دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که وارد یک کافی شاپ شده باشید و مجذوب طراحی داخلی آن شوید؟ این‌طور مواقع شما حتی اگر از نوشیدنی خود راضی نباشید به دلیل طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ که به شکلی بی‌نظیر انجام شده است، بارها این مکان را برای گذراندن وقت خود انتخاب می‌کنید. اما چه چیزی باعث می‌شود تا یک کافی شاپ دارای دکوراسیون داخلی بی‌نظیر باشد؟ در این مقاله به معرفی تمامی اطلاعات در مورد طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ می پردازیم. پس با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی دکوراسیون کافه خود هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید. طراحان بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده ارائه خدمات طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ می باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون کافی شاپ

مشاوره رایگان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ بر روی رفتار مشتریان

نحوه طراحی داخلی کافی‌ شاپ برای جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به مراجعه مجدد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انتخاب طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ همچنین بر زمان چرخش میز تاثیر می‌گذارد. بنابراین قبل از نهایی کردن یک طرح ساده تصمیم بگیرید که دقیقا از فضای کافی شاپ خود چه انتظاری دارید؟ به طور خلاصه میتوان بیان کرد که رنگ‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ استفاده می‌کنید، چراغ‌هایی که بر روی دیوارها و سقف نصب می‌کنید، موسیقی‌ای که پخش می‌کنید، بوی فضای کافه‌تان و مبلمانی که در آن قرار می‌دهید، حال و هوای ماندن در کافه و یا رفتن را در مشتریان ایجاد می‌کند.

اگر در مبلمان کافه از صندلی‌های بی‌کیفیت و نامناسب استفاده کنید و یا رنگ‌های تکانشی بیشتری مانند قرمز یا زرد را بر دیوار و یا سقف کافه بزنید، مشتریان را وادار می‌کنید تا سریعا سفارش خود را داده و یا بدون دادن سفارش کافه را ترک کنند و یا اصلا وارد کافه نشوند، زیرا به هیچ عنوان فضایی آرام بخش را برای آن‌ها نساخته‌اید.

این کار شما را یک قدم به از دست دادن مشتری و ورشکست شدن نزدیکتر می‌کند.  از سوی دیگر، رنگ‌های پاستیلی، موسیقی آرامش‌بخش، مبلمان چوبی یا صندلی‌های راحت، مشتریان را ترغیب می‌کند که برای مدت طولانی‌تری در کافی شاپ شما بمانند. این همان محیطی است که اکثر کافی شاپ‌داران به آن تمایل دارند. ایده‌های طراحی داخلی کافی شاپ باید با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد. در ادامه به عوامل مختلفی می‌پردازیم که بر نحوه طراحی فضای داخلی کافه شما تاثیر می‌گذارند.

طراحی داخلی کافی شاپ - بناباما
طراحی داخلی کافی شاپ

3 عامل موثر در طراحی داخلی کافی شاپ

اگر قصد دارید یک طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ عالی را برای خود داشته باشید، نیاز است تا با عوامل موثر در طراحی دکوراسیون کافه آشنا باشید. در این قسمت به این موارد می‌پردازیم.

1- مفهوم یا کانسپت کافه شما

اولین چیزی که باید قبل از طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود در نظر بگیرید مفهوم کافه شما است. می‌خواهید تاسیس کننده چه نوع کافه‌ای باشید، قیمت‌ها چگونه باشد، چه نوع قهوه‌ای می‌خواهید سرو کنید، آیا قرار است یک کافه با فضایی دوستانه داشته باشید، آیا قرار است یک کافه تجاری با طراحی بیزینسی داشته باشید، می‌خواهید یک کافه در نزدیکی پردیس دانشگاه باشید؟ یا یک کافه سطح بالا در یک خیابان شیک. تمامی این موارد یعنی مفهوم کافه شما.

نوع مشتریانی که از یک کافه با قیمت متوسط ​​بازدید می‌کنند کمی با مشتریانی که از کافی شاپ‌های سطح بالا بازدید می‌کنند متفاوت است. علاوه بر این، با تغییر قیمت، انتظارات مشتریان نیز تغییر خواهد کرد. برای ارائه بهترین محیط، به این فکر کنید که چه نوع محیطی از شما انتظار می‌رود و چه نوع حال و هوایی را می‌خواهید ایجاد کنید. قبل از اینکه واقعا مکان کافی شاپ خود را طراحی کنید، یک طرح کلی از کافه در ذهن خود داشته باشید.

2- محیطی که قرار است ارائه دهید

هنگامی که مفهوم کافه خود را شناختید، نوبت به مرحله بعدی می‌رسد. محیطی که قرار است ارائه دهید به چهار عامل اصلی بستگی دارد که عبارت اند از:

  1. رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید
  2. نوری که استفاده می‌کنید
  3. آکوستیک بودن محیط
  4. رایحه کافه شما

هر یک از این عوامل به طور متفاوتی بر روانشناسی مشتری شما تاثیر می‌گذارد. یک طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مدرن، طراحی است که تاثیری را که هر عنصر خواهد داشت را در نظر گرفته و آنها را به نسبت مناسب برای رسیدن به نتیجه دلخواه متعادل کند. حال و هوای کافه شما نقش اساسی در طراحی داخلی کافه شما دارد.

3- روابط انسان و محیط زیست

فرآیندهای روابط انسان و محیط روشی است که در آن انسان‌ها به عوامل محیطی اطراف خود واکنش نشان می‌دهند. آنها سطوح آسایش انسان را در موقعیت های مختلف دیکته می‌کنند. برای طراحی داخلی یک کافه عالی باید این فاکتورها را در نظر بگیرید. کافه‌ها به اندازه رستوران‌ها یا هتل‌ها به رضایت مشتری بستگی دارند. رضایت در کافه‌ها نه تنها به غذا، بلکه به فضا و محیط ارائه شده نیز بستگی دارد. این که محیط چقدر خوب طراحی شده است به این بستگی دارد که فضا چقدر خوب طراحی شده است، که طراحان داخلی برای آن فرآیندهای روابط انسان و محیط زیست را در نظر می‌گیرند و طراحی خود را بر اساس آنها بهینه می‌کنند.

به دنبال یک طراح حرفه ای برای طراحی دکوراسیون کافه می‌گردید؟

چگونه می توان برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ایده گرفت؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند بر روی طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ما تاثیر بگذارد این است که چگونه اقدام به مشاهده کردن انواع ایده‌های طراحی کنیم تا بتوانیم آن‌ها را بر روی فضای داخلی کافی شاپ خود پیاده کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به انواع سایت‌های معتبر اقدام به مشاهده کردن انواع ایده‌ها به صورت تصویری با توضیحات مربوط به آن کنید. هم‌چنین می‌توانید از طریق یوتیوب نیز ایده‌ها را به صورت ویدیویی و از طریق پینترست آن‌ها را به صورت تصویری مشاهده کنید. برخی از ایده‌هایی که در سال 2022 بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند عبارت اند از:

  • ایجاد دکوراسیون و طراحی منحصر به فرد برای دیوار کافی شاپ
  • رنگ آمیزی دیوارها به همراه رنگ‌های پاستیلی و شادی بخش و یا ساخت دیوارهای طبیعی از گل و گیاه
  • استفاده از نور مناسب مانند چراغ‌های LED
  • قرار دادن میزهای مناسب و تعادل آن‌ها با صندلی‌ها مانند میز و صندلی‌های چوبی
طراحی دکوراسیون کافه در بناباما
طراحی دکوراسیون کافه

انواع سبک های طراحی دکوراسیون کافه

یکی از نیازهای سبک شناسی، تفکیک و ارزیابی ریشه های طراحی می باشد. هر سبک به طور مشخص زائده ی ذهن یک هنرمند، یک دوران و حتی یک تفکر گروهی یا منطقه ای خاص «یک تمدن، یک کشور، یک شهر، یک جزیره و حتی مجموعه ای از یک زبان فرهنگی مشترک» باشد.

شناخت ریشه های شکل گیری یک سبک بر شناخت و تحلیل محتوای زمینه و جامعیت یک سبک معماری داخلی، برای یک طراح داخلی، علاقه مندان معمول حوزه ی دکوراسیون داخلی و کلیه گروه های هدف در طراحی فضایی داخلی بر اساس نیاز مخاطب، کمک شایانی می نماید. شناخت سبک های مختلف معماری داخلی، در این فصل به صورت مفهومی از ارزیابی مولفه های اصلی طراحی داخلی یک سبک، توصیفی از روند پیدایش سبک، ویژگی های کالبدی و شاکله ی طرح ریزی یک فضای داخلی مبتنی بر این سبک می باشد.

سبک ایرانی

طراحی دکوراسیون کافه به سبک ایرانی سنتی، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که، آن را از سایر سبک‌های ملل مختلف، متمایز می‌کند. در این سبک، همواره هویت ایرانی و فرهنگ و هنر آن موج می‌زند. اجزای اصیل و جدایی ناپذیر دکوراسیون ایرانی عبارتند از:

  • فرش‌ها و قالی‌های ماشینی
  • شمعدان‌های رنگی
  • گچ بری‌های زیبا
  • پشتی‌های زردوزی شده
  • پنجره‌های چوبی
  • پارچه‌های ترمه
  • بالشتک‌های مخمل
  • هنر کاشی کاری
  • دیوارنگاره ها
  • گچبری‌ها و آینه کاری‌های ظریف

طراحی داخلی کافی شاپ به سبک استوایی

سبک استوایی را هم می توانید به شکلی غالب در طراحی کافه ها به کار برده و هم با اقدامات کوچک ظاهر لوکس و طبیعی آن را با سلیقه مشتریان خود ترکیب کرده و به کار ببرید. یکی از معروف ترین روش ها برای این که در کافه، به خصوص کافه های مدرن شهری سبک استوایی را به کار ببرید، استفاده از کاغذ دیواری هایی با نقش و طرح های استوایی است. استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های استوایی از تاثیر گذار ترین روش ها برای ایجاد فضای شاد و طبیعی مناطق گرمسیری در محیط کافه به شمار می رود. طرح هایی مانند:

  • برگ های سبز و بزرگ
  • اقیانوس و ساحل
  • میوه های استوایی مانند موز و آناناس
  • جنگل های متراکم
  • فلامینگو های صورتی
  • فیل ها، شیر ها، پلنگ ها، طوطی های رنگارنگ

و به طور کلی هر چه که در مناطق استوایی وجود داشته و به فضای داخلی کافه زندگی می بخشند، برای استفاده بر روی کاغذ دیواری و دیوار مناسب هستند. از میان این طرح های گسترده، آن چه را که با سبک کافه سازگارتر است را انتخاب کرده و بر روی دیوار های کافه اجرا کنید تا هوای مناطق استوایی را به فضای داخلی کافه منتقل کنید.

کافی شاپ به سبک استوایی

سبک کلاسیک

طراحی داخلی سبک کلاسیک، از مفاهیمی همچون: تناسب، تقارن و تجمل، هویت می یابد. رنگ های معماری داخلی، به سبک کلاسیک اصیل و ملایم هستند. رنگ های همچون : کرم، خاکستری، صدفی، طلایی و نقره ای. کافه های طراحی شده به سبک کلاسیک اغلب شامل نقاط کانونی بزرگ می باشند. ایده پشت طراحی کلاسیک ایجاد یک فضا با تقارن کامل است. در زمان انتخاب متریال، اولویت با متریال های طبیعی است. چوب، کفپوش پارکت با کیفیت بالا، پارچه های مخمل، فرش و به طور کلی، بافت های غنی و با کیفیت، برای سبک کلاسیک داخلی، بهترین هستند. برای دکوراسیون دیوارهای کافه در سبک کلاسیک، از کاغذ دیواری با کیفیت بالا و با نقوش کلاسیک، پنل های دیواری چوب و گچبری استفاده می شود.

کافه به سبک کلاسیک - بناباما

طراحی کافه سبک مدرن

سبک مدرن برخلاف سبک کلاسیک، تصویری بدون طرح و نقش های پیچیده، ارائه می دهد. استفاده از خطوط ساده، در طراحی داخلی و تاکید بر کاربردی کردن وسایل، از اصول اولیه در این سبک است. در سبک مدرن، فضا مینیمالیستی و سرد طراحی میشود. از جمله موادی که در این سبک برای فضاهای کافه استفاده می شود عبارتند از:

  • فلزات براق و پلاستیک
  • وسایلی از چوب درخت ساج
  • الیاف طبیعی
  • کتان و چرم

نور نیز در این سبک، نقش مهمی را ایفا می کند، چرا که با سفید کردن پرده ها و دیوارها، فضا روشن تر و بزرگتر جلوه می کند. برخلاف سبک کلاسیک، تقارن در سبک مدرن مفهومی ندارد. در این سبک، با ایجاد تعادل بین مبلمان و وسایل در فضا هماهنگی به وجود می آید.

طراحی کافه به سبک مدرن

طراحی کافه سبک مینیمال

در سبک مینیمال، معمولا كف كل ساختمان از یک جنس است. علت آن توازنی است که این یکدستی در کل ساختمان ایجاد می کند. در نقاط لازم میتوان از فرش استفاده کرد که در اینجا نیز بهتر است از فرش های ساده استفاده شود. استفاده از کفپوش های پارکت که از نوع رنگ و متریال طبیعی تر تشکیل شده باشد از مرسوم ترین نوع کفپوش مصرفی در فضاهای داخلی می باشد.

شیشه و یراق آلاتی از جنس کروم یا استیل به عنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات که در قالب جداره ها و بازشو ها مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله دیگر مولفه های این سبک می باشد. استفاده از شیشه بدون فرم در جداره ها یا ترکیبی از قاب های فلزی تک رنگ و بدون رنگ در فضاهای داخلی کاربردی اساسی دارد. استفاده از کاغذهای دیواری در فضاهای داخلی این سبک هیچ جایگاهی نداشته و به دلیل تزئینی بودن آن و عدم کارکرد مورد استفاده پیروان این سبک معماری نمی باشد.

اجناس، وسایل و مبلمان باید فضای آزاد کافی در پیرامونشان داشته باشند. چیدن تنگاتنگ آنها از این سبک فاصله می گیرد و نوعی اغتشاش ایجاد می کند. اشیاء نصب شده بر دیوار ها و سقف ها (تابلو، قفسه، لوستر…) نیز باید بسیار کم باشند. استفاده از رنگ هایی با ریشه ی طبیعی نیز از اصلی ترین موارد انتخاب رنگ مناسب این سبک می باشد. نور مورد استفاده در این سبک صرفا در حوزه های مورد نیاز و تنها به عنوان یک عامل مصرفی در فضای داخلی کاربرد دارد. نوع و میزان استفاده از نور مصنوع: به صورت متمرکز و خطی و بیشتر از نوع نور های سفید و مهتابی مورد استفاده قرار دارد تا در طول روز و ترکیب نور گرم و آفتابی طبیعی با نور مصنوع نقش مکمل و تکمیل کننده ای را ایفا نماید.

هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اگر می خواهید سود شما از هزینه ای که می کنید بیشتر باشد، باید روی دکوراسیون داخلی کافه تان تمرکز بیشتری کنید. دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب می تواند کافه شما را متمایز جلوه دهد. صد البته طراحی و اجرای یک دکوراسیون مناسب، هزینه نسبتا زیادی نیز می طلبد. با این حال، هزینه ای که برای این منظور انجام می دهید، با جلب نظر مشتری ها به جیب شما باز خواهد گشت.

اگر کافه شما در حال حاضر، دیوارهایی قدیمی و رنگ و رو رفته دارد، باید آن ها را بازسازی کنید. برای افرادی که سرمایه کمی دارند، استفاده از متدهای کم هزینه تر طراحی داخلی توصیه می شود. برای مثال، کفپوش هایی مثل سرامیک، رنگ به جای دیوارکوب و کاغذ دیواری، لوازم دکوری دست دوم و مواردی که هزینه کمتری برایتان به همراه دارند، مناسب تر هستند.

به خاطر داشته باشید که حتی با خرید اقلام ارزان قیمت هم می توان به نتیجه دلخواه رسید. در مقابل، خرید اقلام گران قیمت نیز حتما منجر به زیبا شدن محیط کافه شما نمی شود. مهم این است که ایده خوبی داشته باشید و با خلاقیت، ابتکار و کمک گرفتن از کم هزینه ترین موارد، آن را به اجرا در آورید. خبر خوب، این است که امروزه بسیاری از کافه ها تم قدیمی و اصطلاحا خاک خورده دارند. این یعنی پهن کردن یک فرش کهنه، میز و صندلی های چوبی دست دوم و حتی دکوری هایی که زنگ زده یا قسمتی از رنگشان پریده می تواند به جای بد به نظر رسیدن، جالب هم باشد. اما فراموش نکنید که باید تم را هدفمند اجرا کنید و برای هر چیزی فکر کنید.

ثبت سفارش طراحی دکوراسیون کافه در بناباما

تیم مهندسین بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده طراحی دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما می باشد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم ثبت سفارش را تکمیل کنید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. همچنین می توانید برای مشاوره رایگان و دریافت نمونه کارها با ما در ارتباط باشید.

مزایای سفارش طراحی دکوراسیون داخلی کافه در بناباما

همه ما می دانیم که چیدمان و دکوراسیون داخلی نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد. کافیست به دستاوردهای خود در خصوص چیدمان نگاهی بیندازیم تا متوجه اهمیت این مسئله شویم. پیداست که سفارش طراحی دکوراسیون به یک شرکت معتبر مانند بناباما، ریسک اتلاف وقت و هزینه را کاهش می دهد. اما این کار مزایای بیشتری در بر دارد. از جمله اینکه:

  1. بناباما ارتباط خوبی با برندهای خوشنام دارد. ما می توانیم محصولات مورد نیاز شما را با قیمت کمتری تهیه کرده و در اختیارتان قرار دهند.
  2. هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت طراحی نخواهید داشت. چرا که مرحله به مرحله طراحی به تایید شما رسیده و سپس جلو می رود.
  3. شما می توانید تصویری واقعی از طراحی داخلی کافی شاپ خود را در قالب رندرهای سه بعدی ببینید. این تصاویر پیش از اجرای طرح در اختیار شما قرار می گیرد تا به تایید شما برسد.
  4. یک طراح حرفه ای به شما در انتخاب رنگ، متریال و حتی شدت نور کمک می کند.
  5. با سفارش طراحی دکوراسیون داخلی به تیم بناباما، از فضای کافه خود بیشترین استفاده را می برید. چرا که طراحان ما در طول طراحی به بهینه سازی آن نیز می پردازند.
  6. عملکرد فضا را بهبود داده و در مواردی به آنان عملکردی چندگانه می دهید.
  7. سلایق شخصی خود را با اصول طراحی دکوراسیون پیاده سازی می کنید.

خدمات طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهادی بناباما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید