، بارها و بارها به آن مراجعه کرده‌ایم. ترمینال اولین مکانی است که با وارد شدن به یک شهر جدید با آن مواجه می‌شویم. در واقع ترمینال معرف شهری است که به آن سفر کرده‌ایم؛ به همین سبب است که طراحی نمای ترمینال مسافربری برای بسیاری از جوامع شهری، بیش از پیش اهمیت دارد. اگر طراحی نما برای ترمینال به شیوه ‌ای اصولی و چشم نواز انجام شده باشد، با وارد شدن به آن شهر احساس غربت و دلتنگی نخواهیم کرد.

در واقع طراحی نمای بیرونی ترمینال باید به گونه ای انجام شود که احساس خوشایندی سرشار از آرامش و شادی برای مسافران به ارمغان آورد.‌ گاهی اوقات تا مدت ها نمای ترمینال شهری که به آن سفر کرده ایم، در ذهن ما می ماند. پس چه چیزی بهتر از این که چنین نمایی، به زیباترین حالت ممکن طراحی شده باشد و تجربه خوشایندی را برای ما رقم بزند؟

طراحی نمای ترمینال
نمای ترمینال

7 نکته مهم در زمینه طراحی نمای ترمینال مسافربری

ترمینال‌ها فضای بزرگ و بسیار وسیعی هستند. بنابراین اجرای چنین پروژه ای نیاز به یک تیم متخصص و حرفه ای دارد. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که متخصصان و طراحان حرفه ای، از چه پارامترهایی برای طراحی یک نمای زیبا و چشم نواز برای ترمینال استفاده می کنند.

  1. سبک و مصالحی که برای نمای ترمینال مورد استفاده قرار می گیرند، باید با بافت فرهنگی، تاریخی و سنتی منطقه همخوانی داشته باشند.
  2. مصالحی که برای طراحی نمای بیرونی ترمینال انتخاب می شوند، باید در برابر شرایط مختلف جوی دوام و استقامت بالایی داشته باشند.
  3. فضاهای داخلی ترمینال باید به گونه ای طراحی شود که مسافران در هنگام ورود و خروج به ترمینال، با سردرگمی مواجه نشوند.
  4. بدون شک نمی توان از هر نوع مصالح و سبکی برای طراحی نمای یک ساختمان استفاده کرد. این موضوع شامل حال نمای ترمینال نیز می شود. بنابراین تمامی معماران و طراحان باید بر اساس قوانین شهرداری اقدام به طراحی و اجرای نمای مورد نظر خود نمایند.
  5. علاوه بر اصولی که برای مقاوم سازی نمای ترمینال به کار می روند، باید به زیبایی ظاهری و جلوه های بصری آن هم توجه فراوانی نمود.
  6. نور پردازی در طراحی نمای ترمینال، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چنین بنایی باید در طول روز از نور طبیعی خورشید برخوردار باشد. همچنین در هنگام شب، از نور پردازی های متنوع و زیبایی برای آن استفاده شود. این موضوع جلوه و شکوه ترمینال را در هنگام شب بیش از پیش افزایش خواهد داد.
  7. سبکی که برای نمای ترمینال انتخاب می شود، باید بر اساس نظر کارفرما و بافت منطقه باشد. بهترین سبک برای چنین بنایی، سبک مدرن، مینیمال، نئوکلاسیک و… است.

کاهش هزینه های اجرا و طراحی به صرفه و اقتصادی شاسی کشی نما

طراحی نمای بیرونی ترمینال اصولی و استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

یک نمای اصولی و استاندارد برای ترمینال، با توجه به اصول و قواعد خاصی ساخته شده است. در چنین بنایی به دو موضوع توجه اساسی شده و آن دو موضوع عبارتند از:

  1. بهینه سازی کاربردی و عملکردهای روزمره ترمینال
  2. جنبه های زیبایی شناسانه ترمینال مسافربری

در واقع ساختمانی که به عنوان ترمینال در نظر گرفته می شود، باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که تمامی بخش های آن با هماهنگی کامل با یکدیگر قرار داشته باشند. یک مسافر هرگز نباید با وارد شدن به داخل این فضا، دچار سردرگمی و دلهره شود. طراحی این فضا باید به گونه ای انجام شده باشد که مسافران بتوانند به سرعت به هدفی که به قصد آن وارد ترمینال شده اند دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن، نمای خارجی و داخلی ترمینال، باید به قدری زیبا و چشم نواز باشد که احساس بسیار خوبی در وجود مسافران قرار نماید. ما با مشاهده یک ترمینال که با اصول و استانداردهای خاص خود طراحی شده است، هماهنگی، زیبایی و ترکیب مناسب اجزای میان آن را به خوبی مشاهده می کنیم.

طراحی نمای ترمینال مسافربری
نمای ترمینال مسافربری

پارامترهای موثر بر قیمت طراحی نمای ترمینال

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در طراحی نمای ساختمان مطرح می‌شود، قیمت آن است. بدون شک قیمت طراحی نمای هر ساختمانی، با توجه به متراژ بنا، نوع بنا و سبکی که برای آن انتخاب شده، متفاوت می‌باشد. بنابراین مواردی مانند سلیقه و بودجه کارفرما و همچنین قوانین و ضوابط شهرداری در تعیین قیمت آن موثر هستند. مصالحی که قرار است برای طراحی نما ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. مهم‌ترین پارامترهای تاثیر گذار در قیمت طراحی نمای یک ساختمان عبارتند از:

  • سبک نمای ساختمان
  • مصالح و مواد اولیه مورد استفاده در طراحی نما
  • متراژ و ابعاد ساختمان
  • حق الزحمه طراحان، پیمانکاران و کارگران ساختمان

سفارش طراحی نمای ترمینال در بناباما

از آن جایی که ترمینال های مسافربری از جمله مهم ترین فضاهای هر شهری هستند، بنابراین طراحی آن ها بسیار تا بسیار مهم است. یک مسافر اگر از همان بدو ورود به یک شهر، با یک فضای زیبا و دلنشین مواجه شود، به راحتی با شهری که به آن سفر کرده ارتباط برقرار می کند. پس طراحی نمای بیرونی ترمینال، بیش از آن چه که فکر می کنیم مهم است. خوشبختانه مهندسان و طراحان ما در مجموعه بناباما، دانش و تجربه بالایی در زمینه طراحی انواع نمای ترمینال دارند. آن ها با بررسی هویت منطقه، شرایط آب و هوایی شهر مورد نظر و سایر اصولی که در این زمینه وجود دارد، بهترین طرح ها را برای ترمینال ارائه می نمایند. پس همین الان با ما تماس بگیرید و اولین قدم ها را برای طراحی یک نمای زیبا، چشم نواز و خاطره انگیز برای ترمینال خود بردارید.

طراحی نمای ترمینال را به بناباما بسپارید

سخن پایانی

ترمینال جزو آن دسته از فضاهای شهری است که روزانه هزاران نفر به آن رفت و آمد دارند. به خصوص در حال حاضر که با افزایش روز افزون جمعیت مواجه هستیم، جوامع شهری بیش از پیش بر طراحی نمای ترمینال مسافربری به صورت اصولی و کاربردی تاکید می ورزند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم ترین نکات و ویژگی های طراحی یک نمای دقیق و کامل برای ترمینال آشنا کنیم. فراموش نکنید که برای طراحی و اجرای یک نمای مدرن و زیبا برای ترمینال خود، همواره می توانید بر روی دانش و تجربه متخصصان ما در تیم بناباما حساب کنید.

طراحی نمای بیرونی ترمینال

سوالات متداول

هزینه طراحی نمای ترمینال چقدر است؟

به دلیل نوسانات فراوانی که در اقتصاد کشورمان وجود دارد، نمی توان یک قیمت دقیق برای طراحی چنین نمایی ارائه داد.‌ در واقع پارامترهای مختلفی وجود دارند که بر روی این موضوع تاثیر گذار هستند و از جمله آن ها می توان به مساحت ترمینال، ارتفاع آن، سبک نما، جزئیات نما و مصالحی که باید برای طراحی آن به کار روند اشاره نمود.

بهترین سبک برای طراحی نمای ترمینال چه سبکی است؟

هر چند تمامی سبک ها زیبایی خاص خود را دارند، اما سبک مدرن یک انتخاب بسیار عالی برای نمای خارجی ترمینال به شمار می رود. در این سبک بیش از هر چیز به سادگی، انسجام، خوانایی و جذابیت های بصری تاکید شده است. به همین دلیل سبک مدرن، همواره انتخاب اول بسیاری از کارفرمایان و طراحان برای نمای ترمینال به شمار می رود.

سایر خدمات طراحی نما در بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید