دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار بپردازیم. ابتدا به بررسی اهمیت و نحوه طراحی داخلی دفتر کار میپردازیم و در ادامه مجبوب ترین سبک های طراحی دکوراسیون دفتر کار را معرفی میکنیم و در انتها پیرامون نحوه انتخاب رنگ و طرح مناسب برای طراحی داخلی دفتر کار صحبت میکنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. هممچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خود میگردید، همین حالا با ما تماس بگیرید. طراحان بناباما با سال ها تجربه و تخصص آماده ارائه خدمات طراحی دکوراسیون می باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار - بناباما
طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار اقدامی هوشمندانه جهت زیباسازی فضای کار و افزایش کارآیی محیط است. با ایجاد یک دکوراسیون زیبا و کارآ، می توانید علاوه بر بهبود جنبه های ظاهری، راندمان کاری شرکت را نیز ارتقا دهید. برای اطلاع از نحوه دیزاین و طراحی داخلی دفاتر کاری، با ما در بناباما همراه باشید.

مشاوره رایگان در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

مدت زمان تخمینی مطالعه: 17 دقیقه

اهمیت طراحي دکوراسیون داخلي دفتر كار

به طور معمول کارمندان و مدیران، حدود 8 ساعت از زمان خود را به فعالیت در محیط کار می پردازند. به همین خاطر است که مشخصات محیط و امکانات موجود در آن بر روی سطح رفاه جسمی و روانی آنان تأثیر بسزایی می گذارد. از سوی دیگر دفاتر کار پذیرای مشتری و ارباب رجوع خواهد بود. از آنجایی که ویژگی های ظاهری دکوراسیون و کیفیت چیدمان می تواند بر ذهن و دیدگاه مشتری تأثیر گذاشته و آینده کسب و کار را تعیین کند، توصیه می شود طراحی و چیدمان صحیح را در اولویت قرار دهید.

در انجام اینکار می بایست به نیاز کارمندان و مشتریان خود به طور مشترک پاسخ دهید. با ایجاد یک دکوراسیون و چیدمان کارآ، می توانید سلامت کارمندان خود را در طول فعالیت های طولانی مدت تضمین کنید. همچنین روحیه و نشاط آن ها را برای انجام فعالیت های مستمر و کسل کننده حفظ کنید. هرقدر کارمندان و مدیران ارتباط بهتری با دکوراسیون پیرامون خود برقرار کنند، راندمان و بازدهی آنان نیز بهبود می یابد. از این رو می توان طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار را در سودآوری شرکت ها موثر دانست. تجربه نشان می دهد مشتریان نیز با قرارگیری در دکوراسیون های زیبا، حرفه ای و شکیل حس اعتماد بیشتری به کسب و کار شما پیدا کرده و با اطمینان بیشتری به معاملات خرد و کلان می پردازند. این مورد نیز سودآوری شرکت را به واسطه به کارگیری چیدمان صحیح تضمین می کند.

طراحی دکوراسیون دفتر کار
دکوراسیون دفتر کار

نحوه طراحی داخلی دفتر کار

اهمیت طراحی دكوراسيون دفتر كار برای عموم مدیران و کارکنان قابل لمس است. اما در بسیاری از موارد مدیران در خلق یک دکوراسیون زیبا عاجز می مانند. در اغلب مواقع نداشتن اطلاعات کافی، مهارت و تجربه بالا موجب بروز این اتفاق می شود. وسواس بیش از حد در اجرای یک سبک و یا یک طرح اینترنتی نیز نتیجه کار را معکوس کرده و یک طرح بیش از حد شلوغ و یا خلوت ایجاد می کند. برای جلوگیری از بروز این قبیل اتفاق ها، توصیه می کنیم طراحی دکوراسیون دفتر کار خود را به یک تیم حرفه ای و کاربلد بسپارید.

انجام اینکار اگرچه هزینه مازاد برای شما ایجاد می کند، اما با ایجاد یک دکوراسیون کارآ، زیبا و مجلل به طرز قابل توجهی از اتلاف هزینه و وقت جلوگیری می کند. طراحان ما در بناباما قادرند کلیه مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون های اداری را با خلاقیت و دقت بالا انجام دهند. نحوه طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار در شرکت بناباما مطابق مراحل زیر انجام می شود.

به دنبال یک طراح خوب برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خود می‌گردید؟

مرحله اول، بررسی نیازها و اهداف

اولین قدم از طراحی دکوراسیون دفتر کار، با بررسی اهداف طراحی داخلی آغاز می شود. در این مرحله ابتدا یک جلسه میان طراحان و کارفرما برقرار می شود تا هدف از طراحی مشخص شده و مسیر آن نیز تعیین شود. پس از این طراحان با حضور در دفتر کار و استخراج ابعاد و مشخصات فضا، به بررسی نیاز کارمندان، مدیران و سایر پرسنل مشغول به کار می پردازند. مهم ترین گام در طراحي داخلي دفتر كار مربوط به این بخش از کار می شود. چرا که موقعیت دفتر، ابعاد فضا و همچنین نیاز کارمندان و خواسته آنان تأثیر بسزایی در روند طراحی و نحوه انجام آن می گذارد.

در گام بعد طراحان بناباما به امکان سنجی طراحی می پردازند. در برخی مواقع ابعاد فضا به یک محدودیت بزرگ برای اعمال خواسته ها و سلیقه کارفرما تبدیل می شود. از این رو لازم است در مراحل ابتدایی امکان اجرا سبک و طرح دلخواه در موقعیت موجود بررسی شده و به اطلاع کارفرما برسد. در صورت لزوم بایستی طرح و سبک کلی تغییر پیدا کند.

مرحله دوم؛ استفاده از تکنیک های نورپردازی

اهمیت نورپردازی در دفتر کار بسیار زیاد است. کارمندان برای انجام وظایف اداری خود و همچنین حفظ شادابی و نشاط، به نور طبیعی و مصنوعی احتیاج دارند. همواره توصیه می شود در طراحی داخلی دفتر کار خود بیشترین بهره را از نور طبیعی خورشید ببرید. برای اینکار لازم است استفاده از پرده های ضخیم را کنار گذاشته و اجازه ورود نور و تهویه را به سرتاسر محیط بدهید. توصیه می شود هنگام چیدمان مبلمان های اداری، میز کارمندان را در معرض نور خورشید قرار دهید تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، حس خمودگی و کسالت را از آنان دور کنید.

برای تأمین نور کافی لازم است از نورپردازی مصنوعی نیز به قدر کافی استفاده کنید. این مسئله به خصوص در دفاتر کوچک و کم نور اهمیت دارد. تفاوتی ندارد از چه تکنیکی برای نورپردازی استفاده می کنید، در هر حال لازم است از ایجاد تماس مستقیم نورهای خیره کننده با چشم کارمندان و یا مشتریان پرهیز کنید.

نورپردازی دفتر کار

مرحله سوم، چیدمان مبلمان های اداری

پس از اجرای دقیق سبک دکوراسیون، رنگ، متریال مناسب و ایجاد نورپردازی لازم است سراغ چیدمان مبلمان های اداری بروید. در صورتی که در حین طراحي داخلي دفتر كار به محل دقیق استقرار میز و صندلی فکر کرده باشید، هیچ دردسری در هنگام چیدمان نخواهید داشت. در غیر اینصورت وارد یک چالش جدید می شوید. ترکیب ماهرانه انواع مبلمان های اداری در دکوراسیون محیط، جلوه ای زیبا و شکیل به دکوراسیون شما می بخشد. اما نباید در حین طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، کارآیی مبلمان ها را فدای ترکیب های زیبا و جذاب کنید. چرا که هدف از طراحی دکوراسیون دفتر کار، بهبود کارآیی محیط است. برای انجام اینکار لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  • میز و صندلی اداری هر کارمند را در یک فاصله مشخص از درب اتاق قرار دهید. انجام اینکار موجب اشراف کارمندان به فضای اتاق شده و به ایجاد حس مثبت در محیط نیز کمک می کند.
  • در طراحی داخلی دفتر کار به شکل گروهی، می توان میزهای اداری را دو به دو روبروی هم قرار داد. به شرط اینکه هر میز از میز کناری خود حداقل 1 متر فاصله داشته باشد.
  • در چیدمان فضای لابی، مبلمان ها را به شکل گرد بچینید تا حس صمیمیت و معاشرت در محیط بیشتر شود. بهتر است نیم ست های اداری را به گونه ای بچینید که یک سیرکولاسیون مناسب در بخش لابی ایجاد شود.
  • از ترکیب ناشیانه مبلمان های کلاسیک و مدرن به شدت پرهیز کنید.
چیدمان استاندارد دکوراسیون دفتر کار

مرحله چهارم؛ استفاده از قوه خلاقیت

برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون منحصر بفرد و خاص طراحی کنید، لازم است خلاقیت را چاشنی کار کنید. اگرچه انجام اینکار در عموم دکوراسیون ها اعم از دفاتر کوچک و بزرگ ممکن است، اما در دکوراسیون های بزرگ احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. برای انجام اینکار چند راهکار ساده پیش رو خواهید داشت.

ایجاد نقطه کانونی

برای اینکه بتوانید توجه مشتریان خود را به یک نقطه خاص و زیبا منعطف کنید، لازم است یک نقطه کانونی ایجاد کنید. انجام اینکار کمک شایانی به بهبود طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار می کند. کافیست از یک کاغذ دیوار خاص بر روی دیوار استفاده کنید و یا یک مبلمان خاص را در گوشه ای از محیط به کار ببرید. انجام اینکار نیاز به بررسی مشخصات محیط دارد و خلاقیت بالای طراحان بناباما را می طلبد.

از عناصر جدا کننده استفاده کنید

استفاده پارتیشن ها، شلف و قفسه ها نه تنها موجب بهبود نظم محیط می شود، بلکه یک دکوراسیون خاص و متمایز نیز خلق می کند. اما در صورتی که بتوانید ترکیب ماهرانه ای از این عناصر به وجود آورید. برای مثال پارتیشن ها را با سبک حاکم بر محیط هماهنگ کرده و از این طریق یک جلوه هماهنگ و زیبا بسازید.

استفاده از دیوارهای آکوستیک

برای اینکه آرامش را به دکوراسیون دفتر کار خود بیاورید، لازم است از دیوارهای آکوستیک به خصوص در بخش های شلوغ دفتر استفاده کنید. انجام اینکار کمک شایانی به افزایش تمرکز کارمندان می کند. همچنین به تقویت حریم خصوصی در بخش های مهم شرکت همچون سالن کنفرانس و یا اتاق مدیریت کمک می کند.

حس پویایی ایجاد کنید

در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید، از عناصر پویا همچون گیاهان سبز و یا آکواریوم استفاده کنید. به کارگیری این عناصر پویا در طراحی داخلی دفتر کار فضای خشک و رسمی شرکت را می شکند و به حفظ نشاط کارمندان کمک می کند.

محبوب ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

انتخاب سبک طراحی اولین گامیست که در جهت چیدمان و طراحی دفاتر کاری بر می داریم. به طور معمول می توان از انواع سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک برای دکوراسیون دفتر کار استفاده نمود. هر یک از این سبک های مشخصات و المان های مخصوص به خود را دارند که اجرای دقیق آنان تنها با بکارگیری روح حاکم بر هر سبک ممکن می شود.

معرفی سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون دفتر کار

سبک کلاسیک به ایده های سنتی و قدیمی تکیه زده و از المان های تزئینی برای ایجاد شکوه بیشتر استفاده می کند. در این سبک شکوه و عظمت طرح های ونتیج و رومی به خوبی به چشم می خورد. طراحان از تونالیته رنگ های تیره برای انتقال مفهوم سبک کلاسیک استفاده می کنند. متریال رایج در این سبک نیز شامل انواع چوب های منبت کاری شده، پارچه های چرم و نفیس می شود. در طراحي داخلي دفتر كار کلاسیک، از انواع میزهای چوبی با نقوش برجسته، صندلی های چرمی و فلزی استفاده می شود.

استفاده از سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار موجب ایجاد دکوراسیون فاخر و لاکچری می شود. از آنجایی که در سبک های کلاسیک از رنگ های گرم و متریال های طبیعی استفاده می شود، صمیمیت و ارتباط خاصی میان کارمندان و مشتریان احساس می شود. در انتخاب سبک کلاسیک لازم است مبلمان اداری را نیز از طرح های کلاسیک و سنتی انتخاب کنید. چرا که استفاده از مبلمان های مدرن در دکوراسیون کلاسیک، جلوه کلی دکوراسیون را به هم ریخته و در نگاه مشتری نیز تأثیر منفی می گذارد. با وجود مشخصات زیبا و کاربردی، سبک کلاسیک تنها در دفاتر کاری بزرگ قابل اجرا است. اجرای این سبک در فضاهای کوچک، موجب آشفتگی در دکوراسیون شده و فضا را از آنچه که هست کوچکتر به نمایش می گذارد.

سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون دفتر کار
طراحی دکوراسیون دفتر کار به سبک کلاسیک

معرفی سبک مدرن در طراحی دکوراسیون دفتر کار

نقطه مقابل سبک کلاسیک، سبک مدرن و معاصر قرار دارد. در سبک های مدرن خبری از شلوغی و تزئینات اضافه سبک کلاسیک نیست. انتخاب این سبک از دکوراسیون برای مدیرانی که به سادگی و کارآیی علاقه مندند، مناسب است. از انواع چوب های خالص، فلز، شیشه و بتن به عنوان متریال رایج سبک مدرن استفاده می شود. طراحان بناباما برای انتقال دقیق مفهوم معماری مدرن، از هارمونی رنگ روشن، شاد و یا خنثی در بخش های مختلف دکوراسیون استفاده می کنند. این کار موجب بزرگنمایی محیط و ایجاد حس مثبت در آن می شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار مدرن، کلیه بخش ها اعم از دیوارپوش ها، کفپوش ها و عموم تجهیزات اداری مانند مبلمان ها از خط و مشی این سبک پیروی می کنند. این بدین معناست که کلیه اجزای دکوراسیون دارای فرمی ساده بوده و از رنگ های روشن و متریال های سبک بهره برده اند. سبک مدرن به جهت داشتن متریال سبک، رنگ های روشن، ابعاد کوچک مبلمان و همچنین ظرافت در طراحی، در عموم دکوراسیون ها اعم از کوچک و بزرگ قابل اجرا است.

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون دفتر کار
طراحی دکوراسیون دفتر کار به سبک مدرن

نحوه انتخاب رنگ و طرح مناسب برای طراحی دکوراسیون دفتر کار

در انتخاب طرح و رنگ، می بایست به مشخصات سبک منتخب خود دقت داشته باشید. برای مثال در انتخاب سبک کلاسیک نمی توانید سراغ رنگ های جیغ و زنده بروید. اما می توانید از میان انواع رنگ های گرم همچون قهوه ای، مشکی، زرشکی، طلایی و یا سبز یشمی، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. از آنجایی که انتخاب یک رنگ واحد موجب دلزدگی کارمندان از محیط می شود، بهتر است از ترکیب متعادل رنگ های گرم استفاده کنید.

در انتخاب سبک مدرن، دست شما برای انتخاب رنگ بازتر است. انواع توناژ رنگی روشن، شاد و خنثی قابلیت استفاده در دکوراسیون دفتر کار مدرن را دارند. شما می توانید در سبک های مدرن، رنگ سازمانی خود را نیز به رنگ محیط اضافه کنید. همچنین از رنگ های هماهنگ با محیط در مبلمان های اداری و سایر تجهیزات نیز استفاده کنید. انتخاب طرح نیز به همین روش انجام می شود. در سبک کلاسیک استفاده از طرح های شلوغ و داماسک های سنتی رایج است. در حالیکه سبک مدرن به استفاده از طرح های خلوت و آرام تمایل بیشتری دارد. لذا توصیه می شود در انتخاب طرح و رنگ، سبک منتخب را به عنوان یک فیلتر اصلی به کار بگیرید و در تناسب با آن طرح و رنگ مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ و طرح مناسب

سفارش طراحي دکوراسیون داخلي دفتر كار در بناباما

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، مدیران می توانند به دلخواه خود دکوراسیون شرکت خود را طراحی کنند. اما انجام اینکار به ندرت نتایج رضایت بخشی ایجاد می کند. شاید در نگاه اول طراحی دکوراسیون دفتر کار، فرآیندی ساده به نظر برسد. اما با نگاهی به دکوراسیون های موفق متوجه می شوید که طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار یک کار تخصصی است که نیاز به مهارت بالایی دارد. برای اینکه بتوانید کلیه اجزای شرکت خود را با یک نظم و طرح خاص در کنار هم بچینید، لازم است از یک تیم زبده و کاربلد کمک بگیرید.

ما در دپارتمان تخصصی بناباما صفر تا صد طراحی طراحی داخلی دفتر کار شما را به عهده گرفته و خلق یک دکوراسیون خاص و کاربردی را تضمین می کنیم. پس از اینکه پروسه دیزاین داخلی شرکت خود را به طراحان باتجربه بناباما می سپارید، دیگر هیچ دغدغه ای از بابت انتخاب صحیح سبک، رنگ، طرح و همچنین چیدمان استاندارد مبلمان های اداری نخواهید داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود را به بناباما بسپارید

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار اقدامی هوشمندانه جهت ایجاد فضایی کارآ و زیبا است. برای اینکه یک دکوراسیون زیبا، مجلل و منحصر بفرد خلق کنید، لازم است پروسه طراحی را به چند بخش مختلف تقسیم کنید. بخشی از کار را به انتخاب طرح و سبک کلی و بخش دیگر را به چیدمان صحیح و استاندارد مبلمان ها اختصاص دهید. در صورتی که تجربه و مهارت کافی در طراحي داخلي دفتر كار ندارید، انجام اینکار را به طراحان داخلی بناباما بسپارید.

پاسخ به سوالات رایج در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

هزینه طراحی دکوراسیون دفاتر اداری چقدر است؟

هزینه های مربوط به طراحي داخلي دفتر كار پس از بررسی دقیق مشخصات محیط و همچنین خواسته های کارفرما تعیین می شود.

طراحی دكوراسيون داخلی دفتر كار شامل چه بخش هایی است؟

بخشی از کار به انتخاب سبک طراحی اختصاص یافته و بخش دیگری از آن به چیدمان مبلمان ها و نحوه بهبود دکوراسیون مربوط می شود.

طراحی داخلی دکوراسیون اداری چیست؟

به کلیه اقداماتی که جهت زیباسازی فضاهای اداری و بهبود کارآیی آن انجام می شود، طراحی و دیزاین داخلی دفتر کار گفته می شود.

طراحی داخلی دفتر کار چه مزیتی دارد؟

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار نه تنها موجب بهبود ویژگی های ظاهری آن می شود، بلکه در جذب مشتری و همچنین حفظ روحیه کارمندان نیز موثر است.

سایر خدمات طراحی دکوراسیون پیشنهادی بناباما

دکمه بازگشت به بالا
همین حالا تماس بگیرید