طراحی نما

طراحی نمای بتنی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی طراحی نمای بتنی، علت محبوبیت، موارد استفاده و هزینه نمای بتنی ساختمان میپردازیم. در ادامه به بررسی طراحی نمای بتن اکسپوز میپردازیم و مزایا، ویژگی ها و انواع آن را معرفی میکنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای ساختمان خود میگردید، همین حالا با کارشناسان بناباما تماس بگیرید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود.

طراحی نمای بتنی
طراحی نمای بتنی

بتن یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که انسان‌ها برای ساخت بسیاری از بناهای خود از آن استفاده می‌کردند و این روند همچنان ادامه دارد. بدون شک بتن باعث ایجاد مقاومت و پایداری برای ساختمان‌ها می‌شود. با استفاده از بتن، بناها از آسیب حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و… در امان می‌مانند. بتن در ابتدا برای ساخت قسمت‌هایی از بنا مانند فونداسیون، دیوار، ستون، تیرها و اسلب کف استفاده می‌شد. در حال حاضر علاوه بر موارد ذکر شده، از بتن برای طراحی نمای بتنی ساختمان‌ها نیز بهره گرفته می‌شود. تغییراتی که در سبک معماری مدرن به وجود آمده، باعث شده است که بتن در قسمت نما نیز جایگاه خاص خود را پیدا کند. گروه مهندسین بناباما، طراح و مجری انواع نماهای بتنی در ایران هستند و زیباترین طرح‌های بتنی را برای بنای شما به ارمغان می‌آورند.

مشاوره با تیم مهندسین بناباما

مشاوره رایگان در زمینه طراحی نمای بتنی ساختمان

مدت زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

چرا نمای بتنی ساختمان این قدر محبوب است؟

بتن متریالی است که اگر آن را درون هر قالبی بریزید، شکل قالب را به خود می‌گیرد و همین خاصیت شکل پذیری بالا، باعث محبوبیت آن در میان معماران شده است. دسترسی به مواد اولیه بتن بسیار آسان است و قیمت آن نسبت به سایر مصالحی که برای نمای ساختمان استفاده می‌شوند مناسب است. ترکیبات بتن شامل سیمان، آب و سنگدانه است و همین ترکیبات اندک، استحکام ساختمان و نمای آن را تا حدود بسیار زیادی افزایش می‌دهد. همچنین بتن دارای یک سطح کاملاً صاف و صیقلی است و زیبایی بی نظیری برای نمای ساختمان به ارمغان می‌آورد. حتی تغییرات جوی مانند تابش نور خورشید، بارش باران و برف و گذر زمان نیز نمی‌توانند بر روی زیبایی آن تاثیر بگذارند.

موارد استفاده از نمای بتنی ساختمان

نمای بتن ساختمان، به سبب استقامت و زیبایی بی نظیر خویش، در بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز بناها و ساختمان‌های مختلف کاربرد دارد. همچنان با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان از بتن نما برای طراحی آن استفاده نمود، اشاره کنیم:

  1. طراحی نمای بتنی در قسمت‌های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این موضوع به سبب سطح صیقلی و زیبای آن است.
  2. نمای بتنی در ساخت استخر و حوض‌های آب نیز کاربرد فراوانی دارد؛ زیرا به سبب عدم وجود تخلخل و حفره هوا، رطوبت را به خود جذب نمی‌کند.
  3. نمای بتنی برای ساخت کفپوش پیاده روها کاربرد فراوانی دارد و این موضوع به سبب قیمت مناسب آن در قیاس با سایر مصالح است.
  4. این روزها برای محوطه سازی در فضاهای سبز مانند پارک و باغ، از بتن‌ نما استفاده‌های فراوانی می‌نمایند.
طراحی نمای بتنی ساختمان
نمای بتنی ساختمان

هزینه طراحی نمای بتنی ساختمان

هزینه طراحی نمای بتنی ساختمان ارتباط مستقیم با عوامل زیر دارد:

  • مساحت سطح مورد نظر جهت طراحی
  • شرایط جغرافیایی و اقلیمی محل
  • تعداد طبقات

با توجه به هر کدام از موارد اشاره شده و همچنین بودجه و سلیقه کارفرما می توانیم طرح های متفاوتی را پیشنهاد دهیم. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم ثبات قیمت ها و با توجه به اینکه بخش عمده هزینه ها در تهیه مصالح و اجرا آن می باشد، ما به شما طرح هایی را پیشنهاد می دهیم که از هر نظر اقتصادی و بهینه باشند.

نمای بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز که به نام بتن‌نما نیز شناخته شده است، دارای سطحی صاف و یکدست بوده و برای طراحی نمای ساختمان از آن استفاده می‌شود. نمای بتنی اکسپوز، به صورت پیش ساخته در کارخانجات آماده شده و سپس برای طراحی قسمت‌های مختلف نما به کار می‌رود. این پنل‌ها معمولاً در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.

بتن نما مانند سنگ‌‌های مصنوعی دارای سطحی صاف و یکپارچه است و در هنگام اجرا، نیازی نیست که پوشش دیگری بر روی آن اجرا شود. بتن اکسپوز به تمامی معماران و طراحان اجازه می‌دهد که به راحتی، طرح‌های مورد نظر خویش را در نمای خارجی ساختمان پیاده کنند. همچنین قابلیت رنگ آمیزی بتن اکسپوز، مقوله‌ای است که بیش از پیش توجه معماران و کارفرمایان را به خود اختصاص داده است. سه فاکتور مهمی که باعث شده از بتن اکسپوز برای طراحی نمای ساختمان‌های بزرگ استفاده شود عبارتند از:

  1. سرعت اجرای بالای بتن اکسپوز
  2. هزینه مناسب آن در قیاس با سایر متریال‌های طراحی نما
  3. زیبایی و جلوه بی نظیر
طراحی نمای بتن اکسپوز
نمای بتن اکسپوز

مزایای استفاده از نمای بتن اکسپوز

بدون شک بتن اکسپوز، دارای مزایای بسیار زیادی است و اگر غیر از این بود، تا این میزان در میان معماران و طراحان محبوبیت نداشت. در این قسمت شما عزیزان را با برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی نمای ساختمان با بتن اکسپوز آشنا می‌کنیم:

  1. مواد اولیه بتن اکسپوز، با بتن معمولی یکی است؛ بنابراین علاوه بر دوام و استقامت، طول عمر بسیار بالایی نیز دارد.
  2. شکل ظاهری و شیوه قالب‌گذاری بتن اکسپوز، وزن بسیار سبکی را برای آن به ارمغان می آورد.
  3. طراحی نمای بتن ساختمان، در تمام طول سال امکان پذیر است؛ زیرا شرایط آب و هوایی و تغییرات جوی بر روی آن تاثیر نمی‌گذارد.
  4. سرعت اجرای طراحی نمای بتن اکسپوز بسیار بالاست. زیرا این بتن‌ها از پیش ساخته هستند. در نتیجه چیدمان آن‌ها را میتوانیم در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.
  5. معماران و طراحان نمای ساختمان، می‌توانند بتن اکسپوز را با ملات‌های چسبنده، چسب و… بر روی محل مورد نظر اجرا نمایند.
مشاوره با تیم مهندسین بناباما

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی نمای ساختمان خود می‌گردید؟

مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی نمای بتن اکسپوز چیست؟

معماران، بتن اکسپوز را به سبب ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، برای اجرای بسیاری از پروژه‌های عظیم ساختمانی انتخاب می‌نمایند؛ این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • نمای بتنی اکسپوز با مصالحی مانند چوب، شیشه و… ترکیب شده و جلو‌ه‌ای منحصر به فرد برای نمای ساختمان به وجود می‌آورد.
  • نمای بتن ساختمان را می‌توان به دو شیوه از پیش‌ساخته و اجرا در محل، تهیه نمود و از آن برای طراحی نما استفاده کرد.
  • در طراحی نمای بتن هیچ‌گونه نیازی به تزئینات اضافه در نما وجود ندارد، زیرا بتن اکسپوز همواره جلوه و زیبایی خاص خود را دارد.
  • هزینه نصب و اجرای نمای بتنی اکسپوز بسیار مناسب است و بهترین انتخاب برای پروژه‌های بزرگ ساختمانی به شمار می‌رود.
  • امکان رنگ آمیزی نمای بتنی برای افزایش جلوه و شکوه نمای ساختمان وجود دارد.
نمای بتن اکسپوز
نمای بتن اکسپوز ساختمان

انواع بتن اکسپوز بر مبنای شیوه تهیه

نمای بتنی اکسپوز به دو شیوه تهیه می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای پروژه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این قسمت برای آشنایی شما عزیزان، به انواع طراحی نمای بتن اکسپوز بر اساس شیوه تهیه آن‌ها، اشاره کوتاهی می‌کنیم:

بتن اکسپوز پیش ساخته

بتن اکسپوز پیش ساخته (همان گونه که از نام آن پیداست) را به صورت کاملاً آماده و در کارخانجات مخصوص طراحی و تولید می‌کنند. پس از ترکیب مواد اولیه با همدیگر، بتن‌ها را در قالب‌های مخصوص میریزیم و آن‌ها را در ابعاد و اندازه مشخص تولید می‌کنیم. برای این که در طراحی نما بتنی به بهترین شکل ممکن از این نوع بتن ها استفاده کنیم، باید به موارد زیر دقت کنیم:

  • بلوک‌ها را به شیوه‌ای صحیح تراز نموده و شاقول گذاری کنید.
  • تا حد امکان از پنل‌های بتنی که دارای ترک و یا شکستگی هستند، استفاده نکنید.
  • از مواد با کیفیت برای چسباندن پنل‌های بتن اکسپوز استفاده کنید.
  • با توجه به حجم و اندازه‌ای که بتن‌های اکسپوز پیش ساخته دارند، روش مناسبی را برای نصب و اجرای آن‌ها به کار ببرید.

بتن اکسپوز اجرا در محل پروژه

نوع دیگری از بتن‌های اکسپوز وجود دارند که آن‌ها را در محل اجرای پروژه‌‌های بزرگ مانند ساختمان‌ها و پل‌ها، طراحی و تولید می‌نمایند. در واقع برای اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ، استفاده از بتن‌های پیش ساخته، هزینه بالایی به همراه دارد. بنابراین بهترین انتخاب این است که طراحی نمای بتنی اکسپوز را در محل تولید و اجرا نمایند. در هنگام آماده سازی بتن‌های اکسپوز در محل، به نکات زیر توجه نمایید:

  • قالب‌های بتنی را به صورت کاملاً استاندارد درزبندی کنید.
  • با بهره‌گیری از بولت و رامکا، اقدام به مهار قالب‌های بتنی اکسپوز نمایید.
  • در هنگام تولید و اجرای این قالب‌ها، از روان کننده‌ها و افزودنی‌های متراکم کننده استفاده کنید.
  • به تراز بودن قالب‌های بتنی در طراحی نما توجه فراوانی نمایید.
  • برای این که حباب‌های هوا از قالب بتن اکسپوز خارج شوند، عملیات ویبره را انجام دهید.

طراحی نمای بتنی توسط تیم مهندسین بناباما

تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده طراحی نما ساختمان شما می باشد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم ثبت سفارش را تکمیل کنید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. همچنین میتوانید برای مشاوره رایگان و دریافت نمونه کارها با ما در ارتباط باشید.

طراحی نمای بتنی ساختمان در بناباما

مراحل ثبت سفارش طراحی نما در بناباما

  • مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان طراحی
  • ارسال موقعیت مکانی و تصاویر (در صورت نیاز) از سوی کارفرما
  • بازدید میدانی رایگان از محل پروژه و برداشت وضع موجود
  • ارائه طرح و پیشنهادات اولیه به کارفرما و کسب نظرات و سلایق ایشان
  • عقد قرارداد با کارفرما
  • برداشت دقیق ساختمان موجود توسط نقشه بردار مجرب
  • طراحی اولیه پوسته نما
  • اخذ تاییدیه اولیه کارفرما
  • طراحی سه طرح پیشنهادی به کارفرما براساس طرح اولیه و سلایق کارفرما و انتخاب طرح نهایی کارفرما
  • طراحی نهایی نما به همراه ارائه کلیه نقشه های دوبعدی، سه بعدی و جزئیات اجرایی نما
  • بازدید رایگان جهت مشاوره در حین اجرا نما
مشاوره با تیم مهندسین بناباما

طراحی نمای بتنی ساختمان خود را به بناباما بسپارید

سخن پایانی

از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید، از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم. ما در این مقاله تلاش کردیم در مورد طراحی نمای بتنی، موارد استفاده از آن، مزایا و ویژگی‌های طراحی نمای اکسپوز، مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بدون اغراق هیچ ماده مصنوعی مانند بتن بر روی کره زمین پیدا نمی‌شود که تا این اندازه برای ساخت و ساز و طراحی نمای ساختمان مناسب باشد. مواد اولیه بتن نه تنها در همه جای دنیا یافت می‌شود، بلکه می‌توان شکل و فرم دلخواه را برای آن به وجود آورد. علاوه بر تمامی این موارد، بتن در برابر بسیاری از شرایط جوی و آب و هوایی، مقاومت بی نظیری از خود نشان می‌دهد. تمامی این موارد باعث شده‌اند که این روزها بتن، جایگاه ویژه‌ای حتی در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها پیدا کند.

پرسش و پاسخ‌های متداول در مورد طراحی نمای بتنی

قیمت طراحی نمای بتنی ساختمان چقدر است؟

به طور کلی عوامل مختلفی هستند که بر روی قیمت نمای بتنی تاثیر گذار می‌باشند؛ از جمله این عوامل می‌توان به مساحت ساختمان، نوع بتن، کیفیت اجرا، سبک طراحی نمای ساختمان و… اشاره کرد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق طراحی نمای بتنی، با کارشناسان تیم بناباما تماس حاصل فرموده و اطلاعات کامل را دریافت نمایید.

بتن اکسپوز به چه شیوه‌ای تولید می‌شود؟

به طور کلی بتن اکسپوز را می‌توان به دو روش پنل‌های پیش ساخته و همچنین اجرا در محل پروژه تولید نمود.

مواد اصلی تشکیل دهنده بتن اکسپوز چه چیزهایی هستند؟

مواد اولیه بتن اکسپوز و بتن معمولی یکی است و تنها تفاوتی که میان آن‌ها وجود دارد، مواد افزودنی و پر کننده‌ای است که به بتن اکسپوز اضافه می‌شود. این مواد افزودنی، باعث ایجاد سطحی صاف و صیقلی برای بتن شده و در نهایت زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

سایر خدمات پیشنهادی بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید